Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

1.10.2006 13:48

Juu eli ei se tärinä häiritsevää ole, ei todellakaan. Mun cb:ssä tärinä alko 80km/h tai sitten "kovassa" kiihdytyksessä. Lähinnä jalkapohjia kutitti kun oli jalassa nimeltämainitsemattomat rokki tossut. Käsille ei niinkään tärinää tullut kun entinen omistaja oli harrastanut custommointia ostamalla mopo-sportin ehkä liiankin tyylikkäät vaahtomuoviset mohlo tangon tupit :D

1.10.2006 17:09

Voisiko joku ystävällisesti ottaa kuvan CB:n jännitteensäätimestä? Omasta XL 125R:stä meni paskaks ja kiinnostas tietää, että onko cb:ssä samanlainen.

2.10.2006 20:08

Kestääkö näissä koneet vielä sitten nykypäivänäkin, kun jos nyt ostan tollasen ettei sitten hajoaisi minun käytössä konettä on rempattu jonkin aikaa sitten, 5v kyllä seisonut kun on ollut projektina.

2.10.2006 21:12

select kirjoitti:Kestääkö näissä koneet vielä sitten nykypäivänäkin, kun jos nyt ostan tollasen ettei sitten hajoaisi minun käytössä konettä on rempattu jonkin aikaa sitten, 5v kyllä seisonut kun on ollut projektina.


Eipä se kunnolla rempattu ja hyvin pidetty kone siitä mihinkään hajoa, kohtuullisen ikiliikkujiahan nuo koneet on.

Ei se tärinä allekirjoittanutta häirinnyt ennenkuin vauhtia alkoi olemaan yli sallittujen nopeusrajoitusten ;).

3.10.2006 20:50

Laitetaampa tanne: Paljonko maksaa kuristaa pyörä 11kw:ksi jossain paikassa?

16.10.2006 15:57

Pitää ny vastata ku on muutenkin niin hiljainen tää topic. En kyllä tiedä, ei hajuakaan. Mutta jos luulis 50-100e väliin mahtuvan se kuristus + tietty penkitys.

16.10.2006 15:59

Pitää ny vastata ku on muutenkin niin hiljainen tää topic. En kyllä tiedä, ei hajuakaan. Mutta jos luulis 50-100e väliin mahtuvan se kuristus + tietty penkitys.

16.10.2006 16:15

Sleepperi kirjoitti:Pitää ny vastata ku on muutenkin niin hiljainen tää topic. En kyllä tiedä, ei hajuakaan. Mutta jos luulis 50-100e väliin mahtuvan se kuristus + tietty penkitys.


Itselleni oli 120e kuristustoimenpiteet kaikkinensa, ja siihen vielä 34e muutoskatsastus.

17.10.2006 11:37

Saikos tota kuristusta tehdä itse`? Vai pitikö olla jonkun korjaamon jne. tekemä että on virallinen? VOi olla ja onkin tästä ollut jo juttua, mutta kertaus on opintojen äiti.
Oma Cb seisoo vain talissa, alkaa jo hermot menemään kun en saa tota autoa alta pois. Heti kun saan sen valmiiksi alkaa Cb:n rakentelu, toivottavasti ei tule kiirettä kun kevään ensimmäisille sulille keleille sitä kaavailin. Eli Maalis-Huhti kuiden väliin pitäis olla mopo kasassa.

17.10.2006 11:53

Sleepperi kirjoitti:Saikos tota kuristusta tehdä itse`? Vai pitikö olla jonkun korjaamon jne. tekemä että on virallinen? VOi olla ja onkin tästä ollut jo juttua, mutta kertaus on opintojen äiti.
Oma Cb seisoo vain talissa, alkaa jo hermot menemään kun en saa tota autoa alta pois. Heti kun saan sen valmiiksi alkaa Cb:n rakentelu, toivottavasti ei tule kiirettä kun kevään ensimmäisille sulille keleille sitä kaavailin. Eli Maalis-Huhti kuiden väliin pitäis olla mopo kasassa.


Saapi kuristaa sen itsekin, dynossa se pitää silti käyttää että saa dynolapun.

