Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

21.5.2010 0:26

Joo akun repäisin irti, kuollut oli. Toisella akulla rupesi taas tuo startti jurraamaan, startin kytkimen lähistöllä ilmeisesti häikkää kun välillä sammui sitä painamalla. Mutta otin toisenkin akun irti ja nyt annan olla kokonaan ilman, lähtee kenkäisemälläkin ihan mukavasti käyntiin ja onpahan taas varmaan kiloa kevyempi.

21.5.2010 12:33

Hah samat viat oli mullakin^^ :lol: Sitte meni melkeimpä kaikki sähköt pimeiksi ja mitähän kaikkea muuta...

23.5.2010 12:35

Pyörä on toiminut nyt jo jonkin aikaa melko hyvin, tärinätkin ovat vähentyneet kun kiristin koneen taaemmat ripustukset kunnolla. Eivät ne onneksi aivan sormimomentilla olleet ennen kiristystäkään. Takajarrusatula hakkaa ajossa swingiin välillä aika ilkeästi, nappailee vissiinkin levyyn kiinni jostain syystä. Vaihdoin tuossa Castrollin kunnon 20-W50 öljyt pesään, kyllä kone tykkää. :)

Mainittakoon nyt että vaihdepolkimen pää oli väljällä lukitsemattomalla tapilla kiinni ja tippui pois. Sorvasinpa uuden yksinkertaisen tilalle, kuvanlaadun takaa Nokia ;): http://img685.imageshack.us/img685/3964/poljin.jpg

23.5.2010 16:22

Mulla otti putki runkoon kiinni, se yks kiinnike oli tärinästä hajonnut. Sen korjasin niin väheni kanssa tärinä.

23.5.2010 23:37

Koneen ylempi takakiinnike on haljennut kolmesta kohtaa. Pitää hitsata kuntoon äkkiä. En sitten tiedä kannattaisiko takuuhuoltoon viedä, voi mennä taas se puoli vuotta että pyörä tulee takaisin. Luultavasti kyllä hitsaan. Laitoin nyt pohjapanssarin paikoista kummallekin puolelle koneen pohjassa oleviin kierteisiin ripustukset tukemaan että ei tärisisi ainakaan niin paljoa. Voisi yrittää kehitellä koneen päällä olevaan paikkaan myös jonkin ripustuksen, silloin tuskin edes tarvitsisi tuota toista taaempaa.

25.5.2010 12:01

_E_Z_ kirjoitti:Koneen ylempi takakiinnike on haljennut kolmesta kohtaa. Pitää hitsata kuntoon äkkiä. En sitten tiedä kannattaisiko takuuhuoltoon viedä, voi mennä taas se puoli vuotta että pyörä tulee takaisin. Luultavasti kyllä hitsaan. Laitoin nyt pohjapanssarin paikoista kummallekin puolelle koneen pohjassa oleviin kierteisiin ripustukset tukemaan että ei tärisisi ainakaan niin paljoa. Voisi yrittää kehitellä koneen päällä olevaan paikkaan myös jonkin ripustuksen, silloin tuskin edes tarvitsisi tuota toista taaempaa.


Kannattaa hitsata, kun se tippuu siitä sitten.. Kiihytin ja kuulu kolaus :D Skyteam runkossa on paikka et voi sen koneen laittaa kiinni sieltä ylhäältä. Ennemmin kyllä hitsaisin kunnolla niin se pysyy siinä.

26.5.2010 15:53

Totta, jos runko vaihdettaisiin tai tilalle tulisi uusi pyörä, varmasti siitäkin halkeaisi samalla tavalla. :D Tänään hitsasin koulussa puikolla halkeamat umpeen ja pestasin luokkakaverin tekemään sillä aikaa 5mm:stä lattaraudasta tuonne koneen alle kunnon ripustuksen. Yksi halkeama jäi hieman nauramaan sauman alta, minun tuurillani se lähtee siitä taas leviämään joten huomenna korjaan vielä sen.

Linkku on muuten melko naurettavalla tavalla kiinni. :P

1.6.2010 20:57

Kipinä katosi tänään. Osaisinpa kunnolla käyttää yleismittaria.....

2.6.2010 1:09

_E_Z_ kirjoitti:Kipinä katosi tänään. Osaisinpa kunnolla käyttää yleismittaria.....


Jos sulla on se alkuperäinen tulpanhattu vaihda se ainaki aluks :D

2.6.2010 18:53

Ei nappaa kipinää edes kokonaan tulpanhattu irti. Hyvin kummallista, missäköhän lienee katkos... Magneetossakin kaikki näytti ihan OK:lta.

3.6.2010 9:53

Näitä ku tässä hetken lueskelin (about 3 sivua) tuntuu, että tää pyörä on sellanen joka kannattaa ostaa, jos tykkää korjailla kaikkea koko ajan. Tuleepahan hitsaustreeniä ja monenmoisia patentti harjoituksia :D

3.6.2010 10:58

Joo, oikeassa olet. Huhhuh, ei tätä uutena kannata ostaa, mieluummin jonkun laittamana...

3.6.2010 11:41

_E_Z_ kirjoitti:Joo, oikeassa olet. Huhhuh, ei tätä uutena kannata ostaa, mieluummin jonkun laittamana...


Koskee ylipäätänsä aika suurta osaa kiinalaisista halpa pyöristä :D oma 110cc:kin täpö täynnä tyyppivikoja ja saa olla kehittelemässä jos jonkimmoista patenttia sun muuta :D

4.6.2010 11:57

Mittailin tuossa äsken, valoille tulee sähköä muttei sytkälle. Tässä järkeilyn tuloksena on siis että impulssikäämi on kakkina tai sytkän johdot ovat staattorista irti.

Voisi kokeilla tuossa pihalla olevan solifer-skoban romun impulssikäämiä. :D En tiedä kyllä senkään kunnosta, nimittäin tuossa syksyllä siitä katkesi kampura koulumatkalla @ 10k rpm... Vauhtipyörä pomppi asfaltilla siinä vierellä ja lensi pusikkoon. Kiinalaista laatutyötä!

4.6.2010 17:40

Voisiko joku mitata mitä tulee sinivalkoisesta piuhasta jännitettä kun konetta polkaisee?