Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.4.2016 11:22
Työ ei ole pahan hintainen, kun ottaa huomioon että työllä on takuu joka on hyvä juttu kun puhutaan sähköosista. Jos sulla käy niin huono tuuri että vika ei olekkaan staattorissa, tai uusi staattori hajoaa viikon kuluttua niin itse asennettuna ei ole takuita.
17.4.2016 17:59
Onko tuo Teboilin 2T Bike halpis litku ihan toimivaa öljyä kun kuitenkin täyttää ohjekirjan vaatimukset; täyssynteettistä ja JASO FC?
Tässä ohjekirjassa lukee myös että 95E10 on ihan käypää, onko joku eri mieltä?
17.4.2016 18:08
No mikä on kun kotari paukkuu ja booaa. Jos lyön kaasun pohjaan kytkin pohjassa yhtäkkiä --> booaa
Jos lyön kaasun pohjaan ykkösellä pienillä kierroksilla ajaessa --> booaa
Jos huudatan kaasupohjassa niin ampuu putkeen ja kuulostaa kuin hakkais rajarille.
Alkaa usko loppua näiden vehkeiden kanssa.
17.4.2016 18:16
Sytkälle tai väärille säädöille kuulostaisi. Ootko toisella cdi boksilla kokeillu jos paukuttamine lakkais?
öbböbö kirjoitti:Onko tuo Teboilin 2T Bike halpis litku ihan toimivaa öljyä kun kuitenkin täyttää ohjekirjan vaatimukset; täyssynteettistä ja JASO FC?
Tässä ohjekirjassa lukee myös että 95E10 on ihan käypää, onko joku eri mieltä?
Ei kannata alkaa 95 kanssa läträämään. 98 suosiolla tankkiin. Jos on kotarin hankkinut niin luulisi pitävän huoltakin ja ajavan paremmilla bensoilla.
Eiköhän tuo 2T bike toimisi, ihan täyssynteettistä on mutta jäteöljystä tehty. Itse tunkenut castrollia, karstoittaa vähemmän ja ainakin voitelu pelaa 100% varmaksi. Onhan se 2t bike halvempaa suomesta ostettuna mutta jos castrollia tilaa esimerkiksi
http://www.juingoil.de/Oils-for-bike/2- ... ::375.htmlniin ei ole hintakaan paha.
Veli ajaa just teboilin 2t bikella kotarilla ja kyllä se toiminut on tähän asti. Itse tuolla castrollilla ja pelaa erittäin hyvin. Teboil karstottaa vissiin vähän enemmän ja voiteluarvoissa vähän eroa(?) vrt castroll power1 racing
17.4.2016 18:32
ma$$i kirjoitti:Ei kannata alkaa 95 kanssa läträämään. 98 suosiolla tankkiin. Jos on kotarin hankkinut niin luulisi pitävän huoltakin ja ajavan paremmilla bensoilla.
Jos KTM ilmoittaa 95 soveltuvan käyttöön niin silloin se käyttäminen ei ole väärin eikä se riko mitään. 98 hyöty tulee paremmasta puristussuhteen kestosta jonka kanssa näissä vehkeissä ei ole merkitystä. Monesti matalan puristussuhteen omaavissa moottoreissa 95 toimii jopa paremmin kuin 98.
17.4.2016 19:13
Tuttu aerotecnon mekaanikko vaan on todennut tässä ettei 95 olisi kovin terveellistä koneelle, tiedä sitten niistä
.. Kuulemma korkeaoktaaninen olisi koneelle parempaa. Bensa öljyseos kuulemma erottuu herkemmin 95 bensassa
en osaa kyllä perustella, joten älkää kysykö , tukkii myös suuttimet ja kaasuttimen herkemmin..?
17.4.2016 19:19
ktmleipoo
Kai oot muute tulpan vaihtanu? Unohdin aiemmin kysyä
17.4.2016 19:54
Joo tulpan vaihdoin mutta ongelma ei muuttunut minnekkään.
Vanha tulppa oli kyllä ihan pikimusta, mutta uusi ei nytten ajeluiden jälkeen ole ottanut oikeen väriä, se on vaan märkä mutta se sisäosa on aika vaalea.
Vois vaan viedä örttenille huollettavaks, huoh.
Ongelma on muuten pahentunut ajan myötä, niinku pikkuhiljaa booannut enemmän ja nyt yks päivä alko vaan ampumaan putkeen.
17.4.2016 20:00
Sanohan tekniikka ja säädöt?
