Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Rieju Marathon

17.5.2012 13:52

min-akin kirjoitti:
Nuadhu kirjoitti:- - Eipä tuosta EGR:n tukkimisestakaan mitään haittaa olisi.

Olin ottanut EGR:än pois tukkimalla kaikki (3) letkua. Pakoputken tuke alkoi liikkumaan, niin otin EGR:än takaisin käyttöön ja tadaa tehoa pomppasi alakierroksille... ...Eli mun mielipide: että antakaa olla jos toimii. Toki se laittaa seoksia rikkaamalle, kun poistetaan käytöstä.

Ei siitä kulkupuolen kannalta merkittävää hyötyä ole, ja sekin hyöty vaatisi kunnollisia säätöjä.
Silti ei ole mitenkään terveellistä syöttää koneelle palamiskelvotonta ja epäpuhdasta pakokaasua joka on vielä lämmintäkin.
min-akin kirjoitti:Paljos te ajatte täydellä tankilla? Olen itse ajanut täydellä tankilla tasan 150km sisältäen varatankin.
Yleensä joutuu kääntämään varatankkia jo 100km kohdalla. Mallina on 2009, tankki on ilmeisesti alkuperäinen, ei takuissa käynyt.

Harvemmin ajan tankkia kuivaksi, mutta olen laskenut kulutukseksi nykysäädöillä n. 3,4l/100km.
Johtokuri ohitettu, ilmanputsari vaihdettu vaahtomuoviseen, vakiovaimenninta avarrettu, sekä EGR:ää kuristettu. Pääsuutin 140.
Lähes vakiona, alkuperäisellä pääsuuttimella kulutus oli n. 3,15l/100km. Kulutus noussut siis n. 8%

Jännää tässä on se että kulutus ei paljoa vaihtele sen mukaan kuinka ajaa. Vaikka kuinka luukuttaa yhden tankillisen, niin kulutus 100km kohti eroaa korkeintaan desin tai puoli verrattuna mahdollisimman taoudellisesti ajettuun tankilliseen.

Re: Rieju Marathon

17.5.2012 14:31

Minkä pyörän vaahtomuoviputsari sulla on? Pitäs itekki joku parempi putsari laittaa ku ei oo oikee luottoa tuohon paperiseen. Paikalliselta jälleenmyyjältä kun kysyin onko saatavilla semmosia mitkä on just Maraan tarkotettu niin sano että ei oo, eli toisin ku täällä on joskus puhuttu.

Onko muuten muilla haurastunu nuo EGR:n letkut? Mulla on se putkesta lähtevä letku hapristunu ihan puhki mutkien kohalta, mutta kaippa tuo takuuseen menee ja ei montaa euroa pitäs maksaa vaikka ei meniskään.

Ja mitkä piti olla venttiilien välykset, pitäs melkeen tarkastaa ja säätää jos on tarvetta.

Re: Rieju Marathon

17.5.2012 17:06

Skeizei kirjoitti:Minkä pyörän vaahtomuoviputsari sulla on? Pitäs itekki joku parempi putsari laittaa ku ei oo oikee luottoa tuohon paperiseen. Paikalliselta jälleenmyyjältä kun kysyin onko saatavilla semmosia mitkä on just Maraan tarkotettu niin sano että ei oo, eli toisin ku täällä on joskus puhuttu.

Maahantuojalta saa :nörtti:

Re: Rieju Marathon

17.5.2012 18:44

KTM 65:n putsari tais olla Nuadhulla. Motonetistä saa ainaki.

Re: Rieju Marathon

17.5.2012 21:24

Skeizei, juuri tossa itte kirjottelin edellisellä sivulla, että itellä se putki suli käytännössä puhki ja motarilla sitten paukahti kokonaan. Aluksi nyt korjailin tuon vanhan kuntoon, mutta täytyy nyt katsoa josko siihen vaikka jotain hydrauliikkakäyttöön tarkotettua letkua laittais tilalle niin vois kestää paremmin.

Re: Rieju Marathon

18.5.2012 2:03

Eilen tuli se uusi pytty ja tänää laitettiin kii (oli muuten teräsputkitettu pytty et ton voi porata ylikokoon jos leipoo vielä) :) Iha nätisti se sinne loksahti ja saatiin kasaan, kone kii ja rungolle... On se johtohelvetti aika ahdas siellä tankin alla, nyt kun oon ne ottanu auki ja joutunu pistää uudestaa kii.. ei mikää sovi enää minnekkää. :lol: Mut lähti käymää, ei pitäny outoja ääniä, ja lauantaina miittiin 8) Sisäänajoa vielä vaan sen 500 km rauhallisesti alle puolkaasuu ja seuraavat 500km ei pitkää tappikierroksilla vinguttamista.. Ja inssi ens torstaina, mitäköhä siitäki tulee :roll:
Blogiin tekstiä kuha jaksaa ja ehtii. kuvia ja tapahtumia riittää :lol:

Re: Rieju Marathon

18.5.2012 17:16

tommia kirjoitti:KTM 65:n putsari tais olla Nuadhulla. Motonetistä saa ainaki.

