Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
23.4.2016 0:06
Haulla tai nopeella silmäilyllä en mitään vastaavaa löytänyt, joten kysytäämpäs nyt sitten ite. Eli onko kukaan rakennellut jonkin sortin "nappirajoitinta" tms omaan pyöräänsä? Jos on niin minkäs sorttista? Oma pyörävm 2006
23.4.2016 5:52
Miksi pitää olla nappirajoitin?
Ei Poliisia kiinnosta onko pyörä 9kw vai täysitehoinen jos sillä ajaa siivosti, perseilemällä tulee stoppi ja pyörä ratsataan aivan varmasti.
24.4.2016 12:02
Husabergiin tuli staattori vaihdettua tuossa viikolla jo aiemmin ja tuntuisi pelittävän hyvin
. Kiitokset siitä pv ulosvetäjä vinkistä! Sellainen tuli haettua vitosella
ja hyvin pelitti.
Mutta nyt haluaa kytkin kiusata
Elikkä tuo maguran nestekytkin haluaa vuotaa ilmeisesti siitä kumin luota vähitellen nesteitä.. Koko ajan vähän märkänä siitä ja nesteessä. Tänään kytkin oli täysin on/off joten tuli nesteiden tilanne katsottua. Noh eihän siellä ollut käytännössä yhtään
. Nesteet tuli lisättyä ja jälleen toimii, mutta jotain pitäis tehdä ettei koko ajan vuoda vähitellen. Elikkäs mikähän tiiviste tai kumi sieltä menisi vaihtoon ja onko millanen homma vaihdella..?
Neuvoja otan mieluusti vastaan
24.4.2016 12:53
Siellä kahvarungossa on mäntä, jota kytkinkahva painaa. Siinä männässä on pari o-renkaan tyyppistä tiivistettä jotka sulla nyt vuotaa. Ei muutaku kytkinkahvarungon korjaussarja tilaukseen, kotarin räjäytyskuvissakin se mäntä ja siihen kuuluvat osat näkyy yhtenä repair kittinä. Eli siis se koko mäntä tiivisteineen vaihetaan yhtenä pakettina. Vaihdetaan niin että kytkinkahvan irrotuksen jälkeen otetaan sielä "tunnelissa" näkyvä sokka pois ja sen jälkeen mäntä tulee vetämällä ulos. Eli ei vaadi muuta ihmeellistä kuin ohuet pitkäkärkiset sokkapihdit. Joskus oon kyllä taiteillut sen parin tosi pienen ruuvimeisselinkin kanssa pois ja takaisin. Kahvarunkoa ei kannata tangosta irrottaa toimenpiteen ajaksi.
E: tuosta toi 32
http://kuvapilvi.fi/k/yV0i.jpg
24.4.2016 12:57
Okei, kiitos!
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet/KTM-Varaosat (linkki ei toimikaan, ei vie kytkimen osille
)
Eli onkos se siis 32 vai 39 numerolla oleva
..
Onpas hintaa molemmilla, luulisi paljon halvemmaksi hommaksi ku noin pienet osat kyseessä
E: muokkasitkin juuri
Mutta mulla se tuntuiso vuotavan tosta toisesta suunnasta..? Ikäänkuin tuosta missä 39 sijaitsee. Vai korjaako tuo 32 molemmat suunnat
24.4.2016 13:03
Sellaista sähläystä tämä mun viesti eli laitetaas uusiks:
Se on nimenomaan tuo 32 minkä tarviit, 39 on kahvarungon kiinnitystä varten.
Eli siis toi mäntä menee koko kahvarungon läpi ja vuotaminen näkyy nimenomaan siellä ajajan käden puolella kytkinkahvan juuressa. Kohtuu kallis kyllä, bremboon vastaava 35e.
24.4.2016 13:18
Jees! Nyt aukeni idea mullekin
Kiitoksia
! Täytyy tilaukseen heittää
26.4.2016 14:15
Tänään saapui maguran korjaussarja hilppeineen. Pitää koettaa illemmalla ehtiä vaihamaan. Tuo itse vaihtaminen on aika selvää nyt
. Ajattelin lääkeruiskulla imeä nestesäiliön tyhjiin ennen avaamista ja sitten JL:n ohjeiden mukaisesti toimia.
