Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
12.4.2012 19:42
Jaksaako teillä 6 vaihteella kiihtyä 100+km/h ?
Itellä on että 5 vaihteella pääse 100km/h (hyvin jaksaa vääntää viäl) mut ku heitää 6 silmää niin pysyy ja jopa välil laskee +/-5km/h
ja huiput on vaivaset 110km/h pienee myötätuuleen, vastatuule 100km/h.
Mistä kiikastaa.
12.4.2012 19:47
ei nää nelarit mee kovempaa, muna vai normi asennossa?
12.4.2012 20:05
Onkos vakio vai jotain änkkää vaihettu ? Että onko säädöissä vai ei ?
Ittellä menee 5 vaihteella myös sinne n.100km/h mut sit 6 vaihteella ei oikee jaksa vääntää.
Mulla on ollu huiput 115km/h 6 vaihteella pieneen alamäkeen ja ei tuullu oikee yhtää selkä suorana.
Huom mulla ei oo säädöis käy liian laihalla kun änkkä vaihettu.
12.4.2012 20:09
Normi asennossa
Ihan vakio on, ja pitäs olla säädöis,
Ei nyt sinäänsä haittaa, mut aina se vähäkii on plussaa
12.4.2012 20:13
itellä ei ole ollut ikinä vakio tuo derbi koska kun ostin niin siinä oli toi giannelli kii. ite ainakin pistän säätöihin että jaksais vähä paremmin mennä ku nytten jos on vastatuulta jonkinverran nii ei jaksa mennä ku 90km/h 5 vaihteella
oon sanonu aina et mun mielestä tässä on liian raskaat välit takana vois olla vaik 51 tai 52
12.4.2012 20:26
itellä vastatuuleen ni jaksaa mennä sen 100km/h, mut ei nouse pahemmin vaik ois myötätuulta.
12.4.2012 23:00
Kyllä se mulla meni sillon kun oli vakiovälit nii yli 100 aina sillon kun ei tullut mitään hurrikaania vastaan. Mut se vitonen kannattaa huudattaa melkein loppuun saakka nii vetää paljon paremmin sen kutosenkin sitten
Tommoset huiputkin riippuu niin päivästä kiinni et joskus kulkee joskus ei ja on myös kuskistakin kiinni pitkälti(paino/pituus erot esim.).
13.4.2012 15:17
Joo totta tuokin.
Jpp-motorssissa maksais lähemmäs 200€ et katsovat kaasarin ja laittaisivat säätöihin.
Saasnähä et uhraanko 200€ en kuitenkaa hirveesti aja motariapitkin.
Et onkohan ihan sen arvosta.
13.4.2012 15:57
Oon käsittänyt että sulla on vakio DRD? Jos näin niin älä helvetissä vie sitä säädätettäväks
Vilkasevat vaan ja vie sun rahas.. Säädät ite niin menee ~30min ja rahaa menee max 50e(riippuen siitä että monta suutinta joudut ostamaan ja kokeilemaan).
Mutta eri asia sitten jos se ei toimi kunnolla(röpeltää, booaa tai muuta) lämpimälläkään koneella niin sitten voit jo vedota takuisiin ja että kattovat sen takuisiin kun ei toimi.
13.4.2012 16:04
joo en aijo siihen rahojani tuhlata, mielummin itse säädän,
toimii hyvin mutta huiput noin 100km/h, ja oon kuitenkii n.190cm pitkä...
13.4.2012 19:43
mä mietin tota että jos viel liikkeeseen säädettäväks nii tulisko se halvemmaks jos ne säätäis samalla kun on huolto?
Kun 12 000km huolto on kohta edessä nii jos sanoo et säätäkää nii paljo kalliimaksi tulis ku ne purkaa sitä pyörää silti jonkin verran ku säätää ventiilit ja semmosta.
13.4.2012 21:05
joru95 kirjoitti:joo en aijo siihen rahojani tuhlata, mielummin itse säädän,
toimii hyvin mutta huiput noin 100km/h, ja oon kuitenkii n.190cm pitkä...
Eiköhän se oo ihan säädöissä mut se vaan on jos on iso kuski=enemmän painoa jota pitäs jaksaa vääntää eteenpäin niin vaikuttaa heti. Esimerkkinä se että ainakun on joku kyydissä nii kyllä tuntuu pyörä niin saatanan lussulta ettei mitään rajaa
nieminennn kirjoitti:mä mietin tota että jos viel liikkeeseen säädettäväks nii tulisko se halvemmaks jos ne säätäis samalla kun on huolto?
Kun 12 000km huolto on kohta edessä nii jos sanoo et säätäkää nii paljo kalliimaksi tulis ku ne purkaa sitä pyörää silti jonkin verran ku säätää ventiilit ja semmosta.
Tulee halvemmaksi säätää itse. Sitäpaitsi suuttimen vaihtoon ei tarvitse edes purkaa pyörää(paitsi kaasarin avaus ofc).
13.4.2012 23:54
Saaks sen suuttimen vaihettuu ilman että ottaa kaasarin pois et voiks sen vaa kääntää? ja jos sen kääntää nii pitääkö jotain letkuja/vaijereita ottaa pois? ja kummalta puolelta olis helpompi?
oon vaihtanu kyllä suuttimiä ennen mut ne on kyll mankista vaihettu joss on vähä enemän tilaa tehdä töitä
Ja minkälainen suutin tähä menee? ja mikä koko olis sopiva ? (tiiän että jollain muulla sopiva suutin ei pakolla ole mun derbiin sopiva)
14.4.2012 0:38
joru95 kirjoitti:joo en aijo siihen rahojani tuhlata, mielummin itse säädän,
toimii hyvin mutta huiput noin 100km/h, ja oon kuitenkii n.190cm pitkä...
WR menee aikalailla samal taval ku tää derbi vakiona, ja ite 195cm pitkä 90kg ja normi ajoasennossa ei ottanu 100 ilma myötä tuulta
muna asennos meni hitusen yli 100 eli kutistumaan vaan nii kulkee!
14.4.2012 0:40
nieminennn kirjoitti:Saaks sen suuttimen vaihettuu ilman että ottaa kaasarin pois et voiks sen vaa kääntää? ja jos sen kääntää nii pitääkö jotain letkuja/vaijereita ottaa pois? ja kummalta puolelta olis helpompi?
oon vaihtanu kyllä suuttimiä ennen mut ne on kyll mankista vaihettu joss on vähä enemän tilaa tehdä töitä
Ja minkälainen suutin tähä menee? ja mikä koko olis sopiva ? (tiiän että jollain muulla sopiva suutin ei pakolla ole mun derbiin sopiva)
No mun ei oo ainakaa tarvinnu käännellä kaasaria mitenkään niin en osaa sanoa(tee miten ite tykkäät) mut pyörän vasemmalta puolelta on kaikista helpoin työskennellä.
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/moottori-ja-sen-liittyvat-osat/suuttimet/keihin-paasuutin-pyorea-kanta/ Tämä suutin menee ja muistaakseni itsellä on 105 suutin nyt kiinni. Sulle suosittelisin ehkä hieman isompaa jos sulla on se ilmanputsarin kansi irti/modattu.