Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi GPR 125

28.7.2011 1:44

keuliiko teijän derbit kaasusta? :D

Re: Derbi GPR 125

28.7.2011 12:42

ei mun raacinki ainakaa keulinu :lol:

Re: Derbi GPR 125

28.7.2011 17:21

Ei kyllä keuli, keulaa vaan keventää kivasti, ei taia iha tehot riittää noin pitkälle :D

Re: Derbi GPR 125

28.7.2011 19:46

Nyt tarviis pikaisesti tietää, mitkä on GPR:än takalaakerit? Pitäs huomenna varmaan käydä töitten jälkeen hakemassa ja vaihtaa. Ja sit viel eturattaan stefan koon jos joku osais heittää, niin oisin tosi kiitollinen :)

Re: Derbi GPR 125

28.7.2011 20:59

Takapyörän laakerit: 17x47x14 (6303 2RS)
Stefan koon löydät varmaan tätä sivua selaamalla, ite en nyt tähän hätään kerkeä ettimään..

Re: Derbi GPR 125

29.7.2011 0:35

Kuulin purkaamon äijältä sen suuntaista juttua että tää GPR:n kone on varustettu osittain TZR:n peruja olevalla tekniikalla, eli vanhemmissa dt:issä olis samaa tekniikkaa kuin uudemmissa gpr:issä, pitääkö paikkansa? On tossa yks ylimääräinen moottori kolaripyörästä jota pitäis ruveta kauppaamaan, olis hyvä tietää mihin vehkeisiin sopii.

Re: Derbi GPR 125

29.7.2011 3:20

Nizz3 kirjoitti:keuliiko teijän derbit kaasusta? :D
Tuskimpa kenenkään Gpr kaasusta keulii. Jos siis kaasusta keulimisen määritelmä on se, että kiihdyttäessä, vaikkapa kaasu sitten pohjassa, ilman kytkintä, nykimistä, keulan pompauttelua ja nykimistä nostaa keulaa.

Oma Gpr nostaa ykkösellä keulan pystyyn täyskiihdytyksessä nykäisemällä. Kakkosella nousee kytkimellä lähes mistä vauhdista tahansa, ei nyt kuitenkaan ihan kävelyvauhdista tai kiekat tapissa.. ilman kytkintä saa jonkun verran pompauttaa keulaa ja ehkä kaasuakin pumpata samalla jos meinaa saada keulan nousemaan. Kolmosellakin osaavampi kuski varmasti saisi nousemaan..

Re: Derbi GPR 125

29.7.2011 12:29

Sanokaas ny joku suomalainen nettikauppa mistä voin tilata gepariin jarrupalat sekä ketjut ja rattaat. Niin perus kulutusosaa kun olla ja voi mutta silti löydän vain semmosia puljuja jokka myyvät jompaa kumpaa muttei molempia :nolo:

Re: Derbi GPR 125

29.7.2011 15:33

Eturatas: http://www.mc-scatter.com/ketjuratas-et ... 14528.html
Jarrupalat eteen: http://www.mc-scatter.com/etujarrupalat ... 20745.html
Jarrupalat taakse: http://www.mc-scatter.com/jarrupalat-ce ... -9694.html
Ketjut: http://www.mc-scatter.com/ketju-lenkkia-p-23465.html (en muista moniko lenkkiset ketjut täytyy olla, kyllä tuolta muitakin pituuksia löytyy kun laitat hakusanaksi 428)

Takaratasta nyt en suoraan tuolta merkkikohtaisista löytänyt, mutta eiköhän sekin tuolta löydy - koita selvittää vaikka, jos on jonkun muun merkin kanssa yhteensopivat takarattaat.

Re: Derbi GPR 125

29.7.2011 19:25

Nyt löytyis melkonen määrä 15tkm ajettua orkkisosaa, mm. moottori, takahaarukka, putkisto, jarrut, vanteet, takaiskari ym. Yv:llä voi kysellä pienempääkin nippeliä, lähes koko pyörä löytyy purettuna.

Re: Derbi GPR 125

29.7.2011 19:33

13/50 väleillä lähti nostamaan keulaa ykkösvaihteella kun piikille pääsi, mutta noilla väleillä semmoista vingutusta, että huh huh. Normi väleillä saa helposti 1, 2, 3- vaihteilla keulasemaan kun vähän kytkintä käyttää tai nykäsee.

Re: Derbi GPR 125

1.8.2011 14:32

http://www.motot.net/galleria/kuva82113/

Tuossapa ois gepardi projekti valmistuneena. Lisää kuvia tulossa :-) Toivottavasti ei tulisi heti toista samanlaista vastaan ;)

Re: Derbi GPR 125

1.8.2011 16:03

nadiz kirjoitti:13/50 väleillä lähti nostamaan keulaa ykkösvaihteella kun piikille pääsi, mutta noilla väleillä semmoista vingutusta, että huh huh. Normi väleillä saa helposti 1, 2, 3- vaihteilla keulasemaan kun vähän kytkintä käyttää tai nykäsee.

15 piikkinen edessä ja mulla nostaa keulaa kunnolla liikkeellelähdössä kun istuu kyytiläinen takana, yksin ajaes täytyy kytkinpommittaa jos haluaa keulan pystyyn :)

Re: Derbi GPR 125

2.8.2011 13:59

Onko kellää ollu semmosta vikaa derbissä että ei ypvs:n sulake vaikuta mitään, ja kun katsoo pakoaukkoon, säädin ei liiku ollenkaan, pyörähtää vaan ja palaa samaan kohtaan(noin puolet peittyy pakoaukosta), vaikka senhän pitäis aueta kokonaan ymmärtämäni mukaan?
Eli siis se säädin käyttäytyy täysin samalla tavalla oli sulake paikoillaan tai ei.
Missähä vois olla vikaa? Johdoissa tai vaijereissa?

Re: Derbi GPR 125

2.8.2011 15:10

jderb kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/kuva82113/

Tuossapa ois gepardi projekti valmistuneena. Lisää kuvia tulossa :-) Toivottavasti ei tulisi heti toista samanlaista vastaan ;)

Ihan nätti, kaveri on suunnitellut aivan samanlaista :D