Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.9.2012 22:17
Kellään tietoa mistä mahtas löytyä alkuperäisenä hondan varaosana pakoputken ja pytyn väliin tulevaa metalli tiivistettä?
28.9.2012 8:54
Voiskohan se olla
tuolta numero 2? Siinä lukee SPRING A, EX. PIPE, että en ole täysin varma, mutta tiivisteeltä se ainakin näyttää.
28.9.2012 13:06
Joo toihan se on, vittu mikä hinta
Tällänen aika pieni ylläri tuli kun otin putken irti
. Selittää aika paljon miksi koneen etupuoli on öljyräkäpaskassa mitä tonne putkee tulee.
Poltin sitte karstat putkesta. Tuntus kiertävän paljon äkäsemmin ja tasasempi käynti. Kelashan se sen 140 vähän ilosemmin ku ennen
Suosittelen kyllä tota karstojen polttoa jos epäilet että saattas putki olla vähänkää tukossa.
Tässä sitten kakkosputken mallailua.
29.9.2012 16:24
Nyt pikaisia vastauksia kiitos! löytyi kotoa yksi näsärin sylinteri joka on aika väljä, katsoin että 54.00 mäntä oisi sopiva mutta näsäriin suurin mäntä on 53.98? eli käykö vaikka tämä näsäriin?:
http://www.mc-scatter.com/product_info. ... Gb1VlHQv-s E: tai tämä oma sylinteri on se gila 1
http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=7770
Viimeksi muokannut leyland päivämäärä 29.9.2012 18:07, muokattu yhteensä 2 kertaa
29.9.2012 16:35
no eipä oikeestaa käy. ko cr:n männät tasalakisia nii sitte palotila suurenis jos vakiokannen kanssa laittasit nii tulis entistä luumumpi
29.9.2012 23:35
Miten pakoaukko säädetään? Voikohan pa-säädöt olla hukassa kun ei jaksa vääntää oikeen kutosella 7000 kierroksista ylöspäin?
2.10.2012 7:56
Moro. Onko tietoa magneeton ku aukasin ni siellä oli irrallaan vapaasti sormenpään kokonen jousi jonka molemmissa päissä on tappi. Tietoa mistä se on lähteny ? Räjäytyskuvistakaan en ole jousen paikkaa löytäny.
2.10.2012 21:17
Tästä ohjeita pakoaukonsäätimen säätöön.
Itelle tulee vaan mieleen se kytkimen tapissa oleva jousi. Joku viisaampi vois tietää mistä magneetosta tollanen ois, omaan järkeen ei kyllä käy että siellä sellanen ois..
2.10.2012 22:50
Morjes!
Osaisiko kukaan kertoa, missä mahtaa olla vika, kun virrat on päällä niin servomoottori hinkkaa kokoajan ja välillä toisen puolen vilkku jää palamaan? Oisko jännitteensäätimessä vikaa? Vai voiko esim. servomoottorin huonot säädöt tehdä tuollaista?
3.10.2012 13:35
Mites on ton seosruuvin kanssa? nyt syksyn tullen ilmojen viiletessä oon huomannu että nässe ei jaksa lähteä paikaltaan kaasua nopeasti kiertäessä vaan tuppaa vähän booaamaan. yläkiekoilla seos on ihanteellinen, kiertää hyvin punarajalle kaikilla vaihteilla. ainoostaan tuntuu että noi alakiekkojen seokset on jotenkuten laihanpuoleiset. käänsin tänään seosruuvia 4kiekkaa auki ja pelaa jo paljon paremmin. jos otan neulaa rikkaammalle niin käy ylhäällä paskemmin. eli seosruuvia auki niin seos rikastuu? 145 suutin on, neula toiseksi laihimmalla ja seosruuvi 4kiekkaa auki. oisko mitään muuta millä ton sais kiihtymään ripeemmin ettei ns. "stumppaa?"
3.10.2012 15:23
Mikki_32 kirjoitti:Millasissa lämmöissä teillä pyörii uudemmat nasset? Itellä mantieajossa sinä 1/4 kohteilla ja kaupungissa ajellessa kohoaa helpostikkin sinne puoleenväliin mittaria. Normaalit lämmöt?
Vähän myöhänen vastaus tulee mutta jäi mietityttään ku selailin ajankuluksi topikkia läpi
mutta siis... ittellä on ehkä kerran noussut lämmöt puoleenväliin ja sekin kesä-heinäkuun helteillä kaupungissa neljän ruuhkassa 10min valoissaseisomisen jälkeen. normaalisti nousee hieman sinisen yli, ei juuri paljoa. Eipähän ainakaan ole koskaan tarvinnut keittämistä pelätä ;D
3.10.2012 18:06
Gothicium kirjoitti:Mites on ton seosruuvin kanssa? nyt syksyn tullen ilmojen viiletessä oon huomannu että nässe ei jaksa lähteä paikaltaan kaasua nopeasti kiertäessä vaan tuppaa vähän booaamaan. yläkiekoilla seos on ihanteellinen, kiertää hyvin punarajalle kaikilla vaihteilla. ainoostaan tuntuu että noi alakiekkojen seokset on jotenkuten laihanpuoleiset. käänsin tänään seosruuvia 4kiekkaa auki ja pelaa jo paljon paremmin. jos otan neulaa rikkaammalle niin käy ylhäällä paskemmin. eli seosruuvia auki niin seos rikastuu? 145 suutin on, neula toiseksi laihimmalla ja seosruuvi 4kiekkaa auki. oisko mitään muuta millä ton sais kiihtymään ripeemmin ettei ns. "stumppaa?"
Tuohon auttaa isompi tyhjäkäyntisuutin.
Ediek: Näyttääkö servonmoottorissa olevat vaijerit kireältä, tai liikkuessa toinen on kireällä ja toinen löysällä? Jos on, niin kokeiles säätää niitä vaijereita erilailla. Vilkkuongelmaan epäilen vilkkurelettä. Palaako toisen puolen etu- sekä takavilkut?
4.10.2012 19:42
Joo, sieltä oli vaihderattaat ihan sileänä tuosta kuvasta osat 16 ja 17. Jos jollain on tuota osaa 16 niin voi tarjota tai halpa vaihteisto jos löytyy niin laita yv. En löytäny mistään 54mm mäntää niin tilasin käytetyn sylinterin ja männän.
http://www.cmsnl.com/honda-nsr125r-1990 ... ml#results
4.10.2012 21:46
Servomoottori lähtikin toimimaan oikein, kun vähän vaijereita ranklasi. Eli toisenpuole vilkut jää välillä palamaan, ei aina, toiset toimii normaalisti. Ihme juttu..
7.10.2012 0:15
Miten parantaisitte vielä ulkonäköä? Lisää kuvia galleriassa