Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi GPR 125

2.8.2011 19:44

mistä sais käytettynä teharin -05 GPR:ään, ku ei miulla oo rahaa uusiinkaan?? :D ja minkäkokonen suutin vois olla sopiva teharin kaa, ku itell on nyt tyhjennetty vakioputki ja 260 suutin ja tuntuu aika sopivalta.

Re: Derbi GPR 125

2.8.2011 21:18

mikki_-94 kirjoitti:mistä sais käytettynä teharin -05 GPR:ään, ku ei miulla oo rahaa uusiinkaan?? :D ja minkäkokonen suutin vois olla sopiva teharin kaa, ku itell on nyt tyhjennetty vakioputki ja 260 suutin ja tuntuu aika sopivalta.


Käytettyjä tehareita kannattaa metsästää sivun "Myydään"-osiosta, jossa on myös osia myytävänä. On ollut useasti gepareihin sopivia arroweita mm. myynnissä. Tässä ketjussa/foorumilla myös ilmottelee porukka välillä. Kavereiltahan noita kannattaa myös metsästää, tai nettimotosta kysyä pyöristä missä mukana tulee tehari että myykö erikseen.

Itellä -06 gepari ja 250 suutin on sopiva, paitsi että vakioasetuksilla käy liian rikkaalla (heittää öljyy + röpöttää) joten pitää säätää vähän laihemmalle neulasta.. Tosiaan tyhjennetty putki itelläkin, YPVS säädetty&käytössä ja ilmanputsarin kuri on poistettu.

Re: Derbi GPR 125

3.8.2011 2:37

Mikä se tt suutin pitäs olla? itelläni nytte 250 ja ryyppy päällä toimii täysikaasulla oikeestaan samalla lailla kun ilman sitäkin mutta puolikaasulla röpöttää? ja miten muka jotkut saa tuon kulkemaan 150-160 tasasella pelkkänä tt:nä??

Re: Derbi GPR 125

3.8.2011 11:37

zonzaz kirjoitti:Mikä se tt suutin pitäs olla? itelläni nytte 250 ja ryyppy päällä toimii täysikaasulla oikeestaan samalla lailla kun ilman sitäkin mutta puolikaasulla röpöttää? ja miten muka jotkut saa tuon kulkemaan 150-160 tasasella pelkkänä tt:nä??


Täähän on ihan pyöräkohtasta.. Itellä yllämainittu setti ja vakiovälit, meni 145 km/h gepsiin. Paskat välit, pitäs vaihtaa eturatas niin jaksas kutosella vääntää.

Suuttimet löydät vaan testailemalla, tärkeintä nyt on että käy tarpeeks rikkaalla. Mutta jos puolikaasulla jo röpöttää keskikierroksilla niin kokeileppa laittaa vähän laihemmalle. Jos sulla on tehari niin ehkä hieman isompi suutin voisi olla, ja neulasta laihemmalle.

Re: Derbi GPR 125

3.8.2011 13:30

Minkälaisia ennusmerkkejä pyörä alkaa tehdä kun männänvaihto tai jopa leikkaaminen on lähellä? Itsellä on pyörä alkanut pitää tyhjäkäynnillä nakuttavaa ääntä ja käyntiin saaminen on vaikeutunut yhtäkkiä, tosin on tätä saanut sahailla ennenkin aika reippasti. Mitään eroa tehossa tai väännössä en ole huomannut. Pyörässä on wisecon takomäntä jolla on nyt noin 8000km rullailtu. Pytty porattiin ennen männänvaihtoa. Korjautuisiko nuo oireet pelkällä uudella männällä vai vaatiko taas porautuksen?

Re: Derbi GPR 125

3.8.2011 13:53

jderb kirjoitti:
zonzaz kirjoitti:Mikä se tt suutin pitäs olla? itelläni nytte 250 ja ryyppy päällä toimii täysikaasulla oikeestaan samalla lailla kun ilman sitäkin mutta puolikaasulla röpöttää? ja miten muka jotkut saa tuon kulkemaan 150-160 tasasella pelkkänä tt:nä??


