Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

19.1.2011 19:26

Mitenkäs menee huollot Temmissä?

-mäntää 50h?
-koneremppa... 150h?
-öljyt viimeistään 10h (MTX vs Gear Saver...?)
-ilmanputsarin pesu/vaihto 10-20h/kun likanen?
-tulppa 20h?

Bensan sekaan taitaa riittää 2 - 2.5% öljyä? Saakos muuten Bel-Rayn öljyjä mistään sellaisina isompina ja halvempina satseina? Sori kun on paljon kysymyksiä, toivottavasti joku jaksaa vastailla... :)

Onkos kukaan laskeskellu paljonko maksaa esim. 5000km Temmillä?

19.1.2011 20:04

Huoh.. Ei kai siinä mitään pahaa oo jos liiottelee joka asian mutta totuus on että jos et oo enskapena/raiskaaja niin ne menee näin:

- Mäntää +100h
- Koneremppa +300h
- Öljyt alussa usein, myöhemmin ei mitään vitun väliä vaikka isot kotaripojat niin sanoiskin
- Ilmanputsarin pesu kun likanen
- Tulppa sillonkun hajoo, eikä se hajoo jos säädöt on ok
- 2% on täydelllinen määrä öljyä
- Saa isompinakin satseina

Jos on paska kuski yms nii saahan sitä männän ja kaikki nopeemminkin vaihtokuntoon, itse vaihdoin/vaihdan 90h

e: Hussessakin 1-renkainen mäntä
Viimeksi muokannut k1mmo päivämäärä 21.1.2011 13:42, muokattu yhteensä 2 kertaa

19.1.2011 22:35

Mietin vain, kun HM:ssä on 1-renkainen mäntä ja siihen pitäisi n.50h välein vaihtaa...
Kiitokset kuitenkin :)

19.1.2011 22:36

JL- kirjoitti:Tommosesta on oikeesti ilmotuksen perusteella paha sanoo yhtään mitään, ei tunnu nykynenkään omistaja tarkoin tietävän. Hyvällä tuurilla toimii hienosti mutta yhtä hyvin tommonen voi olla ihan väljä rutku mikä on joka päivä hajalla.

Ja miksi sä pyttyä ja kampiakselia oisit vaihtamassa tommoseen? Uus mäntä sisään vaan ja toivoo kädet ristissä että pyörä pelittää. Kampiakseli ei oikeestaan kulu mihinkään ja pyttyäkään ei joudu vaihtamaan ellei kiinni leipoessa vahingoitu. Jos nuo joutuis uusimaan niin varmaan tulis perkeleen kalliiks, molemmat maksaa monta sataa euroa.


jos ois uus sylinteri sarja, uus kampikseli ja asennettu oikein, säädöt kohallaa nii miks leipois muutaku ajo virheen takia? mut tosin kalliks se tulee, osat maksaa enempi ku toi romu :D
E: nii ja kans laakerit :D

19.1.2011 22:42

Joo tuskinpa leipois, mutta mitä järkeä vaihtaa noita niin kauan kun pyörä toimii nykysessä kunnossa? Todennäköisyys kampiakselin hajoamiselle on niin pieni että on rahantuhlausta ostaa uusi "varmuuden vuoksi". Sama koskee sylinteriä, aivan turhaa ostaa uutta jos vanha on kunnossa. Uusi mäntä ja kiertokanki koneen laakeroinnin kera maksaa jo 500 euroa, niiden jälkeen pitäisi toimia moitteitta.

19.1.2011 22:51

itte meinasin vaihtaa laakerit paitsi tuon kierto kangen laakerin ja itse kierto kangen joudun jossain koneistamolla vaihdattamaan kun ei sitä ite voi oikein tehä. mäntä joku 150e jos kunno männän. sit laakerit ehk se 100e jos useempaa paikkaa. ja se kierto kanki joku 100e varmaa. oho kyl siit tulee 500e suuri piirtei :D:D mut mitäs luulette noi vanha laitos nii lohkot vissii ruvennu olee jo kuluneita ku tollasee varmaa 10 kertaa avattu kone? :D riippuu iha miten paljo on ajettu :D

19.1.2011 23:48

Kimmo69 kirjoitti:Huoh.. Ei kai siinä mitään pahaa oo jos liiottelee joka asian mutta totuus on että jos et oo enskapena/raiskaaja niin ne menee näin:

- Mäntää +100h
- Koneremppa +300h
- Öljyt alussa usein, myöhemmin ei mitään vitun väliä vaikka isot kotaripojat niin sanoiskin
- Ilmanputsarin pesu kun likanen
- Tulppa sillonkun hajoo, eikä se hajoo jos säädöt on ok
- 2% on täydelllinen määrä öljyä
- Saa isompinakin satseina

Jos on paska kuski yms nii saahan sitä männän ja kaikki nopeemminkin vaihtokuntoon, itse vaihdoin/vaihdan 90h

Joo turhaan sitä mäntääkään vaihtaa, uus sisään ku vanha paskana. Se, että vaihtaa öljyt usein pidentää vain pyörän käyttöikää. Jos oikein haluu säästää, nii laittaa auton vanhat moottoriöljyt sinne.

20.1.2011 11:01

hömpelö112 kirjoitti:itte meinasin vaihtaa laakerit paitsi tuon kierto kangen laakerin ja itse kierto kangen joudun jossain koneistamolla vaihdattamaan kun ei sitä ite voi oikein tehä. mäntä joku 150e jos kunno männän. sit laakerit ehk se 100e jos useempaa paikkaa. ja se kierto kanki joku 100e varmaa. oho kyl siit tulee 500e suuri piirtei :D:D mut mitäs luulette noi vanha laitos nii lohkot vissii ruvennu olee jo kuluneita ku tollasee varmaa 10 kertaa avattu kone? :D riippuu iha miten paljo on ajettu :D


800e makso mulla kun alakerta rempan tein moto-klinikalla, ei ne laakerit sun muut maksa mitään mutta kiertokanki oli muistaakseni 200-300e (prox). Orkkis vertex mäntä setti 150e.

