Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
16.10.2012 22:15
Jooh, eikö näille räsän paskakasoille riitä mikää ku vikoja tulee lisää... (toine räsä leipo kokonaa kiinni ja toises ei toimi takajarru, vilkut ja nyt viat vaa lisääntyy)
Räsä on siis vuosmallia 2001 jolla nyt joudun ajelee
Elikkäs tänä aamuna piti lähtee hakee tyttöystävää juna-asemalta, noh siinäkun lähdin ajelee ni ihmettelin ku ei räsä ottanu piikkiä yhtään (viriä tehtaan tehari ja Rave1) ja ei tuntunu kiihtyvä mihikää, sit katos sähköt kokonaa koko vekottimesta ja mikää muu ei toiminu mittaristossakaa ku nopeusmittari, ja mikää valokaa ei palanu enää. Noh päätin kuiteki ajaa matkani loppuu asemalle, ja siinä sit katoinki et sähköt toimii taas. Noh noukin rakkaani kyytii ja käynnistin kevarin ja moottorista alko kuulumaa kauhee kolina ja nopeesti sammutin. Sitte ihmettelin hetken et mikä helvetti siin on ja sähköt meni taas, työnsin sitä varmaa 10 min ja mitää ei tapahtunu, ei edes yrittäny käyntii. Sit pidin 5 min taukoo ja kokeilin työntää ni samatie käynnisty ja pysy käynnissäkin ja mitää kolinaa ei kuulunu (eikä loppupäivänäkää ku oli pakko ajaa tolla).
Noh, ajelin sitte kotia ja sähköt palas hetkeks taas päälle ja kokeilin piikille vetää ja ei tuntunu nii hyvi vetoa löytyvä ku edellisen päivänä (nyt tosin piikkii otti joteki ja tunti et rave toimi edes joteki mut täysil tehoil ei menty lähelläkää), nyt sit illalla taas ne sähköt katos vaikka akunliittimet katottii ja kiristettii ja sen jälkee toiminu kaikki hyvin enne iltaa. Ja taaskaa se rave ei näyttäny toimiva yhtää ku piikkiä ei ottanu pahemmi ja ei vetäny mihikää verrattuna vaikka edellisee päivää kun kaikki oli OK.
Eli kellää ois tietoo mikä vittu toho nyt tuli, eile ajoin normaalisti kotia ja kaikki oli hyvi kotii tultaessaki, sit aamulla lähen ajamaa ni oli vika ilmenny ja sähköt katkeili ja näin ei oo koskaa käyny ?
17.10.2012 10:33
mikäs apikassa on kun lämpötila valo vilkkuu aina käynnistäessä ja niitä lämpötila palkkeja ei tuu koskaa yhtäkää...
17.10.2012 14:59
Jesking kirjoitti:mikäs apikassa on kun lämpötila valo vilkkuu aina käynnistäessä ja niitä lämpötila palkkeja ei tuu koskaa yhtäkää...
Oletan että kyseessä 2006 tai uudempi?
Tankki ylös, näet siinä sylinterin vesikannen päällä sen anturin sellanen pyöreä kuminen. Se on huonosti kiinni.
Ota se irti, putsaa pinnat, ja laita kunnolla kiinni että saa varmasti kontaktin = pohjaan asti.
