Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Beta RR 125 4T LC

30.11.2013 18:59

mutta meneekö tähän minkään muun pyörän kahvat? Tai pystyykö tuota vanhaa vääntämään ilman että napsahtaa poikki :D Ei ollut tuota epoksimassaa kesällä niin otin vanhan derbin kahvan ja siitä nuppi kemikaalisella metallilla kiinni :D derbi drd pro:n kytkinkahva muistuttaa aika paljon tätä kahvaa niin mitäs mieltä olette että sopisiko kiinni?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Beta RR 125 4T LC

30.11.2013 20:16

Yamaha DT mopon ja jonkun Hussen kahva oli aika lähellä mutta täysin samanlaista kahvaa ei ole millään muulla merkillä. Em kahvat on pitempiä ja ei sovi kunnolla kahvasuojien kanssa, lisäksi vaijerin kiinnitys on hieman eri paikassa joten vipusuhde muuttuu ja kytkimestä tulee raskaampi käyttää. Lisäksi Betassa on vilkkurunko sen verran iso että moni kahva ottaa siihen kiinni, vaikka muuten sopisi paikalleen.

Kemiallinen metalli käy yhtä hyvin uuden nupin tekoon, sillä ei liimata katkennutta nuppia kiinni vaan muotoillaan kahvaan uusi nuppi.

Re: Beta RR 125 4T LC

5.1.2014 1:44

Mistä ootte ostellut taka jarrupaloja kun en mistään löydä niin paljonko ovat maksaneet ja mistä olette ostaneet? :D

Re: Beta RR 125 4T LC

6.1.2014 22:06

Motonetistähän noita. Klick

Re: Beta RR 125 4T LC

7.1.2014 15:37

Mitkäs rattaat käy betoihin?? 2005 vuode beta supermoto kyseessä

Re: Beta RR 125 4T LC

7.1.2014 21:05

Joitain sivuja taaksepäin löytyy mun viestistä linkit sopiviin rattaisiin.

Re: Beta RR 125 4T LC

4.2.2014 21:53

Ketjut/rattaat alkaa olla vaihtokunnossa ja mehän ei aleta satasta maksamaan takarattaasta, ei edes viittäkymppiä kun aluratas kuluu muutenkin nopeasti.

Lopulta päädyttiin YZ -86 520 jakoisiin rattaisiin, eli samat rattaat mitä laitetaan Yamaha WR:ään. Eturatas menee suoraan paikoillen ja poika sorvasi takarattaalle alumiinisen adapterin jonka avulla saadaan isommalla jaolla oleva takaratas kiinni vanteen keskiöön. Laitellaan kuvia kun saadaan rojut joskus nipuun ;)

Seuraava rojekti on etsiä sopivan kokoinen pestävä ilmansuodatin ja tehtävä sille häkki alumiinista.

Re: Beta RR 125 4T LC

8.2.2014 14:52

Takarattaan adapterin reiät porattu ja odottelee asennusta. Samalla veisteltiin seisontajalka pidemmäksi, osat hepattu kiinni ja poika saa hitsata tigillä saumat kiinni.

Kuva

Re: Beta RR 125 4T LC

8.2.2014 16:47

Noniin Beta miehet, kertokaas tämän laitoksen hyvät ja huonot puolet! Itsellä on nyt tässä keväällä kevarin osto ja betaa olen katsellut jo pidempään 8) . Onko mitään suurempia tyyppivikoja tai ongelmia ? Jos jollain on vähän ajettu beta myynnissä tai on aikomus myydä niin laittakaa YV! Pikaisesti tutkiskelin niin saako tähän muuta kuin scalvinin kokoputkistoa ? en ainakaan itse löytänyt muita :s

Re: Beta RR 125 4T LC

8.2.2014 20:07

Lukaset mun aiemmat postaukset läpi niin kaikki asiat selviää ;)

Eipä juuri ole tyyppivikoja. Etujarru on hieman tehottoman oloinen, toiset tulee sen kanssa toimeen, varsinkin jos ei ole parempia koskaan kokeillut. Toinen miinus on kulutusosien kalleus kuten takaratas (100€) sekä ilmansuodatin (48€).

