Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
5.9.2006 11:35
KamiKaz3 kirjoitti:Sleepperi kirjoitti:KamiKaz3 kirjoitti:osaattekos sanoo mikä vois olla vikana kun vaihde silmässä ei jaksa kiertää mihinkää? vapaalla kyllä saa kierrokset nostettua.. vauhtia ei oikein saa yli 70 kun ei jaksa kiertää =/
Itellä oli samaa ongelmaa edellise kesänä jolloin viimeksi ja ekan kerran ajoin hondalla. Eka kulki jotain 110km/h sitten alamäkeen, vauhti puutu ja venttiilit sekos, taas suoralla 110km/h. Sen jälkeen ajelin max 60km/h kun ei kulkenu kovempaa. Sulla on KÄRKIEN VAIHTO EDESSÄ. Tämä olis mun veikkaus. Eli tarkasta kärjet(tai siis osta uudet), venttiilin välykset katohan samalla ja myös että nokka hihna on oikealla pykälällä. Tosin jos hihna heitää yhenhampaan verran ei enään taho edes käynnissä pysyä.
juuh kiitoksia, pitää katella nuo läpi
Oletko ehtiny Cb:tä vilkaisemaan?
Niin ja tässä samalla kysäsen taas, mitä eroja on tuolla b6 koneella, kun verrataan vaikka tähän yleisempään t malliin siis uudempaan kuin -77?? Niihin näyttäis olevan enemmän osia yms. Rattaita paremmilla välityksillä. Olis mukava tietää ettäsopiiko palilat. Ei kehtais tilata ja todeta että ei sovi jos näin on, vaikka palautus mahdollisuus monesti on olemassa.
5.9.2006 14:38
Sleepperi kirjoitti:KamiKaz3 kirjoitti:Sleepperi kirjoitti:KamiKaz3 kirjoitti:osaattekos sanoo mikä vois olla vikana kun vaihde silmässä ei jaksa kiertää mihinkää? vapaalla kyllä saa kierrokset nostettua.. vauhtia ei oikein saa yli 70 kun ei jaksa kiertää =/
Itellä oli samaa ongelmaa edellise kesänä jolloin viimeksi ja ekan kerran ajoin hondalla. Eka kulki jotain 110km/h sitten alamäkeen, vauhti puutu ja venttiilit sekos, taas suoralla 110km/h. Sen jälkeen ajelin max 60km/h kun ei kulkenu kovempaa. Sulla on KÄRKIEN VAIHTO EDESSÄ. Tämä olis mun veikkaus. Eli tarkasta kärjet(tai siis osta uudet), venttiilin välykset katohan samalla ja myös että nokka hihna on oikealla pykälällä. Tosin jos hihna heitää yhenhampaan verran ei enään taho edes käynnissä pysyä.
juuh kiitoksia, pitää katella nuo läpi
Oletko ehtiny Cb:tä vilkaisemaan?
Niin ja tässä samalla kysäsen taas, mitä eroja on tuolla b6 koneella, kun verrataan vaikka tähän yleisempään t malliin siis uudempaan kuin -77?? Niihin näyttäis olevan enemmän osia yms. Rattaita paremmilla välityksillä. Olis mukava tietää ettäsopiiko palilat. Ei kehtais tilata ja todeta että ei sovi jos näin on, vaikka palautus mahdollisuus monesti on olemassa.
T-mallin moottori on suunnilleen kokonaan erilainen verrattuna B6:seen. Eturissan pitäisi sopia silti.
6.9.2006 17:46
en oo viel kerennyt, ens viikolla varmaankin pitää toivoa että lähtis sitten toimimaan niin vois viel vähän ennen talvea ajella =)
12.9.2006 23:22
MIstäs olet muuten noin uuden cb:n löytänyt, koska eikös -84 ollut viimeinen vuosi kun sitä suomeen tuotiin... No oli miten oli, niin kärkiä sun ei ainakaan kannata tarkistaa/vaihtaa koska ton ikäises niitä ei ole, vaan kärjetön sytytys...
13.9.2006 14:27
janio89 kirjoitti:MIstäs olet muuten noin uuden cb:n löytänyt, koska eikös -84 ollut viimeinen vuosi kun sitä suomeen tuotiin... No oli miten oli, niin kärkiä sun ei ainakaan kannata tarkistaa/vaihtaa koska ton ikäises niitä ei ole, vaan kärjetön sytytys...
Kyllähän sitä vielä taidettiin -86 vielä tuoda. Ainakin -85 oli vielä Brandtin luettelossa CB125.
