Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
16.8.2006 20:56
käykös tuo virisetti tohon uudempaankiin cb:n?
itellä ei nii ois väliä noista kuutiostakaan kun saa ajaa isoakin pyörää niin vois ihan hyvin laittaa potkua lisää.
ja onko missään tarkempaa tietoa tuosta 250$ jutusta että paljon se lisää tehoa kun tuossas lukee vaan että "Great increase in overall horsepower"
ite oon nyt parisataa kilometriä ajellu tolla cb:llä ja heti 200 euron remontti kun nokkaketjun kiristimessä jotain häikkää, tai siis sitä ei saanut kiristettyä kun siitä oli joku osa rikki :/ no parinviikon päästä pitäis
saada se sit kuntoon.
16.8.2006 20:58
[nimimerkki] juu ite laitoin 5w40:stä ku ei nyt muutakaa sattunu olemaa mut toivottavasti toi ei heti siitä mee rikki :]
16.8.2006 21:01
ainiin ja tuntuu muuten kuumenevan aika nopeesti toi ja sitten alkaa nykimään eikä oo enää tehoa niin paljoa, oottekos siihen keksiny mitään ratkasua? isommilla teillä kun joutuu nelosella huudattaa kun ei vitosella jaksa mennä..
16.8.2006 21:08
KamiKaz3: valitte tuolla powrollin sivuilla vasemmalta "products", etit sieltä kohdan "125cc Honda MC". Voipi löytyä uudempaan CB:hen oma sarja. En oo ihan varma mihin CB:hen käy, kun kerran sopivuudesta ilmotetaan vaan että "Honda CB, CL, SL, XL, Early 1 Pc. Head". Viisaammat valaiskoon?
Voisin melkein lähettää niille sähköpostia ja kysellä lisää, jos joku päivä muistan.
16.8.2006 21:47
ei tuossa ainekaa noita vuosilukuja mainita että kait se sitten kävisi. onkohan vaikeeki asentaa nuo systeemit ja mitä ne oikeen muuttaa? mä en ite ymmärrä yhtää mitää noista moottoreista
ja mites ootkos muute [Nimimerkki] keksiny mistää sen vertaa lisää tehoa että tuolla vitosella jaksais vielä liikkua?
16.8.2006 22:10
Mun pyörä on tällä hetkellä kovan purkamisen alaisena. Ei se mullakaan jaksanu vetää loppuun asti, mut se johtu siitä että imas extrailmaa vasempaan sylinteriin ja kävi tosi huonosti.
Yks mitä vois kokeilla olis piikkiä tai kahta pienempi eturatas, jaksais luonnollisesti vetää paremmin. Määkään en niin hirveesti näitten nelareiden virityksestä tiedä, mitä ny isojen poikien juttuja kuunnellu. Kannattaa lukee tota 4-tahtien viriviritopikkia, hyödyllistä tietoo.
16.8.2006 22:48
no voi perhana, toivottavasti saat pyörän viel ajoo kelien aikaan. ok pitää katella se nelarienvirittäminen läpi =)
17.8.2006 18:32
tilasin just 95 kokoset suuttimet toivottavasti ei oo liian isot :]
18.8.2006 17:20
[Nimimerkki] kirjoitti:KamiKaz3: valitte tuolla powrollin sivuilla vasemmalta "products", etit sieltä kohdan "125cc Honda MC". Voipi löytyä uudempaan CB:hen oma sarja. En oo ihan varma mihin CB:hen käy, kun kerran sopivuudesta ilmotetaan vaan että "Honda CB, CL, SL, XL, Early 1 Pc. Head". Viisaammat valaiskoon?
Voisin melkein lähettää niille sähköpostia ja kysellä lisää, jos joku päivä muistan.
Eivät käy, tuo CB125 on ilmeisesti S-mallia eli yksimukinen, kun on CL:än, XL:än ja muiden mukana lueteltu.