nyt se toimii
17.10.2012 15:00
DOGI kirjoitti:Jooh, eikö näille räsän paskakasoille riitä mikää ku vikoja tulee lisää... (toine räsä leipo kokonaa kiinni ja toises ei toimi takajarru, vilkut ja nyt viat vaa lisääntyy)
Räsä on siis vuosmallia 2001 jolla nyt joudun ajelee
Elikkäs tänä aamuna piti lähtee hakee tyttöystävää juna-asemalta, noh siinäkun lähdin ajelee ni ihmettelin ku ei räsä ottanu piikkiä yhtään (viriä tehtaan tehari ja Rave1) ja ei tuntunu kiihtyvä mihikää, sit katos sähköt kokonaa koko vekottimesta ja mikää muu ei toiminu mittaristossakaa ku nopeusmittari, ja mikää valokaa ei palanu enää. Noh päätin kuiteki ajaa matkani loppuu asemalle, ja siinä sit katoinki et sähköt toimii taas. Noh noukin rakkaani kyytii ja käynnistin kevarin ja moottorista alko kuulumaa kauhee kolina ja nopeesti sammutin. Sitte ihmettelin hetken et mikä helvetti siin on ja sähköt meni taas, työnsin sitä varmaa 10 min ja mitää ei tapahtunu, ei edes yrittäny käyntii. Sit pidin 5 min taukoo ja kokeilin työntää ni samatie käynnisty ja pysy käynnissäkin ja mitää kolinaa ei kuulunu (eikä loppupäivänäkää ku oli pakko ajaa tolla).
Noh, ajelin sitte kotia ja sähköt palas hetkeks taas päälle ja kokeilin piikille vetää ja ei tuntunu nii hyvi vetoa löytyvä ku edellisen päivänä (nyt tosin piikkii otti joteki ja tunti et rave toimi edes joteki mut täysil tehoil ei menty lähelläkää), nyt sit illalla taas ne sähköt katos vaikka akunliittimet katottii ja kiristettii ja sen jälkee toiminu kaikki hyvin enne iltaa. Ja taaskaa se rave ei näyttäny toimiva yhtää ku piikkiä ei ottanu pahemmi ja ei vetäny mihikää verrattuna vaikka edellisee päivää kun kaikki oli OK.
Eli kellää ois tietoo mikä vittu toho nyt tuli, eile ajoin normaalisti kotia ja kaikki oli hyvi kotii tultaessaki, sit aamulla lähen ajamaa ni oli vika ilmenny ja sähköt katkeili ja näin ei oo koskaa käyny ?
Mittaa puristuspainemittarilla paineet nyt aluksi kertoo sulle vähän oliko se kolina oikeasti moottorista vai sun korvien välistä
17.10.2012 15:28
Ei se korvie välistä kuulunu, tyttöystäväki kuuli sen
Raven irrotin äskettäin tarkistaakseni ettei vaa oo ottanu kontaktii mäntää, jälkiä ei näkyny mitää et tuski siitä johtu...
Sähköjä en saanu toimimaa nytte vaikka akun otin irti ja kokeilin toista toimivaa akkuu ja tarkistin liitokset ja johdot, mitään vikaa ei löytyny mut sähköt ei vaa lähe päälle
Kaipa se on pistettävä räsä talviteloille hiema aikasemmi sitte ja korjailee sitä samalla ku saan toisen räsä projektini alotettuu kunha talli tyhjänä ja osia saa tilattua
17.10.2012 15:56
Katoitko sulakkeet? Sulakepesä puhdas että saa kontaktia? Pääsulake jos menee häviää kaik sähköt mut pyörä lähtee työntämällä käyntiin
17.10.2012 16:25
Ansta kirjoitti:Katoitko sulakkeet? Sulakepesä puhdas että saa kontaktia? Pääsulake jos menee häviää kaik sähköt mut pyörä lähtee työntämällä käyntiin
Oisin kattonu mut sulakkeet oli nii kovi kiintyny siihe pesäkkeesee etten saanu yhtäkää irti et paremmi ois saanu katottuu xd mut kattelin kuiteki jotekute et oli kunnos, mut vaihan silti neki täs pari päivä sisäl jos auttas
Mut jos sulake palanu ni häviääkö sähköt nii hyvi ettei kierrosmittari toimi eikä rave ? Derbissä ku palo sulake ni sähköt toimi edes joteki et valot sun muut toimi, mut mittaristo ei, mut täs räsäs ei toimi _mikään_ mikä tarvii sähköö muutaku tulppa ku ajamaa pystyy
17.10.2012 17:12
Munaperäses räsäs ku palo pääsulake ei toiminu muistaakseni rave, ei valot, ei mikään. Mut eiks munaperäses räsäs ole analoginen se kierroslukumittari eikä digitaalinen eli pitäs toimia vaikka sähköt häviäiskii? Voin olla tosta väärässäki. EDIT: EI tainnut toimia kierroslukumittarikaan jos oikein muistan.