Mutta mitenkäs tuo ilmaaminen käy oikeaoppisesti kun sen saa kasaan? Nesteet täytyy vissiin lisätä alapäästä, mutta kuinkas ne lisätään työsylinteriin? Onko siinä mitään kommervenkkejä vai ainoastaan avattava korkki tms? Pitääkö kahvaa painella samaa tahtia kun nestettä lisää alhaalta että pinta tasoittuuu ja ilma nousee pois?
Pieni apu kelpaa ettei mene homma läskiksi
26.4.2016 14:38
Ite ilmannu aina, niinku jarrutkin, eli pumppaa, kahva pohjaa ja ilmausruuvi auki, et tulee nestet ja sit kiinni ja uusiks.
26.4.2016 15:30
Tosiaan, ime nesteet kokonaan pois alakautta. Laita kytkinnestesäiliö tasatasoon ja poista kansi. Ota kytkinkahva pois jotta se mäntä pääsee ihan kokonaan avautumaan. Sitten vaan alakautta ruiskulla nestettä järjestelmään, sitä ei sitten kauhean paljoa sinne mene. Ota vaikka toinen ruisku jolla kaveri imee nesteet pois säiliön täyttyessä, eli jatka alakautta täyttämistä parin "tankin" ajan jotta kaikki ilmat poistuvat.
26.4.2016 15:44
Alakautta minäkin oon aina kytkimen ilmannu. Eli iso lääkeruisku jonka päähän vaikka 20cm kirkasta sopivanpaksuista letkua, mikä sopii myös ilmausruuvin päälle tiukasti. Ruuttaan/letkuun imasee nestettä, laittaa letkun nipan päälle, nostaa ruutan pystyyn niin että kaikki ilma tulee pois letkusta (ei siis paina ilmakuplia ilmausnipasta sisään, vaan tarkkailee että menee vain nestettä, siksi läpinäkyvä letku), sit avaa ilmausnipan ja alkaa hitaasti puristamaan nestettä järjestelmään. Kaveri kattoo kahvarungon luona kun säiliö alkaa täyttyä ja rätillä pyyhkii ylitulevaa nestettä. Puristaa niin kauan alhaalta uutta että kaikki säiliöön tuleva neste on uutta/hyvänväristä, sit laittaa ilmausnipan kiinni ja irrottaa letkun/ruutan. Sit säiliön kansi kiinni ja homma onkin valmis.
Säiliötä ei kannata laittaa aivan piripintaan täyteen, muutoin lämmetessään saattaa kytkin luistaa.
26.4.2016 17:14
Kiitoksia!
Ohjekirjasta löysinkin samanlaiset ohjeet kun ohjekirjan satuin löytämään hyllystä
Ja pikkuveljen puolesta kysäsen sen pyörää koskien, että mitäs arvelette tapahtuneen, kun se tuli ajamasta, oli alkanut kuulua kolinaa/ kilinää kiksin lähistöltä tai jostain siitä ympäristöstä. Kuulemma kuuluu ainoastaan kierrosten laskiessa. Tyhjäkäynnillä ja kiekkaa antaessa ei kuulemma kilise. Alakerta ja mäntä laitettu parikymmentä tuntia sitten uusiksi.
En itse ole vielä tätä kilinää kuullut
, joten paha siitä enempää kertoa tai selittää
26.4.2016 17:23
Kannattaa ihan aluks kattoo että käynnistyspoljin ja kaikki muut pultit siinä lähellä on kiinni, ettei resonoinnin takia pääse kilisemään.
26.4.2016 17:45
Juu väärä hälyytys
Menin sen kaveriksi tutkimaan pyörää niin selvisi heti että pohjapanssarin itsetehty kiinnitys oli käytännössä irti ja sen takia kalkatti niin helvetisti..
27.4.2016 17:57
Mikä on piikkisessä sx kotarissa kun rötää niin perkeleesti puolkaasulla ajaessa ja ampuu putkeen kytkin pohjassa huudattaessa, niinku joku nelari hakkais rajarille...
Säädöt 182ps, 45tk ja noze neljännessä lovessa.
Ja vika on pikkuhiljaa pahentunut, niinkun tehot kadonnut ja huippunopeudet laskenut päivä päivältä.