Täähän on ihan pyöräkohtasta.. Itellä yllämainittu setti ja vakiovälit, meni 145 km/h gepsiin. Paskat välit, pitäs vaihtaa eturatas niin jaksas kutosella vääntää.

Suuttimet löydät vaan testailemalla, tärkeintä nyt on että käy tarpeeks rikkaalla. Mutta jos puolikaasulla jo röpöttää keskikierroksilla niin kokeileppa laittaa vähän laihemmalle. Jos sulla on tehari niin ehkä hieman isompi suutin voisi olla, ja neulasta laihemmalle.

Korjaan tuohon että puolikaasulla röpöttää vain jos ryyppy on päällä

Re: Derbi GPR 125

5.8.2011 18:38

mitähän tää nyt tarkottaa, kun ennen mulla oli 13 piikkinen eturatas (edellisen omistajan laittama.) mittariin meni 148. Näin ajelin ensimmäisen kesän. Tänä kesänä oli pyörä huollossa ja renkaiden vaihdossa. Vein samalla 15 piikkisen eturattaan ja sanoin,että laitappa tuokin siinä samalla. Nyt huippunopeus on mittariin 140?? Rengaspaineet tms. olen tarkistanut. TT pyörä arrowilla. Jaksaa vääntää kyllä loppuun asti. Ajettu 6500km

Re: Derbi GPR 125

7.8.2011 13:06

Jos takarengas vaihdettiin niin se voi vaikuttaa asiaan, takarengas vaikuttaa välityksiin.

Re: Derbi GPR 125

9.8.2011 18:26

Ihasproblem kirjoitti:Jos takarengas vaihdettiin niin se voi vaikuttaa asiaan, takarengas vaikuttaa välityksiin.

Ei varmaan vaikuta jos vaihdetaan samanlaiseen takarenkaaseen?

Re: Derbi GPR 125

9.8.2011 19:01

HimoHippeli kirjoitti:
Ihasproblem kirjoitti:Jos takarengas vaihdettiin niin se voi vaikuttaa asiaan, takarengas vaikuttaa välityksiin.

Ei varmaan vaikuta jos vaihdetaan samanlaiseen takarenkaaseen?

Kulunut takarengas on kuitenkin pienempi, mitä uusi vastaava, joten kyllä se vaikuttaa.

Re: Derbi GPR 125

9.8.2011 19:35

Tässä tapauksessa renkaan kuluneisuus ei ole kyllä pääsyyllinen, laskeskelin nimittäin, että kyseinen huippunopeudenmuutos vaatii renkaalta ainakin 2cm kulutuspinnan joka on ajettu ihan loppuun. :lol:

Re: Derbi GPR 125

12.8.2011 17:17

Napsahti tosa kaasuvaijeri poikki, eli sopiiko tähä minkään muun vehkeen vaijeri? Mistä löytys alkuperäsiä?

Re: Derbi GPR 125

13.8.2011 20:57

mikä on ku ketjut ei meinaa pysyä kireella millää vaan kokoajan pitää tiukata??? oisko ne jos sit vaihettava vaikka ei niil oo ajettu ku parituhatta?? mistä vois tilata uusia ketjuja/rattaita??

Re: Derbi GPR 125

13.8.2011 21:30

mikki_-94 kirjoitti:mikä on ku ketjut ei meinaa pysyä kireella millää vaan kokoajan pitää tiukata??? oisko ne jos sit vaihettava vaikka ei niil oo ajettu ku parituhatta?? mistä vois tilata uusia ketjuja/rattaita??

Laitat ne liian kireelle kun kiristät

Re: Derbi GPR 125

14.8.2011 19:31

nadiz kirjoitti:
mikki_-94 kirjoitti:mikä on ku ketjut ei meinaa pysyä kireella millää vaan kokoajan pitää tiukata??? oisko ne jos sit vaihettava vaikka ei niil oo ajettu ku parituhatta?? mistä vois tilata uusia ketjuja/rattaita??

Laitat ne liian kireelle kun kiristät


Jepp, ja sit ne venyy heti ku lähet ajaa :D Eikä hirveesti rattaatkaa tykkää, kuluuvat silmissä jos liian kireillä ajat.