Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
26.5.2012 0:44
Megasquirtin jos laitat ni onnistuu ruiskun kanssa (suht kallista ja hankalaa ku pitää kolvata ja säätää tietokoneella, niilläkin rahoilla helpompi vaan virittää), ja sähköt=magneeton joutuu vaihtaa + vissiin putken kiinnitys piti vähän patentoida, mitä ite nyt luin sen vaihtoselostuksen tästä topicista.
26.5.2012 19:37
Joo elikkä ostin tos muutama tunti sitte rieju marathonin ja se pätkii tai tökkii ku ajaa
, missä vika ja miten toimin?
26.5.2012 23:43
Jos pätkii sillee ku kiihdytät tai ajat vähän lujempaa niin vika siellä bensahanassa, kokeile laittaa varatankille ja kulkeeko sitten normaalisti? Jos on näin nii otappa tankki irti, irrota bensahana pohjasta, kierrä se suodatin irti ja katkase pieni pala siitä letkun päästä. näin itellä ainaki rupes toimii ku välillä pätkis vähä, johtuu siitä että se letkun pää on jotenki supistunu nii et siin o liian pieni reikä ettei se saa tarpeeks bensaa.
26.5.2012 23:53
marcc kirjoitti:Jos pätkii sillee ku kiihdytät tai ajat vähän lujempaa niin vika siellä bensahanassa, kokeile laittaa varatankille ja kulkeeko sitten normaalisti? Jos on näin nii otappa tankki irti, irrota bensahana pohjasta, kierrä se suodatin irti ja katkase pieni pala siitä letkun päästä. näin itellä ainaki rupes toimii ku välillä pätkis vähä, johtuu siitä että se letkun pää on jotenki supistunu nii et siin o liian pieni reikä ettei se saa tarpeeks bensaa.
Ajoin sitte hiljaa tai kovin tai kiihdyttää ni aina pätkii, joo koitan huome sitä jos se bensahanast on kiinni mut jos ei niin mistä ettimään vikaa seuraavaksi?
27.5.2012 0:42
Jos ostit käytetyn ni siinähä voi olla vaik mitä mut jos on uus ni huoltoo vaa... jos on käytetty ni puhdisteles vaikka kaasari paineilmalla läpikotasin mut älä avaa sitä päälliosaa (se musta), seo vähä vaikeempi saada takasi kii.. viisaat kertokoot enemmä
27.5.2012 13:10
Koitin että ajoin varatankilla ja pätkis samalla tavalla edelleen, mitä vois seuraavaks koittaa?
Voisko johtua siitä jos tulppa on vaikka menny huonoks? ja mistä saa riejuun sopivii tulppii? pyörä on vm.09
27.5.2012 21:49
vadee kirjoitti:Koitin että ajoin varatankilla ja pätkis samalla tavalla edelleen, mitä vois seuraavaks koittaa?
Voisko johtua siitä jos tulppa on vaikka menny huonoks? ja mistä saa riejuun sopivii tulppii? pyörä on vm.09
Kannattaa aluksi kurkata ilmanputsariin, ja tarkistaa ettei se ole niin paskanen että haittaa ilmansaantia. Bensalinja kannattaa myös tarkistaa, että letku ei ole tukossa eikä se ole kovin mutkalla. Myös tuo bensahanan suodatin kannattaa tsekata. Tulpaksi kelpaa NGK:lta CR8E ja niitä saa lähes kaikista koneliikkeistä. Nykyistä tulppaa voi myös kokeilla ottaa irti ja putsata vaikka teräsharjalla karstasta.
Näiden jälkeen on tietysti mahdollisuus että putkessa on jotain ylimääräistä, tai se on todella karstainen. Kaasarikin voi olla likainen, mutta siihen lähtisin koskemaan vasta edellämainittujen asioiden tarkistamisen jälkeen. On nimittäin hiukan huonossa paikassa ja hankalahko irroitaa, joten sitä ei kannata tehdä ellei se ole välttämätöntä
27.5.2012 22:24
Kiitos vinkeistä, vien ton huome rieju jälleenmyyjälle koska änkkä vuotaa ja takakate hiukan sulanu ni kai se menee takuuseen? takuu loppuu tänään
mut pistin sähköpostin sinne ni ne ainaki tietää et on vuotanu jo takuun aikana.
30.5.2012 16:23
Jep, se on 95% valmuudella siitä bensan saannista kiinni, ilmanputsarista johtuvan rikkaalla käymisen kuulee heti. - Sitten: korkki kyllä antaa ilmaa, mutta tankin sisäinen letku(suodatin) ei? Reiän suuretamisella lähti toimimaan, kun käytettynä ostin. Monilla pitänyt korjata päätykolo puukolla suurentamalla.
Mulla on kaasari ollut tukossa lähes kuukauden, en ole ehtinyt puhdistella, kun koeviikkokin on vielä käsillä. Tällainen perus kolmen viikon pyöräily polkupyörällä on ihan jees, pysyy kunto yllä, ei ainakaan huonone..
Huomenna puhdistelemaan kaasari ja ehkä tuo bensansuodatin --> jos lähtis toimimaan paremmin, kuulostaa että suutin olisi tukossa. PS. Elkää keuliskelko vieraspaikkakunnalla tai ainakaan kauempana, ettette joudu tilaamaan "taksia" kotiin!
1.6.2012 22:26
Riejun kaasari temppuilee ja nyt tarttis vähän neuvoja. Eli, lämpimänäkin ei meinaa ilman kaasun antamista lähteä käyntiin ja sitten kun lähtee niin vetää tyhjäkäynnin tosi korkeelle, eli viittaa imuvuotoon jostain kohtaa. No, tutkin vähän ja huomasin että ryyppyvaijerista oli kierteet menneet eli oli vähän kaasarin päästä sitten vaijeri irti ja sieltä kautta sai vähän ilmaa kaasariin. Laitoin patentilla sen takasin siihen kiinni mutta ei vieläkään lähtenyt kokonaan ongelma vaikka sen osalta on tiivis nyt. Ryypyn kanssa vetää oikein kunnolla kiekat korkeelle, eli laihaa on seos tällä hetkellä. Mistähän sitä lähtis vuotoa oikein enää ettimään? Suutin on vaihettu isompaan, muuten vakiosäädöt. Teillä vastaavia kokemuksia?
2.6.2012 0:18
Imukaula nyt kannattaa ensimmäiseksi kattoo.
2.6.2012 12:41
Samaa vikaa ollut itselläni jo kahdesti. Molemmilla kerroilla ollut luistinkalvossa vika.
2.6.2012 13:29
Oli kalvo ihan kunnossa ettei mitään reikiä tai kulumia ollut ja ihan nätisti oli paikallaan, imukaulakin oli ihan ok että en tiedä kyllä mikä nyt mättää.
2.6.2012 17:40
Joo, onnea etsimiseen.
On hienoa kun pyörä on säädöissä. Miksi ajaa vakionveroisella. Onkohan nuo putsarinlätkä ja CDI-kuri valmistettu vain sisäänajoa varten?
Mutta huiput lipoo sitä 120 mittariin, ihan huippujuttu. VRT mitä ennen on ollut tuskaa saada 105 mittariin. Nyt siis ekaa kertaa säädöissä ja 110 normiasennossa.
3.6.2012 8:33
Ihme kyllä, ongelmat loppu kun tsekkasin liitännät ja putsasin kaasarin ehkä kolmatta kertaa päivän sisään. Nyt toimii taas, mutta pienestä se vissiin on kiinni.