Joo 65 SX:n putsari se on, 60cc vehkeessä taitaa olla sama. Hintaa oli muistaakseni n. 13€
Vaahtomuoviputsareissa yleensä käytetään sellaista muovista kehikkoa, joka laitetaan suodattimen sisälle ja joka puristaa suodattimen tiukasti koteloa vasten. Tämmöstä mulla ei kuitenkaan ole, ja putsari on hiukan liian "matala" joten se ei ole aivan 100% tiivis. Kun liimaisi vaikka neopreenia pinnalle joka tulee koteloa vasten niin olisi jo hyvin tiivis.

Ennen tuon putsarin ostamista yritin soitella maahantuojalle, mutta eivät kehdanneet edes vastata puhelimeen useista yrityksistä huolimatta eri viikonpäivinä, kellonaikoina ja muutamaan eri numeroon. Jälleenmyyjältäkin sain vain eioota.

Re: Rieju Marathon

21.5.2012 20:32

Missähän nyt kummittelee.

Ajattelin että akku ei riitä startin pyörittämiseen ku niin huonosti pyöri. Lopulta mittarin valotkin sammuimat ja ajattelin että akku loppui kokonaan. Noh, ei työntämälläkään käyntiin. Akkua lataamaan ja huomaan että akku ihmeellisen kuuma jälleen. Pahat epäilykset heräsivät jo tässä vaiheessa :D

Noh akkua kiinnittäessä iski vain kipinää ja startti pyöri itsestään vaikka virtalukkokin oli off asennossa eikä tullu virtoja tauluunkaan. Olisko oikosulku jossain tai solenoidi jumittaa jälleen.

Noh, tuli Mascoltakin soitto yks päivä kun olin Riejulle antanut Englantiin palautetta. 1h anteeksi pyyntelyä vain.

Re: Rieju Marathon

21.5.2012 21:12

Mitäsä englanttin palautetta laitat, espanjaan ne kuuluisi ja paska juttu tommonen.

Re: Rieju Marathon

21.5.2012 21:50

Prätkä jätkä kirjoitti:Mitäsä englanttin palautetta laitat, espanjaan ne kuuluisi ja paska juttu tommonen.


Rieju Motorcyclelle laitoin ja sieltä ilmoittivat laittavan viestin eteenpäin Espanjaan pääkonttorille. Sitten Mascolta soitettiin että Englannista ja Espanjasta on tullut viestiä.

Re: Rieju Marathon

22.5.2012 21:59

Onko muilla ollut ongelmaa kaasarin kanssa, sen jälkeen kun moottori on sammunut kohon jäädessä jumiin? Nyt moottori on kasattu takasisin ja ammattitaidolla. Mietintään jäi ongelmat kierrosten otossa. Eli arviolta 4000 kierrokseen jää moottori ja kun kaasua lisää, niin kone hakkaisi kuin rajottimelle, eli "räkii". Tyhjäkäynti heittelee, mutta muuten normaali. Uskaltaako moottorin jättää kasaan, vai tehdä jotain? Ajotukset ovat oikein, momentit oikeat, uudet tiivisteet jne.
Epäilen että tuo kierrosten ottamattomuus johtuu kaasarista, sillä juuri ennen bensan loppumista moottori kiertää ns. normaalisti, tällä hetkelläkin. Vinkkiä? ;)

Re: Rieju Marathon

23.5.2012 0:49

Ongelmani poistui ko irrotin startin releen eli se siellä jumitti. Takuu takuu...

Re: Rieju Marathon

24.5.2012 16:18

Inssi kusi ja poliisit ei tykkää :s
Inssis kaks veetä ja yks koo ja seki koska tuli ajatuskatko... Ja sit poliisit ei tykänny ku olin pyörätiellä (siihen oli syynsä)... ajoin siis noin 20m pyörätietä ja kääntysin risteyksestä autotielle ja poliisi (LP) tuli just sillon vastaa... ajelin siit sit varmuuden vuoks läheisen kaverin pihaan ja toivon ettei ne saanu mun rekkarii :( Tapahtuman nähny kaveri sit ilmotti et ne oli kääntyny ympäri ja lähteny samaan suuntaan ku mää. ja just aikasemmi toinen kaveri oli pamauttanu niitä vastaan satasta kuudenkympin alueella mut ehti jarruttaa eikä ne kiinnostunu. ja sitku olin myöhemmin viel yhen toisen kaverin pihas ni maija ajelee tietäpitki ohi ja näki kilvenki muttei välittäny. Että tämmöne päivä tänää.. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, sekä ajetaan nätisti :)

Re: Rieju Marathon

25.5.2012 17:44

mitä mieltä ootte että kannataisko ostaa rieju vai yamaha wr,onks noi riejut toiminu hyvin ja paljon semmonen kulkee

Re: Rieju Marathon

25.5.2012 22:52

Sama kone ku WR:s paitsi et kaasarilla, joten ku laitat vapaamminvirtaavaa putkea yms ni saa vaihdettua näissä suuttimen ku WR käy siinä vaiheessa laihalla jossei käy säädättääs ruiskua. Ja nää kiihtyy nii et jää kaikki WR:rät ja yzärit, sekä kavereitte teharimopot seiskakymppisil... :D kaveri oli varma et vie viivat ku tehari ja 72cc siin sen CH:ssa, mutta kuinkas kävikään... Mut penkki sais varsinki tosa '09 olla pehmeempi, niis uusissaha seo iha luksusta jo.. ja helppo hallita ja kulkee mulla 110-120kmh riippuu vähä tuulesta yms...
Viimeksi muokannut marcc päivämäärä 11.9.2012 22:38, muokattu yhteensä 1 kerran