17.4.2016 20:22
ma$$i kirjoitti:Tuttu aerotecnon mekaanikko vaan on todennut tässä ettei 95 olisi kovin terveellistä koneelle, tiedä sitten niistä
.. Kuulemma korkeaoktaaninen olisi koneelle parempaa. Bensa öljyseos kuulemma erottuu herkemmin 95 bensassa
en osaa kyllä perustella, joten älkää kysykö , tukkii myös suuttimet ja kaasuttimen herkemmin..?
95 E10 sisältää maksimissaan 10% etanolia ja 98 E5 sisältää maksimissaan 5% etanolia. Siinä on ne radikaaleimmat erot, puristuskestävyyden lisäksi.
Molempia on käytetty vuosien ajan, niin pienkoneissa kuin moottoripyörissä, 2T ja 4T eikä ole yhdessäkään vielä suuttimet tukkeentunut eikä mikään ole muutenkaan hajonnut bensan takia.
17.4.2016 20:37
07 sx 125 tekniikka pwk 39mm kaasarilla. 188ps, 45tk ja NOZG toisiks ylimmässä lovessa. Ei pitäis mun mielestä säätöjen heittää vielä niin paljon, että tolleen alkais temppuilemaan. Voikohan olla sytytysosissa vikaa, vaikka tulpanhattu sanomassa itteään irti?
17.4.2016 20:50
Perin iso kaasutin ainaki
, jos sulla on alkuperänen tallessa niin kokeileppa piruuttaan sillä kiertääkö paremmin
Ja voithan sä radikaalisti laittaaa vaikka 10 kokoa pienemmän ps testiksi ja kokeilla vähän kierrättää miten pelittää, siinähän sen näkee meneekö paremmaksi vai huonommaksi
17.4.2016 22:08
Muttakun nää säädöt toimi ihan hyvin vielä joitakin päiviä sitten, niin en tiedä miksi nyt ois ihan vitusti yliammutut. Ja joo onhan toi iso kaasari, mutta ei löytyny ketään joka haluais vaihtaa 36/38mm kaasariin niin tällä mennään.
20.4.2016 15:12
lolvo_ kirjoitti:Itselläni vaivannut jonkin aikaa -12vm (240h) husabergissa ongelma, että tehoalue loppuu noin puoleen väliin (about 5-6k), jonka jälkeen minkäänosortin tehopiikkiä anna. Mäntä vaihdettu noin 2h sitten, procircuit pakoputki, fmf shorty vaimentaja muuten tt. Vika ilmestyi kuin salama kirkkaalta taivaalta, ei ajosta hajonnut. Pyörä toiminut minulla kyllä aikaisemmin mainiosti.
Tarkistettuja asioita:
-Läpät ok
-Pakoaukon säädin oikeassa lovessa
-Pytyssä olevat pakoaukon säätäjät putsattu ja kasattu merkittyihin kohtiin
-Kaasari putsattu ja säädetty oikeilla suuttimilla
-Sähköt tarkistettu kaikki eri pyörästä, ei vaikutusta
Pakoaukon säädin kyllä liikkuu näkee siten kun avaa huohotusluukun ja kierrättää paikallaan. Kytkinpuolelta säädelty eri suuntiin eikä auta asiaan (tällähetkellä kiristetty melkein pohjaan saakka jolloin toimii parhaiten).
Epäilisin, että pakoaukon säädin ei vain yksinkertaisesti liiku tarpeeksi pitkää liikerataa jolloin karsii tehoja ylhäältä. Alakerta koskematon mikä vikana? Miten pystyy hirttämään pakoaukon säätäjän yläkohtaan kokeilumielessä? Kiitän etukäteen vastaukista.
Vastaan itselleni.
Eli vikaa tuli etsittyä ja kyseltyä täältä mutta vika oli aivan eri. Pakoaukon säätäjän laakeri oli paskan. Eli kaikista uloin kuulalaakeri joka on pakoaukon säätäjän säätöpultissa kiinni oli hajonnut. (räjäytyskuvista selviää paremmin jos ei mun tekstiä ymmärrä
)
Muutaman euron maksoi laakeriliikeessä ja sen kun vaihtoi niin tadaa pyörä taas toimii. Helppo on tarkistaa onko kunnossa kiertää vaan niin paljon ruuvia auki kun saa niin tulee se osa irti jossa on laakeri rikki.
Vastasin jos jollekkin tästä on nyt tai joskus apua.
22.4.2016 19:38
Lolvo, voitko selittää vähän tarkemmin että miten voi katsoa onko se laakeri paskana.
Luulen että mulla vois olla sama vika