20.1.2011 12:31

seeimu kirjoitti:
hömpelö112 kirjoitti:itte meinasin vaihtaa laakerit paitsi tuon kierto kangen laakerin ja itse kierto kangen joudun jossain koneistamolla vaihdattamaan kun ei sitä ite voi oikein tehä. mäntä joku 150e jos kunno männän. sit laakerit ehk se 100e jos useempaa paikkaa. ja se kierto kanki joku 100e varmaa. oho kyl siit tulee 500e suuri piirtei :D:D mut mitäs luulette noi vanha laitos nii lohkot vissii ruvennu olee jo kuluneita ku tollasee varmaa 10 kertaa avattu kone? :D riippuu iha miten paljo on ajettu :D


800e makso mulla kun alakerta rempan tein moto-klinikalla, ei ne laakerit sun muut maksa mitään mutta kiertokanki oli muistaakseni 200-300e (prox). Orkkis vertex mäntä setti 150e.

Tein ite rempan ja ostin osat motoklinikalta tuli 270e maksamaan pienten alennusten kera :D eli koneen aivan kaikki laakerit, stefat, tiivisteet, mäntä, kampiakselin mittaus ja tulppa. Kiertokanki ja alapään neulalaakeri oli kunnossa ni niihin ei koskettu. Tossa todiste kuinka paljon säästää kun itse osaa jotain tehdä :D

20.1.2011 17:04

Kimmo69 kirjoitti:Huoh.. Ei kai siinä mitään pahaa oo jos liiottelee joka asian mutta totuus on että jos et oo enskapena/raiskaaja niin ne menee näin:

- Mäntää +100h
- Koneremppa +300h
- Öljyt alussa usein, myöhemmin ei mitään vitun väliä vaikka isot kotaripojat niin sanoiskin
- Ilmanputsarin pesu kun likanen
- Tulppa sillonkun hajoo, eikä se hajoo jos säädöt on ok
- 2% on täydelllinen määrä öljyä
- Saa isompinakin satseina

Jos on paska kuski yms nii saahan sitä männän ja kaikki nopeemminkin vaihtokuntoon, itse vaihdoin/vaihdan 90h


Miksi ei toki näinkin, mutta. Kisakuskilla mäntä kestää n.40h, katukäytöstä en osaa sanoa, en kuitenkaan 100 tuntia ajais. Jos kampura on suora jne. niin tuo 300h konerempalle on aika passeli(pitäisi olla).. Öljyillä kylläkin on väliä, onko kivaa kun kytkin haukkailee ja alakerta kuluu nopeammin.. Sitte tuo ilmanputsari, esim talvella putsari ei niinkään likaannu, ei tarvii olla ku hieman hiekkaa ja muuta paskaa niin se imuvoima imee ne putsarin läpi aika nopeestikkin.. Tehdas suosittelee 3,5% öljyä, 2% voi olla jo riskaapeliä..
Tämmönen pilkunkiillotus täältä taholta :D

Ja niin, oikeen pistää naurattamaan ku monet valittaa et temmi on paska, temmi leipoo, taas se lahos jne jne.
IHMISET ! Nää vehkeet on helvetin tarkkoja säädöistä ! Kisakone, suunniteltu "torvi auki"-käyttöön, eikö kadulla voisi luopua hevosesta tai parista ja kääntää sytkyä aavistuksen myöhäsemmälle ja hommata eri luisti&neula. Vaikka säädöt olis miten, nää pakkaa silti kimottaa laihalla siinä ennen piikkiä ja juuri piikin päällä, toki se ampasee kun raivohärkä mutta leipomisen riski kasvaa pienessäkin matka-ajossa suureksi jos ajaa piikin "päällä". Tohon kaasariin saa ties kuinka montaa eri luistia ja neulaa.. Toki kaikki on pyöräkohtaista eli monet toimii vakiohiluillakin mainiosti.

Kannattais valittajien miettiä muutamaan kertaan että mitä asialle voisi tehdä, vai onko järjenjuoksu totaalisesti jäissä???

20.1.2011 17:24

Sääliksi käy sellaista, joka yli 100h ajelee yhdellä männällä. Tai no, seuraavia omistajia, kun loppuu männistä ylikoot kesken.

Tietenkin jos ei jaksa nähdä vaivaa ja (vanhemmilla) on rahaa, niin eikai noilla huolloilla nyt niin väliä ole. "Laukee, jos laukee. Ei kiinnosta"

20.1.2011 19:19

Ei nää laukee, on senverran hyviä ja kestäviä pyöriä, kunhan ajaa oikein. Ja 2% öljyä riittää hyvin. Sen 80h männällä kun ajelee niin on ihan hyvä vaihtaa, ei kannata ihan loppuun turhaa kuluttaa vaikka vielä meniskin.

-

24.1.2011 23:10

Oisko kellään ylimääräsenä 99-03 katesarjaa tai ilmanohjaimia. YV:llä vastaukset

27.1.2011 13:38

biggertiger kirjoitti:Oisko kellään ylimääräsenä 99-03 katesarjaa tai ilmanohjaimia. YV:llä vastaukset


Moto-klinikalta pitäis löytyy käytettyjäkin ;)

30.1.2011 21:00

Oisin ostamassa tollasta usd keulaa vm 92 temmistä ja kuulin että toi marzochhin keula ois aivan perseestä ja öhlins paljon parempi? Mutta toi on vissii toi marsun keula just. Eli jos se on huono niin mikä siinä on huonoa??