17.11.2006 21:40

Höm Höm.. Harvoin tulee täällä enään käytyä, mutta sen verran pisti silmään kun ei Cb: topicissa ole minkään laista päivitystä siitä kun edellis kerran täällä kävin. MIhin olette kaikki hävinneet? Itellä syynä ihan vaan ajanpuute, ei kerkiä mopoa rakentaa kun on auto projektia pukannu urakalla.

17.11.2006 23:57

Sleepperi kirjoitti:Höm Höm.. Harvoin tulee täällä enään käytyä, mutta sen verran pisti silmään kun ei Cb: topicissa ole minkään laista päivitystä siitä kun edellis kerran täällä kävin. MIhin olette kaikki hävinneet? Itellä syynä ihan vaan ajanpuute, ei kerkiä mopoa rakentaa kun on auto projektia pukannu urakalla.


CB-miehet alkaa häviämään pois :(...

Tulevaisuudessa se varmaan CB pittää jossain välin laittaa fiilistelypyöräksi.

18.11.2006 12:22

Itellä ei oo CB:n rakentelusta mitään uutta, koska talvi iski ja ainut millä pääsee kulkemaan on bussi ---> ei kulje tallille. Autokortinkin saan vasta kesällä. Tammikuussa helpottaa kun kaveri saa kortin, se on sit luvannu avitella rakentelun kanssa. Konekin on jo irti rungosta, mutta kun ei yksinkertasesti ole paikkaa missä purkaa. Töissä saa kyllä aikanaan laakerit vaihdettua, mutta ei sinne kehtaa kokonaisen koneen kanssa mennä.

Suunnitelmia taas on, toivottavasti ei taas jää pelkästään suunnitelmien tasolle. Keulaksi isken varmaan piikkisen Suzuki GT:n keulan, kun kerran omasta takaa löytyy ja on levyjarru. Tai onhan B6:ssakin levyjarru, kuulemma vaan se vaijerilla toimiva on hieman raskas käyttää. Uudemman CB:n sähköt edelleen haussa, ei vaan mistään löydy. Alkaa pikkuhiljaa kiristyyn toi vanne tossa otsan ympärillä.

18.11.2006 14:01

Joo ei se nyt minkään raskas sinänsä ollut käyttää, mutta ei voinut jarrutehoa nyt verrata oikein mihinkään. Parempi kuin rumpujarru kun ei ihan heti lukkoon mene. Mulla olis kans monenlaista visiota Cb:n päänmenoksi. Tulis jostain aikaa niin voisi rakentaa. Pitäisi olla vian tasan 1 projekti niin helpottais rahallisesti ja järjellisesti kokotouhua.
Mutta jotain räyheempää keulaa yms. pitäis kattella, ensimmäiseksi tietty mitata mitkä putketmahtuu tohon menemään, kun tarkotus olis mahollisimman vähän laikkailla runkoa. Uusitakalokari/ koko mopon maalaus on käynyt mielessä, mutta jollain tavalla pidän tosta pinkki/musta yhdistelmästä :)

18.11.2006 16:02

Sleepperi kirjoitti:Pitäisi olla vian tasan 1 projekti niin helpottais rahallisesti ja järjellisesti kokotouhua.


Totta puhut, on hieman hankalaa yrittää kasata samaan aikaan kolmea eri projektia, kun aika riittäisi justiinsa ehkä yhteen.

Toivottavasti tässä kohta viisastun sen keulan suhteen, vaikuttaisi olevan suht samaa kokoluokkaa. CB ja GT muutenkin ovat aika samantyyliset pyörät noin ulkonäöllisesti. Kokonaisia GT:n keuloja mulla on itse asiassa 2 kappaletta, huonompi kuntoinen joutanee myyntiin jossain vaiheessa. Vinkkinä vaan... Sen muistaakseni tarkistin jo joskus että CB:ssä ja GT:ssä on samankokoinen etuvanne. Vaikka toisaalta, eipä toi GT:n keula nyt kovin erikoinen keula ole CB:n alkuperäseen verrattuna...

Jos oikeen erikoisen haluaa (eikä rahasta oo kiinni), niin ostaa johonkin Daxiin tarkotetun USD-keulan. On käynyt itelläkin mielessä, mutta A) ajan ja rahan puute B) USD-keula CB:ssä? Liian UFO?

Alkaa mielikuvitus lentämään ehkä vähän liian vilkaasti.