VOipi olla että ovat niin hapettuneet ne sulakkeet sinne että eivät lähde irti, ja tätä kautta myös temppuilee sulla ne sähköt.
17.10.2012 20:47
Ansta kirjoitti:Munaperäses räsäs ku palo pääsulake ei toiminu muistaakseni rave, ei valot, ei mikään. Mut eiks munaperäses räsäs ole analoginen se kierroslukumittari eikä digitaalinen eli pitäs toimia vaikka sähköt häviäiskii? Voin olla tosta väärässäki. EDIT: EI tainnut toimia kierroslukumittarikaan jos oikein muistan.
VOipi olla että ovat niin hapettuneet ne sulakkeet sinne että eivät lähde irti, ja tätä kautta myös temppuilee sulla ne sähköt.
Joo ei se mittari toimi kun sulake on palanu
17.10.2012 22:09
Okkei kiitoksia, jos sitä huomen menis sulakkeet ostamaa, vois tulpanki vaihtaa samalla, kun seki nii vanha et vois siitä ehkä johtua tuo et ei tunnu vetävä hyvi enää (kun vähä aikaa toimi sähköt eilen)
Aina tosin on hyvä toivoa et vika ois siinä mikä halvin korjata
18.10.2012 16:14
Joo elikkäss pitäs varmaa tehä jonkinmoinen kone remppa räsää kun talvi tulee et mitä kaikkee tarvii vaihtaa?
Pyörällä on nyt ajettu 30 000 km ja 19 000 km kohalla edellinen omistaja on vaihtanu: männän, kiertokangen, 1vaihteen laakerin ja jotain muuta siin tais olla
En muuten rupeais tekee mut kun se pitäis saada myytyy auton tieltä pois
18.10.2012 22:33
Luulis että runkolaakerit ois vaihdettu kanssa rempassa? Jos nekin on 19tkm kohdal vaihdettu ni pelkällä männänvaihdolla selviät. Pytty ois myös hyvä mittauttaa ja valita mäntä sen mukaan varsinkin kun sillä oletettavasti 30tkm takana. Mittaa puristukset jos ovat yli 125 psi on mäntä vielä hyvässä kunnossa ainakin ohipuhalluksen puolesta.
19.10.2012 11:18
jep hyvin toimii ku vähä putsaili
kiitos ansta
19.10.2012 18:10
Jooh sähköt saatii toimimaa, sulake oli palanu mut syytä en tiedä
Mutta vieläkin on tää yks ongelma: Kun lähtee kiihyttämää nii se menee piikille asti normisti, sit se kerkee alottaa piikin normisti ja 8500rpm kohalla se ei enää tunnu piikiltä vaa kelaa loppuu tasasesti ? Rave toimii kuten pitääkin ja paikallaan se kiertää sinne 12 tonnii tai vähän päälle MAKSIMISSAAN, ja ajaessa 11 tonnii. Ennen paikallaa jos kierrätti ni pääs 14 tonni kohalle ja ajaessa johoki 13 tonnii. Kiihtyvyys on sanoinkuvaamattoman vituttavaa ku ei tunnu piikkiä ottavan et kai jollai ois jotai ideaa mistä voi johtua ?
Ja tämä vikakun oli vain yhtenä aamuna tullu tyhjästä, edellisenä päivänä hyvi pysty kiihyttelee ja kaahaile mut seuraavan aamun ei tunnu kulkeva :/
Niin ja mäntäki on semmose 2 tonnii ajettu et eikai se väljäkää voi jo olla, varsiki ku startista lähtee heti käyntii
19.10.2012 18:43
Sanokaas joku sopiiko
nämä suuttimet dellorto 34:ään?