Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
30.9.2014 2:48
Tässä(kin) aiheessa on monta koulukuntaa. Meillä on vehkeet talvehtineet kuin mustavilla, ilman säilöntäaineita. Kauden lopussa tankki täyteen, jotta vältytään mahdollisimman paljon kondensiovedeltä. Aina nuo koneet on lähteneet nätisti käyntiin, jos ja kun akussa riittää potkua.
1.10.2014 15:23
ookkei, millä kierteillä olevat peilit menee cbr:rään? Katsoisin muuten itse mutta pyörä talvisäilössä kahdenkymmenen kilsan päässä. Kyselen vain että osaan tilata oikeanlaiset?
5.10.2014 17:37
Kestääisköhän ruisku cepari talven seisottamista pihalla ilman mitään toimenpiteitä?
toinen kysymys että miten pääsen käsiksi jäähdytysnesteeseen kun pitäis pakkasen kestävyys mitata, ja miten nestettä lisätään?
5.10.2014 23:14
Ilman mitään toimenpiteitä keväällä pressun alta paljastuu varmuudella aika surkea näky missä mikään ei toimi avaamatta ja hoitaamatta, ja jos se menee kovin rujoon kuntoon et aikanaan luopuessa saa ruosteen ruvettamastas mitään hintaa enää. Yritä ny löytää joku kuiva ja mielellään lämmin paikka, kylmistä taas mieluummin vaik autokatoksen perältä - ei lato eikä etenkään karjasuoja mis voi olla ruostumista kiihdyttävää nitraattia. Lämmin paikka saa imho maksaa satasen ja ylikin, jos lasket säästyneelle kevään huoltotyölle ja pyörän kunnon parempana pysymiselle rahallisen vasta-arvon.
Käsikirjan 2010-malliin asti saa ladattua Hondabikes-linkistä:
http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/125-ccSieltä varmaan löytyy missä jäähdytysjärjestelmän ns. paisuntasäiliö sijaitsee mihin vettä lisätään tarvittaessa (tislattua siis, ei kraanavettä), tai mistä nesteen pakkaskestävyyden voi mitata. Syylarin korkki on ainakin Shadowssa varmistettu lukitusruuvilla, eli sitä ei normaalisti avata ku nesteet vaihtaessa. Tarkista myös, että käytät täsmälleen oikeanlaista nestetyyppiä (muistaakseni sellaista missä ei ole silikaatteja, tiedustele) jottei järjestelmä ala vuotaa vuoden päästä kun tiivisteet on ehtiny lahota.
17.10.2014 15:47
Jostain muuten luin, että Ruiskumallisen CBRän lambda-anturi säätäisi itse seokset esim teharille sopivaksi? Eli en käytännössä tarvisi mitään Powercommanderia tms jos haluan teharin hankkia? Btw ostakaa cepari pois
17.10.2014 17:39
Jos tarkkoja ollaan, ei se lambda mitään säädä. Se vain haistelee pakokaasujen happipitoisuutta ja välittää signaalin moottorinohjausyksikölle, joka säätää seokset sopivaksi, jotta palamisreaktio olisi optimaalinen.
21.10.2014 22:30
No pointtini ei ollut se, mikä sitä säätää vaan se, että miten se vaikuttaa virien kanssa, säätääkö se seokset sopiviksi vai pitääkö säädättää?
22.10.2014 20:31
Vastasin kysymykseesi jo.
Eli jos vaikka vaihdat avaramman putkiston ja/tai vapaammin virtaavan putsarin niin perjaatteessa sen kyllä pitäisi säätää itse itseään rikkaammalle.
1.11.2014 15:23
Haluisin ajaa -06 sepollani talvella.. isompaa suutinta varmaankin pitäisi siis laittaa mutta mitkä renkaat olisi hyvä hankkia? Tällä hetkellä vakio koon renkaat.
1.11.2014 16:29
17" enskanastat? Ainakin ne pitää jo ihan kohtuulliesti verrattuna smotonastoihin. Ite jättäsin kyllä cebarilla väliin jos ei satu olemaan joku fughter/naku-tyylinen kunnon tangolla. Mutta jos on pakko päästä ajelemaan, niin kunnon rengasta alle
14.11.2014 22:58
Tarvitseekohan mitään muuta vaihtaa/säätää jos vaihdan pelkän änkän ? Ixil Sove Hedoval xtrem evolution ja pyöränä 04 kaasaricebari
14.11.2014 23:15
Kaasutin.
15.11.2014 20:54
Kaasutinta siis pitäisi säätää?
15.11.2014 23:28
Juu. Kaasari pitää säätää, käy muuten laihalla.
24.11.2014 18:01
MitÄs kaikkee pitäis vaihtaa jos laittais toho kaasaricebarii gianellin kokoputken? Pääsuutinta isommaks(?)