Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.6.2012 14:34
Riejuja kyllä aika paljon vissii kans kilahtanu? vaikka kaasari onki.
27.6.2012 15:47
Riejut nyt on paskoja muutenki
27.6.2012 16:42
Minarellit joissa on ruisku taitavat käydä aika laihalla, ja näin kuluu mäntä nopeammin. Riejutki leiponu hyvää tahtia, tiedä sitten miksi.
27.6.2012 17:40
ei väliä mikä rieju ni paskaa ovat
ei se ny mikää ihmettelemise aihe ole
27.6.2012 18:46
Vähän turhaa yleistämistä tommonen, jos KAIKKI Riejut olisivat paskaa kahden renkaan päällä, en usko että niitä menisi näin tiuhaan tahtiin kaupaksi edelleen. Kyllähän niissä vikoja on, esimerkiksi lievää sähkövammaisuutta, mutta paljon hyvääkin.
Katselin eilen bilteman pihassa jonkun dukea, on se aika komeen näkönen laitos. Jos olisin massipäällikkö, niin laittaisin saman tien tälläsen hussen kaveriksi.
1.7.2012 22:02
Dukessa tuntuu olevan rajotin 11krpm:ssä.
Onko se poistettavissa mitenkään? Vai pitääkö tyytyä rajotettuun ajoon...
1.7.2012 22:10
Se on siinä vaan koneen kestämisen takia.
2.7.2012 1:35
leevi96 kirjoitti:Dukessa tuntuu olevan rajotin 11krpm:ssä.
Onko se poistettavissa mitenkään? Vai pitääkö tyytyä rajotettuun ajoon...
Voihan sen poistaa, muttakun kiertää sen jälkeen kaasupohjassa ylikierroksille niin kone hajoaa.
Eli ei pidä poistaa, se tosiaan vaan suojelee konetta liiallisilta kierroksilta.
2.7.2012 19:25
Onko kellää ollu semmosta ''vikaa'', että kun vaihtaa isommalta vaihteelta pienemmälle niin poljin menee vain tyhjää ja täytyy käyttää kytkin nopeesti auki, jotta se vaihde loksahtaa paikalleen?
E: ja tämä tapahtuu siis silloin kun polkee monta vaihdetta kerralla alas yleensä 3->2 tai 2->1
E2: ja ''vika'' ei ole jokakertaista tapahtuu silloin tällöin.
2.7.2012 19:34
Todennäköisesti paikallaan? paikallaan ihan normaalia.
2.7.2012 19:51
Ei oo paikallaa, esim kun jarruttaa liikennevaloihin ja vaihtaa siinä samalla, tosin nopeus lopussa jtn 5km/h nii se syynä?
2.7.2012 19:53
Joo paikallaan tai hitaassa vauhdissa normaalia, kun prätkässä on synkronoimaton vaihteisto eli lyöppä kaasua kytkin pohjassa kerran lämä tiskiin yhden vaihteen jälkeen ennen seuraavaa, niin pitäisi mennä paremmin sisään tai nostat kytkinkahvaa vähän ylös niin senkin pitäisi auttaa.
Tai toinen vaihtoehto on et öljyt alkaa ilmotella vaihtotarpeesta.
2.7.2012 19:59
Joo eli sullakin ollu tän tapasta ainakin joskus?
2.7.2012 20:09
Kaikilla, se vain on sellainen asia, joka ilmaantuu motskareiden vaihteistojen vuoksi. Älä huoli. Koska öljyt on vaihdettu? En usko, että vika on öljyissä ellei niillä ole ajettu jo 10-15tkm.
2.7.2012 20:11
tuo ei oo vika vaan ominaisuus varmaan kaikissa pyörissä, tähä mennessä en oo ajanu pyörää joka vaihtaa tosta vaa vaihteet missä vaa tilanteessa