28.8.2006 17:23
Mitäs eroja tällä -77 mallin cb:illä onkaan? Mun -77 on b6 ja samana vuonna tuli kumminkin se teokkaampi T malli. Niin tietäisköhän kukaan, että onko noissa sama alakerta. Muuten koneitten erot taisi olla vain toinen 6v ja toinen 12v jne. Eli alakerrat on samat?
Pystyy vaikka T mallin eturatasta käyttämään B6 mallissa? Talvella alkaa Cb rakennus projekti niin pitää samalla kattella sopivammat välit. Jotenkin hienosti piäis saaha ainakin 12v järjestelmä tohon Hondaan. kärjetön sytkä olis tietty aina plussa.
Maximaalisen tehon lisäyksen kannalta pitää varmaa startti poistaa, vai onko järkeä?
31.8.2006 22:11
osaattekos sanoo mikä vois olla vikana kun vaihde silmässä ei jaksa kiertää mihinkää? vapaalla kyllä saa kierrokset nostettua.. vauhtia ei oikein saa yli 70 kun ei jaksa kiertää =/
31.8.2006 22:34
sanokaas nyt mulle että mistä voin ostaa uudet männänrenkaat kun mistään ei meinaa löytyä
1.9.2006 9:02
KamiKaz3 kirjoitti:osaattekos sanoo mikä vois olla vikana kun vaihde silmässä ei jaksa kiertää mihinkää? vapaalla kyllä saa kierrokset nostettua.. vauhtia ei oikein saa yli 70 kun ei jaksa kiertää =/
Itellä oli samaa ongelmaa edellise kesänä jolloin viimeksi ja ekan kerran ajoin hondalla. Eka kulki jotain 110km/h sitten alamäkeen, vauhti puutu ja venttiilit sekos, taas suoralla 110km/h. Sen jälkeen ajelin max 60km/h kun ei kulkenu kovempaa. Sulla on KÄRKIEN VAIHTO EDESSÄ. Tämä olis mun veikkaus. Eli tarkasta kärjet(tai siis osta uudet), venttiilin välykset katohan samalla ja myös että nokka hihna on oikealla pykälällä. Tosin jos hihna heitää yhenhampaan verran ei enään taho edes käynnissä pysyä.
1.9.2006 9:04
Räsä_04 kirjoitti:sanokaas nyt mulle että mistä voin ostaa uudet männänrenkaat kun mistään ei meinaa löytyä
Oletko Stormilta kysellyt? Siellä ainakin oli kaikkea mahollista cb:seen vielä vuosi/pari sitten. Jos ei löydy niin kannattaa kattella jotain ulkomaalaisia sivua. En nyt muista, joku muu saa kertoa niin cb:seen meni jotkut toisetkin männänrenkaat. Tietysti voit mitata renkaiden koot ja ettiä sen perusteella...
1.9.2006 11:54
Sleepperi kirjoitti:KamiKaz3 kirjoitti:osaattekos sanoo mikä vois olla vikana kun vaihde silmässä ei jaksa kiertää mihinkää? vapaalla kyllä saa kierrokset nostettua.. vauhtia ei oikein saa yli 70 kun ei jaksa kiertää =/
Itellä oli samaa ongelmaa edellise kesänä jolloin viimeksi ja ekan kerran ajoin hondalla. Eka kulki jotain 110km/h sitten alamäkeen, vauhti puutu ja venttiilit sekos, taas suoralla 110km/h. Sen jälkeen ajelin max 60km/h kun ei kulkenu kovempaa. Sulla on KÄRKIEN VAIHTO EDESSÄ. Tämä olis mun veikkaus. Eli tarkasta kärjet(tai siis osta uudet), venttiilin välykset katohan samalla ja myös että nokka hihna on oikealla pykälällä. Tosin jos hihna heitää yhenhampaan verran ei enään taho edes käynnissä pysyä.
juuh kiitoksia, pitää katella nuo läpi