Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
30.3.2012 15:30
Juu ihan turhaa rahantuhlausta näihin katupeleihin(varsinkin 4t) pistää tommosia hifi bensoja.
30.3.2012 15:33
98:n vielä ymmärtää, jos ei halua noita etanolilitkuja käyttää, mutta mitään tehoeroa ei kyllä siinäkään huomaa vaikka se teoriassa onkin isompi kuin 98->99 bensoilla.
Jos haluaa, että se nelari kulkee kovempaa niin suosittelen, että pudotat sen jostain tooooooooodella korkealta.
30.3.2012 21:16
Joo, ei se vaikuta paitsi siinä on karstaa poistavia ja sen syntyä ehkäseviä aineita, eli pitää koneen puhtaampana.
Eli ei se huuhaata ole, mutta ei sillä tehollista eroa synny, itse sitä pääasiassa käytän juuri sen takia ja myös siksi, koska en halua e10:ä käyttää ja boikotoin normibensoja ku piti tollasta paskaa suoltaa myyntiin ja todistetusti laadultaan suomen bensat on huonompaa ku muualla euroopassa.
8.4.2012 11:57
Mitkä teillä on ollu huiput vakiolla pyörällä ?
8.4.2012 14:05
120km/h +/-5km/h mittariin suoralla ja ihan pystyasennossa.
9.4.2012 11:19
lol mun pyörän mittari ei oo ees nähny tommosia lukuja paitsi kun oon jäällä/lumessa vähä suditellu nii mittarii tuli 131km/h
9.4.2012 17:04
Pitäis tulla laki, jossa määrätään että ei saa ilmoittaa muita kuin gps/tutka lukemia... perseestä verrata huippuja, jos toiset ilmottaa mittari lukeman ja toiset gps
9.4.2012 22:45
jalkapyörä kirjoitti:Pitäis tulla laki, jossa määrätään että ei saa ilmoittaa muita kuin gps/tutka lukemia... perseestä verrata huippuja, jos toiset ilmottaa mittari lukeman ja toiset gps
Sen takia mulla lukeekin että
mittariin.
9.4.2012 22:51
ja paljo se mittari heittää? 10-20?
9.4.2012 23:07
Jaa-a kaipa se on selitettävä se mittarin heitto ennen kun aletaan näitä pohtimaan. Ensinnäkin mittarin heitto on aina prosentuaalinen. Se ei ole mikään kiinteä luku, kuten +5 tai +10km/h, vaikka näin monet luulevat. Omassa pyörässäni heiton laskin helpohkosti, sanoin faijalle, että aja gps:n mukaan tasan 100km/h ja lähdin itse perään. Oma mittari näytti n. 105km/h. Seuraavaksi osien vaihto, kun oma mittari näytti satasta sanoi gps 95km/h. Tästä sitten laskeskelin, että oman mittarin heitto on jotakuinkin 5 prosenttia ylöspäin.
Suosittelen muillekkin samaa operaatiota, jos tuo epätietoisuus häiritsee. Eräs hyvä nyrkkisääntö on myös, että mittari ei koskaan näytä todellista vähempää.
Joten mitä tulee siis mittarinopeushuippuihin ovat ne ihan yhtä luotettavia kuin gps tulokset, jos tietää paljonko se heitto todellisuudessa on.
10.4.2012 0:14
Jep hyvin sanottu! Ja laissa määrätään, että mittari ei saa näyttää todellista pienempää nopeutta minkä takia mittarit säädetään varmuuden vuoksi yläkanttiin, jotta varmasti ei näytä alinopeutta edes loppuun kuluneella renkaalla (mittarin tarkkuus vaihtelee renkaan halkaisijan mukaan, ja halkaisija muuttuu renkaan kuluessa).
10.4.2012 1:47
jjeees mut tarkoitin sitä, että kun kaikilla ei näytä ne mittarit samaa, varsinkin jos eripyöriä vertaa. samassakin pyörässä voi olla aika suuri ero mittareiden valehtelussa!
11.4.2012 20:49
Mikä on hyvä konsti poistaa vinkuminen jarrusta ?
Vinkuu kun painaa jarrua.
11.4.2012 21:00
Ota palat irti ja sipaise niitä hieman hiomapaperilla, jos pinta on lasittunut. Jos ei auta niin palat vaihtoon, jos ei lopu niin voe voe.
11.4.2012 21:37
joru95 kirjoitti:Mikä on hyvä konsti poistaa vinkuminen jarrusta ?
Vinkuu kun painaa jarrua.
Joo suosittelen ihan suoraan vaihtamaan uudet tilalle koska toi hiominen auttaa vaan vähäks aikaa.
Ilmeisesti joku tyyppivika toi vinkuminen näissä..