Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.9.2012 21:26
Magneeton puolella öljyä -> Tasapainotusakselin tai kampiakselin stefa kusee. Ja jos sulla ei ole magneetonkopan tiivistettä niin ulkopuolelta kaikki paska pääsee sisään. Ikävästi startti on siellä alimpana ottamassa kaiken epäpuhtauden vastaan..
Ja ihme että pelaa jos magneetto heiluu kampuran kans 1-3mm :o Itsellä on magneetto huonosti kiinni joka aiheuttaa kylmänä nakuttavaa ääntä mutta häviää kun lämpenee.
Paremmin tietävä korjatkoon ja yrittäkäähän ymmärtää tuota mun edellisen sivun tarinaa
22.9.2012 21:56
Moro! oon ostamas näsäriä, niin minkämoinen on ajaa pitempää matkaa ? muita tyyppivikoja tietopankissa esitettyjen lisäksi ? Ja paljonko tästä lähteepi täystehosena takapyärältä ?
Niqooo kirjoitti:Löytyisköhän täältä apuva, kun näsärissä taitaa olla vikaa.. Lämmöt tai ainakin mittari seilaa alusta reiluun puoleenväliin, kun kiihdyttää niin nousee hyvinkin nopeasti ja kun jarruttelet niin laskee kans nopeasti..? Ennen viisari oli kiltisti aivan alussa ja jos se siitä kohosi niin jokin oli aina vialla..
Vaikuttas siltä jotta nesteet ei kiertäs pytyssä jos se tuata teköö, siis mikäli mittari on toiminnasssa...
Onko anturin johto ehjä, anturi itte suht hyväkuntonen taikka vesipumpun rattaat kaikki ehjänä? Jos vesipumpun siipiä on lähteny matkalle tukkimaan järjestelmää / toimii siis vajaatehosesti, niin se selvittäs ton propleeman. Koita jos saat jostaki uuren anturin niin sillä vois alkaa toimia tai jos ei niin laita tänne viästiä sitte
22.9.2012 22:25
Veikkaan kanssa että vika on vesikierrossa/oikeissa lämmöissä, eiköhän se mittari näytä oikein (ellei ole anturi paskana tms). Huomaa kyl hyvin tosta mittarista, et ku on ruuhkassa ja ajelee etana vauhtia, nii lämmöt nousee yli puolenvälin. Sitte ku pääsee ajaa taas kunnolla ja kiihdytyksen jälkeen rullaa kytkinpohjassa nii melkeimpä silmissä alkaa mittari laskea
23.9.2012 0:31
Kaikista omituisinta on, että kaupunki ajeluissa lämmöt on alhaalla ja kun lähet maantielle vedättää, niin lämmöt nousee heti ainakin puoleen väliin kun eka tehopiikki on takana..
No kokeilen toisella lämpöanturilla kun kerkeän, mutta en kyllä usko että vika on siinä.
23.9.2012 18:16
^^Karsta: Tää on ehkä paras kemmu ajaa pitkää matkaa, tilava ja pystympi ajoasento ku esim. räsässä ja aika letkee muutenkin. Tehoja tt:nä on se pari hp vähemmi ku räsässä, iha riittävästi silti.
Itekki veikkaan lämpö- ongelmaa et pumppu paskana jotenki, normaalistiha näissä on maantiellä lämmöt viileenä ja kaupungissa nousee.
24.9.2012 17:40
Vaihdoin lämpöanturin ja kävin kovahkon testilenkin suorittamassa, eikä lämmöt noussu juuri mitään! Ajelin sillä toisella anturilla lähemmä 200km eikä mitään vaurioita käyny, niin kaipa tuota uutta anturia voi hyvin uskoa.
Onko muuten muillakin tuo lämpöanturi stn jäykkä punottava pohjaan?
No nyt on ainakin ehjä kansi paikallaan
Vielä kun saisi jollyn toimimaan kunnolla.. vähä jeesustaa sekin ..
24.9.2012 17:52
Moro! ajattelin laittaa isoveljen vanhanmallin näsäristä moottorin mikroautoon, onko isohomma tehdä sähköt itse? kun on orkkis johtosarjassa turhaa johtoa ja en kehtaisi tuhota sitä jos joskus on käyttöä sille. Tarviin sytytyksen ja ajovalon. Mistä näihin löytää sähkökaavioita?
24.9.2012 20:58
Mun järjen mukaan ei oo isohomma tehä itse, jos ei oo peukalo keskellä kämmentä ja vähän tietotaitoa. On olemassa sähkökaavioita, kun löydän sen niin laitan heti tänne.
24.9.2012 21:13
selvä, purin tänään sylinterin irti, vissiin pinnoite lähtenyt kun on semmonen ikävä ura siinä. Käykö uuden näsärin pytty vanhaan? Jos jollain on hyväkuntoista näsärin sylinteriä ylimääräsenä niin laita yv:tä
25.9.2012 18:02
Päivaa. Honda nsr Magneto klappaa akselin kanssa, magneetolle tulee öljyä kopan pultin kirrettä pitkin jostain koneen sisältä ja kone pitää sivuääntä ku kone pyörii, elikkäs kertokaa kaikki tarvittavat laakerit mitkä kannattaa ja pitää vaihtaa koneeseen. Ja mistä ne saa?? (mielellään suoria linkkejä ku ei hajuakaan mitä ja mistä etsin?)
Klappia siis esiintyy akselissa joka tulee magneettoon, sisään-ulos tyylinä. Ja koneesta kuuluu pienehkö sivuääni joka on kuulunu jo vähäaikaa.??
Eivät osanneet tuolla 2t koneremontti foorumilla vastata ni vastatkaa te tietävät.
26.9.2012 20:30
Onko ihan normaalia että kytkin ei toimi kunnolla kylmällä koneella?
Oli päässy akku tyhjenemään ja jouduin tuuppaamaan aamulla käyntiin, nii ei kyllä juuri huomannut eroa työntäessä vaihdepäällä (kone ei käynnissä) kun veti kytkimen pohjaan.
Lämpimällä koneella olikin jo sitten ihan eri luokkaa (eli normaali).
26.9.2012 23:04
Leyland,
tästä ohjekirjasta löytää sähkökaavion ja paljon muutakin hyödyllistä näsäriin.
En usko että tosta mitään haittaa tuskin oo, jos lämpimänä toimii aivan normaalisti.
27.9.2012 16:31
Kokeileppa semmosta kikkaa, että 1. päälle, kytkin pohjaan ja nykäise pyörää taaksepäin ja laita 2. silmään ja työnnä eteenpäin
Ite saan noin pyörän kevyeks jos tönäsen käyntiin.
Paljonhan mahtaa olla kytkinlevyn minimi paksuus?
Ja mitä ootte mieltä, paljon jollymotolla pitäs kiertää?
27.9.2012 19:01
kiitos L_rppa! mutta miten ootte saanu vauhtipyörän irti? Kun minkäänlaista ulosvedintä sinne ei saa koska se startin hammaskehä on edessä.