13.9.2006 18:15
Mmhh..eli tuo vois olla malliltan -85, mutta rekisteröity -86?..
15.9.2006 9:44
krhm...
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=385163
jos oikiasti haluatte pelastaa _hyväkuntoisen_ cb hondan niin siinä on tilaisuutenne. se on minun vanha ja tuon pyörän historiaa ja projektitaustaa voi lukea aikaisemmilta sivuilta minun nickin alta
itse ostaisin mokoman takaisin mutta itsellä ei ole tilaa eikä rahaa juuri nyt tuohon, siksi aikanaan se piti myydä
niin ja sitten olisi alkuperäistä vastaavat kromiäänenvaimentimet myynnissä hintaan 100e/pari, naarmuttomat yhden kesän/10tkm ajetut
15.9.2006 20:00
Tume34 kirjoitti:janio89 kirjoitti:MIstäs olet muuten noin uuden cb:n löytänyt, koska eikös -84 ollut viimeinen vuosi kun sitä suomeen tuotiin... No oli miten oli, niin kärkiä sun ei ainakaan kannata tarkistaa/vaihtaa koska ton ikäises niitä ei ole, vaan kärjetön sytytys...
Kyllähän sitä vielä taidettiin -86 vielä tuoda. Ainakin -85 oli vielä Brandtin luettelossa CB125.
Tämä sitten selvä, nyt muistankin että olenkin ainakin yhden -85 mallin nähnyt myynnissä... Mutta -86 mallia ei ole näkynyt, no eivät ole kyllä nämä -83 ja -84 mallitkaan enään niin yleisiä...
25.9.2006 20:34
Niin paljon tämmönen pyörä ottaa huippuja kuristettuna, mitä voi pitää matkavauhtina ja paljon se siinä kuluttaa, onko runko jämäkkä, että onko joku 80 jo luja vauhti tälle mopolle?? Jättääkö viivoissa taakseen uudet 4t?
26.9.2006 18:06
Dldiih..noh asiallisia vastauksia kai kaipailit(en haluasi leikkiä mitään modenstarttinaattoria), mutta nämä asiat taitaa selvitä jo 1-5 sivuilla. Asiaan:
Huippuja toi b6-mikä mulla on niin kerää tehtaan mukaan 120km/h tämä sitten voi suhteuttaa eli 115km/h olis oikeaa tai 120km/h jos on kone timmissä kunnossa, viritettynä asia on sitten eri. 80km/h ei ole mitenkään kova vauhti, hyvä on ajella. 4-tahti koneen tärinä värisyttää koko pyörää pikkusen niin jalkapohjia ja kämmeniä saattaa hieman kutittaa
Bensaa vie niin vähä että hävettää käydä tankilla
eli luokkaa 2litraa tai vei se vissiin 3,5l kun ajo kaasupohjas 30km.. Hyvä,LUotettava,varma ja taloudellinen pyörä. NIin ja jätättääkö uudempia piikkiä? noh tota tota varmaan toi 80-luvun cb voi jätättääkkin itte en ole vakio koneella viivoja ottanut ketään vastaan.
26.9.2006 20:42
No ei mun vehkeel ainakaan tarvi yhtään 125 cbr:lle hävetä... Aika samaa luokkaa on kiihtyvyys ja kulku, kun molemmat ajaa kyyrys (cb&cbr) cb saattaa mennä jopa hieman kovempaa...
26.9.2006 21:45
Riippuu varmasti cb:n kunnosta hyvin paljon. Kaverin cb nimittäin jää aika paljon kiihtyvyydessä ja huipuissa minun cbr:lle. Tosin cb:n kaasarit eivät taida olla oikein säädöissään. Toinen sylinteri savuttaa vähän.
Onko pieni booaus muuten ominaisuus eikä vika nuissa cb:issä
silloin kun kaasun avaa nopeasti täysille?
27.9.2006 14:25
Ominaisuushan se, eli kiihdytyspumppujen puute kaasareissa... Kyllähän se on aika pienestä välillä kulku kiinni, esim mun vanhalla takakumilla jakso mennä paremmin kuin nykysellä joka on leveämpi ja korkeammalla profiililla...
29.9.2006 21:17
Ohan se mutta laiskahan toi loppupeleis on että ei nyt kannata liikoja odottaa
Keväällä Cb olis siinä iskussa toivottavasti ettei tarvis hävetä kun ajelee..
1.10.2006 12:57
Kun luit motowikistä että kovassa vauhdissa tulee pientä tärinää, onko se häiritsevää?