Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

14.1.2010 20:07

Tuli nuo letkut vaihdettua, siisti tuli. Pitää ottaa kuvia kunhan ehtii. :) Eivät Tehopekalla enää edes vastaa, liekö ottaneet numeroni talteen? Eilen koitin bout viisi kertaa soittaa ja yhdellä niistä tyyttäsi vain varattua, epäilenpä että puhuivat jonkun muun asiakkaan kanssa.

14.1.2010 22:15

_E_Z_ kirjoitti:Tuli nuo letkut vaihdettua, siisti tuli. Pitää ottaa kuvia kunhan ehtii. :) Eivät Tehopekalla enää edes vastaa, liekö ottaneet numeroni talteen? Eilen koitin bout viisi kertaa soittaa ja yhdellä niistä tyyttäsi vain varattua, epäilenpä että puhuivat jonkun muun asiakkaan kanssa.


Tuttua hommaan kone glanssin kanssa :D Koittaa soittaa ei koskaan vastaa, tai laittaa sähköpostia niin ei tule vastausta. Näillä firmoilla ei ole varmaan mitään muuta väliä kuhan saavat rahansa, sen jälkeen takuut sun muut ei niitä näytä kiinnostavan..

14.1.2010 22:30

Paskat firmat myy paskoja pyöriä :roll:

15.1.2010 0:18

Pitää kysellä kuluttajasuojaasiamiehen neuvoa kyllä tässä vaiheessa. Korvauksia olisi kiva saada. :D

15.1.2010 19:59

_E_Z_ kirjoitti:Pitää kysellä kuluttajasuojaasiamiehen neuvoa kyllä tässä vaiheessa. Korvauksia olisi kiva saada. :D


Ite kokeilin kanssa samaa :D Kuluttajasuojaneuvoja oli kanssa salosta missä on kone glanskin, niin hänen mielestä kaupassa ei ollut mitään vikaa. Pyörä seisoi heti ostamisen jälkeen kuukauden kone glanssin korjaamolla ja tuli vielä 227km enemmän ajettuna takaisin. Hänen mieletä se oli oikein :D

17.1.2010 20:55

Hmm, mielenkiintoista. Taitaa olla Glans tehnyt jonkinmoisen "diilin" asiamiehen kanssa... :D Huomasin tuossa muuten että jarrulevyssä on vaikka kuinka monta magneettia. Näyttää mittari about kuuttakymmentä kun oikeata nopeutta on arviolta 20. Pitääpi nyppäistä ylimääräiset irti.

19.1.2010 19:53

_E_Z_ sun kannattaa kyllä aika pian saada se pyörä kilpiin, kun noita osia sun muita pikku muutoksia olet jo tehnyt. Miten 250cc pyörälle liike saa 125cc paperit? Vaihtaako ne kenties sulle vielä 125cc pyörän? En tiiä, mutta aika sekaselaista toiminta kyllä tolta firmalta :D

25.2.2010 21:48

Mites teillä kun on tota kokemusta näistä niin mites nää kestää? Paljon on huiput ja kiihtyvyydet ym. vikoja? Kiinnostais ku on noin halpa ja tänä vuonna pitäis kevari hankkia.

1.3.2010 23:35

Evoluxione kirjoitti:Mites teillä kun on tota kokemusta näistä niin mites nää kestää? Paljon on huiput ja kiihtyvyydet ym. vikoja? Kiinnostais ku on noin halpa ja tänä vuonna pitäis kevari hankkia.


Eiköhän nämäkin ole jo aika moneen kertaan aikasemmin todettu.. Jos lähet suoraan ajamaan uudella tälläisellä, niin ei kovin kauaa kestä.. Niinkuin nelarit yleensä 100km/h kulkee, ja kiihtyy paremmin kuin mopo. Jos ei osaa ite mitään tehä, niin ei kannata ostaa

2.4.2010 20:17

Tänään tuli ajettua ekat ajot tänä vuonna, ja hyvin tuntu toimivan. Talven aikana tullut pientä muutosta pyörään mm. moottori vaihtunut

Edit. Yksi kuvakin löytyy gallerian puolelta

17.5.2010 16:05

Noniin, kirjoitetaanpas vähän selvitystä taas pitkästä aikaa. Hommahan alkoi luistaa kun soitin kuluttajasuoja-asiamiehelle ja kerroin miten asiat olivat menneet. Eli paperit tulivatkin sitten hyvin nopeasti käteen, ja niissä luki että pyörä on 250cc.