Muuten ei ole mitään muuta kun huoltaa-tankkaa-ajaa. Melkein sanoisin että heti kättelyssä kannattaa vaihtaa suuttimet, tk42 ja ps132-135 ja samalla tukkii alkukäyrässä olevan saastelekun, positaa killerin vaimentimen päästä sekä katkaiseen ECU:sta B5 johdon. Näiden jälkeen moottori toimii kuten kuuluu, on pirteämpi ja vääntää paremmin alhallta.

Putkistoa en lähtisi vaihtamaan ainakaan tehojen/pörinöiden toivossa. Vakiovaimennin ilman killeriä on ääniltään just hyvä, kuulostaa isolta pyörältä mutta ei herätä korttelia. Myös ulkonäkö on aika passeli, varsinkin Allrightistä haetun 5€ maksavan Akran tarran jälkeen :D

Nyt kun Husse on pois kuvioista niin sanoisin että Betasta tulee kova kilpailija Yamaha WR:lle jos maahantuoja vaan hoitaa hommansa 8)

Kuva

Re: Beta RR 125 4T LC

8.2.2014 21:47

Kiitos Murska arskalle vinkeistä! mistäs tähän saa osia helpoiten ja halvalla ? maahantuojalta saa tietenkin mutta hinnat ovat tunnetusti marmoritiskillä kovat :(

Re: Beta RR 125 4T LC

8.2.2014 22:09

Ilmansuodatinta ei saa muuta kun alkuperäisenä ja hinta on mitä on. Aika hanurista että kyseinen suodatin maksaa noin paljon, siinä jää monella suodatin vaihtamatta ja se ei välttämättä ole hyväksi moottorille. Verrokiksi, omaan toisen merkkiseen pyörään alkuperäinen ilmansuodatin taisi maksaa 14€.

Jollain viime kesän sivulla on linkit JT-Sprocketsin rattaisiin jotka menee supermotoon. Enduroon saa takaratasta Saksasta mutta sekin tulee posteineen maksamaan 65€. Vaihtoehtona on teettää adapteri sorvarilla tai amiksessa ja siirtyä käyttämään 520 rattaita, tulee pitemmän päälle halvemmaksi, oli alla supermoto tai enduro.

Re: Beta RR 125 4T LC

9.2.2014 15:48

Täältä tulee ainakin yksi Betatar myyntiin kevväämmällä,ei ole siis vielä Nettimotossa tms. ilmoitusta,kuvia näkee galleriasta :D DB-killeri poistettu ja kilvenkulma laillisempi kuin kuvissa.

Re: Beta RR 125 4T LC

25.2.2014 23:21

kuinka ylhäällä teillä on tuo jarrupoljin? itellä tuntuu vähän siltä että jalka nousee jalkatapilta kun käytän takajarrua. Onko vakiona näin korkealla ja miten sitä korkeutta niistä muttereista säädetään

Re: Beta RR 125 4T LC

26.2.2014 10:24

Jarrupoljinta saa alemmaksi kun säätää välitystankoa (sivu 38, osanro 20-23) lyhyemmäksi. Jos en väärin muista niin pojan Betassa ei säätö riittänyt joten hiomalla lyhennettiin säätötankoa muutamia millejä, sen jälkeen polkimen sai hyvään asentoon.

Älä säädä poljinta liian alas, liikevara jää lyhyeksi kun ottaa runkoon kiinni -> ei jarruta vaikka kuinka painaa jarrua. Kun poljin on säädetty sopivan alas niin sen jälkeen säädät poljinta ylöspäin rajoittavaa ruuvia niin että polkimeen jää sopiva välys ennen. Rajoitinruuvi on pienessä jemmassa ruongon "sisäpuolella".