18.3.2009 20:11
zeiou kirjoitti:Nostin Varjon ilmaan ja kokeilin pyörittää eturengasta, niin se pyöri todella huonosti. No katoin jarrupalat ja ne oli ihan finaalissa, ostin uudet palat ja laitoin kiinni, niin vieläkin pyörii huonosti, eli jarrupalat laahaavat. Eli siis jarrumännät eivät palaudu kunnolla. Noh, öljysin jarrumännät ja se auttoi vähän. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
19.3.2009 13:16
19.3.2009 21:18
20.3.2009 19:05
mustavi kirjoitti:zeiou kirjoitti:Mut siis eikös sen pidäkin vähän "laahata", jotta pitäisi jarrulevyn kunnossa?
No ei jarrun kuitenkaan pidä maata päällä, eli palojen pitää vetäytyä jokunen millin kymmenys irti kun hellität jarrua, ja vaan jotain kevyttä pyyhkivää ääntä voi kuulua (likaa, tai vähä warpannu levy... tai ehk ruosteet siel vaan rapisee etuvanteen sisällä ). Jarrulevyhän on yks kallis hitaasti kuluva osa (vaihdettava kun levyn paksuus 3,5mm tai alle), et todellakaan halua sorvata sitä ennen aikojaan pilalle jarrupaloillas. Jos nostat etufillarin ilmaan ja annat vauhtia niin sen pitäis hyrrätä iloisesti hyvinkin sen puol minuttia, ehk enemmänki, eli todella herkästi. Samoin takafillarin pitäis pyöriä useita kierroksia. Jos ei, niin osa koneen 11kW:sta menee harakoille (wow, esilämmitetty etujarru! )
20.3.2009 20:24
20.3.2009 20:32
mustavi kirjoitti:Piti laittaa galtsuun just räjähdyskuva etujarrusatulasta kun aiheesta oli ollu puhetta. Valitettavasti vaan olin menny skannaamaan sen maximiresoluutiolla... 1,6Mb tiedosto ei kelpaa mototille, enkä mä tietenkään tajunnu skannata sivua toiseen kertaan pienempikokoisena. Sen siitä saa ku sunnuntaina tukka kipeänä puuhastelee...
Kyl ton jarrun luulis herkistyvän putsaamis- ja voiteluhoivalla, palojen ei kyl mun mielestä pidä laahata, ei etenkään niin että tuo ahistais etufillarin pyörimistä. Jos vaik sunnuntaina sit etsisin mitä jarrusta sanotaan oppaassa? Tänään en jaksa duunin jälkeen enää, ja huominenki menee ahkeroidessa...
21.3.2009 15:22
21.3.2009 17:40
-IceBurn- kirjoitti:Noniin, selvästi kevättä rinnassa itse kullakin
Kun näin keväthuoltoa tehdään, niin kysäisen tähän väliin, että kuinka jumiintuneet ketjunlenkit saa liikkeelle? Viime keväänä laitoin uuden ketjun ja rattaat ja nyt aloin katsella että pari lenkkiä on jo jumiintunut... Eli päteviä konsteja parkojen vapauttamiseksi? Ketju on Suzukin alkuperäisvaraosa ilman lukkoa, eli ketjun irroittaminen vaatisi koko takahaarukan irroittamisen.
21.3.2009 19:58
21.3.2009 22:13
23.3.2009 18:32
23.3.2009 21:18
23.3.2009 21:53
27.3.2009 19:41
27.3.2009 20:29