Vaihto on nyt vireillä, 125cc-pyörän olisi pitänyt tulla tänään, mutta jostain syystä Kaukokiito ei ole sitä saanut tänne Sipoon perämetsiin asti kuljetettua. Olisin saanut pärrän varmaan jo vielä aikaisemminkin, mutta arvon maahantuoja Kone Glans hidasteli myös pyörän lähetyksessä Tehopekalle. :P

Mitä kakspätkään tulee, lähtee se sitten mitä luultavimmin kuriirin mukana takaisin Tehopekalle paperien kera. Ja kaikki muutokset jotka olin pyörään tehnyt, eivät olleet onneksi lopullisia. :)

EDIT: Ai niin, tietääkö kukaan mistä näihin saa rattaita? Vertailtiin kaverin HM:ää ja minun Lonia, pulttireikien jako sekä keskiöreijän koko näyttäisi silmätarkkuudella aikalailla samalta.. Ei viitsisi raiskata pärrää täysillä kierroksilla kahdeksankympin alueella kouluun mennessä, kun melko kevyet välit näissä on.

18.5.2010 14:39

Motolandiasta sais ainakin eturattaan 17 piikkisen 20 eurolla. Toinen et miten sen mahtuu sinne aika ahdas jo nytten ainakin mulla. Toi eturatas on sama kai mitä noissa mankin tyylisis koneis käytetään, mut mistä sais 520 jaolla? Itekkin tarvisin

19.5.2010 0:13

No niin, tänään saapui pyörä pihaan, vähän vajaa 70 kilometriä mittarissa jo. Tällä kertaa keula jopa joustaa ihan mukavasti ja takalinkku oli, ahh, rasvattu. Nesteistä voin mainita sen verran, että kun avasin jäähdytysletkut vaihtaakseni ne, pulppusi vesipumpun kotelosta ruostehileistä vettä. Öljyjen tilalle oli myös ilmeisesti joku kahvitauolla maitokahvitkin lirauttanut.

Kiristelin pultteja sieltä täältä, monet niistä olivatkin jääneet tiukkaamatta kunnolla. Jarruvalo palaa koko ajan, mistäköhän johtuisi? Valojen kytkimien johdotkin kun otti irti, paiste jatkui.. Myös vaihdeindikaattori hiljentyi kokonaan illan myötä, ja pitkät eivät pala.

Ja kilventelinehän pääsi myös katkeamaan ajelun lomassa. Liekö osunut takarenkaaseen töyssyssä tai sitten tärinästä katkennut.. o.O Niin tai näin, kilpi on kateissa ja huomenna käydään poliisiaseman kautta konttorilla hakemassa taas bränikkä. :P Katsotaan miten pärrä selviää koulumatkasta...

19.5.2010 16:09

..Ei selvinnyt. Otin koulussa vehkeestä putken irti ja laitoin takaisin. Koululta lähtiessä startti ei sanonut mitään, solenoidista kuului vain napsahdus. Kun lähdin ajamaan, parin kilsan päästä rupesi startti pyörimään koneen mukana, ja vaikka virrat käänsi pois, se jatkoi jurruuttamista.

Pysähdyin siinä sitten bussipysäkille ja jätin pyörän tyhjäkäynnille. Otin takasivukatteen irti ja vähän heiluttelin johtoja niin koko pyörä sammui eikä virtoja saanut enää sen jälkeen päälle. Sytkää ei tule ollenkaan. Sulakkeen tarkistin ja se oli aivan kunnossa.. Missä lienee vika?

19.5.2010 17:54

_E_Z_ kirjoitti:..Ei selvinnyt. Otin koulussa vehkeestä putken irti ja laitoin takaisin. Koululta lähtiessä startti ei sanonut mitään, solenoidista kuului vain napsahdus. Kun lähdin ajamaan, parin kilsan päästä rupesi startti pyörimään koneen mukana, ja vaikka virrat käänsi pois, se jatkoi jurruuttamista.

Pysähdyin siinä sitten bussipysäkille ja jätin pyörän tyhjäkäynnille. Otin takasivukatteen irti ja vähän heiluttelin johtoja niin koko pyörä sammui eikä virtoja saanut enää sen jälkeen päälle. Sytkää ei tule ollenkaan. Sulakkeen tarkistin ja se oli aivan kunnossa.. Missä lienee vika?


Mulla hajos kanssa toi kilventeline :D Kävisin noi sähköt perusteellisesti läpi et kaikki liitokset irti ja kattoo et ne on oikeinpäin ja oikeissa paikoissa. Takajarruvalosta vaihda sen normivalon ja jarruvalon liitokset keskenään, varmaan väärinpäin.