Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
18.7.2011 23:56
Otettiin tänään kaikki katteet geparista irti ja eikun maalautettavaksi. Jos jotain kiinnostaa kyseinen projekti (kuvia täysin riisutusta pyörästä yms), tsekatkaa lähipäivinä galleriaani..
Otettiin tossa putki samalla irti kun lämpömustalla se käsitellään, niin putkessa on katti irti näköjään. Paisarissa on selvästi jotain irti.. Ei kai siellä muuta kuin katti voi olla?
Samahan se siis ottaa samalla pois, onkos minkälainen operaatio? Mitä kaikkea sieltä täytyy poistaa, onko siellä joku kiinnike katille? Eli putkiha pitäisi avata, mistä kohtaa on paras? Ja vaatiiko mitään erikoista kun laittaa kiinni tms, mitä pitäisi muistaa.
Entäs sitten kun on sulake + tyhjä putki, pitäis varmaan laittaa suutinta isommaksi. Mikä olisi sopivan kokoinen suutin, ja luuletteko että säätöjä joutuu hakemaan?
Derbi GPR 125 '06
19.7.2011 5:07
Nii seki vielä ku aikasemmin laitoin että gpr:ä vain hyytyi ja ei lähteny enää käyntiin, voiko johtua siitä että imu on ollut päällä näköjään 4tkm!
Perskeles, aina luullut että sen pitää olla alhaalla ettei ole päällä.
19.7.2011 16:55
Meinaat kai ryyppyä..
Voi johtua siitäkin, putki saattaa olla helvetin tukkonen tai sitten kampikammio täynnä bensaa.
19.7.2011 19:39
Ihan imuksi sitä meilläpäinkin on ruukattu kutsua
20.7.2011 13:16
Voisko joku ottaa siitä sulakkeesta kuvan, mikä pitää vaihtaa 15A tai 10A, että sais vähän tehoo. Pitääkö tulppa laittaa kylmemmäks jos sulakkeen vaihtaa?
20.7.2011 15:29
avaa penkki niin siellä pitäsi olla tyhjä sulakekotelo johdon päässä niin sinne vain laitat sulakkeen.
20.7.2011 19:14
j<der kirjoitti:Otettiin tänään kaikki katteet geparista irti ja eikun maalautettavaksi. Jos jotain kiinnostaa kyseinen projekti (kuvia täysin riisutusta pyörästä yms), tsekatkaa lähipäivinä galleriaani..
Otettiin tossa putki samalla irti kun lämpömustalla se käsitellään, niin putkessa on katti irti näköjään. Paisarissa on selvästi jotain irti.. Ei kai siellä muuta kuin katti voi olla?
Samahan se siis ottaa samalla pois, onkos minkälainen operaatio? Mitä kaikkea sieltä täytyy poistaa, onko siellä joku kiinnike katille? Eli putkiha pitäisi avata, mistä kohtaa on paras? Ja vaatiiko mitään erikoista kun laittaa kiinni tms, mitä pitäisi muistaa.
Entäs sitten kun on sulake + tyhjä putki, pitäis varmaan laittaa suutinta isommaksi. Mikä olisi sopivan kokoinen suutin, ja luuletteko että säätöjä joutuu hakemaan?
Derbi GPR 125 '06
Nää pyörät niin perkuleen omanlaisia, itellä 250 pääsuutin ja ilmanputsarin kuri pois niin käy täydellisesti ja jollain toisella sit voi olla 250 pääsuutin, mutta kuri paikalla niin käy täydellisesti. Siitä vaan heität viripalikat kiinni eka ja sit katot ajossa miltä tuntuu että kuinka monta kokoa sitä suutinta pitäisi nostaa
20.7.2011 20:17
mikä on ku pyörä ei kule ku sen 120 km/h?? Pyörässä on kuitenki kiinni giannellin putkisto, 15/50 välit, sulake kiinni ja säädin säädöissä, isompi suutin vaihdettu, ilmanputsarin kuri poistettu ja mäntäki vaihettii tässä 1000 km sitte.
Johtuuko se sitte siitä et kaasari ei vaa oo säädöissään? ku ajaa sitä 120 ni sitte ku kääntää kaasu pohjaa ni eiu oikee tapahu mitää ja tuntuu sillo vähä nuhaselta ni onko se neula sillo päi honkia?
20.7.2011 20:47
Kaasu pohjassa vaikuttaa lähes pelkästään pääsuuttimen koko.. Mutta toi vaikuttais kyllä pakoaukonsäätimeen, itellä oli joskus sama vika. Ei tuntunut kiertävän loppuun ei sitten millään. Lopulta kun otti putken irti niin huomas että pakoaukko ei auennut ihan kokonaan.
Ja mitä tähän ryyppy/imu-väittelyyn tulee, eripuolilla Suomea murteet on aika vahvasti erilaiset jne.. Virallinen nimitys tuolle on rikastin.
20.7.2011 20:55
Voiskohan se siitä johtua, jos putki on menny niin tukkoon/karstaseksi ettei lähe enää käyntiin, noin 5tkm kerkesin ryyppy/imu/rikaste päällä ajella..
20.7.2011 22:12
Noniin, elikkäs tuli tämmänen derbi gpr nude 07 tänään vaihdosa. MItä öljyjä ootte alakerras käyttäny? MIkä tulppa? ja eikös vakiovälit ole 16-50? ja milä jaolla ketjut on?
20.7.2011 22:20
10W40 passaa ainaki ihan mainiosti, ite taisin Castrolin Power1 GPS:ää valutella.
Tulpaksi A1:nä BR8ES ja TT:nä BR9ES jos haluu halvalla päästä, toki kelpuuttaa myös -EG, -EIX jne.
Vakiovälit on tosiaan 16-50, mutta harvalla taitaa edes täysitehosena vetää kunnolla noilla, joten kannattanee vaihtaa suosiolla eturassi ainakin 15-piikkiseen. Ketjut 428-jaolla.
20.7.2011 22:26
Zodd kirjoitti:10W40 passaa ainaki ihan mainiosti, ite taisin Castrolin Power1 GPS:ää valutella.
Tulpaksi A1:nä BR8ES ja TT:nä BR9ES jos haluu halvalla päästä, toki kelpuuttaa myös -EG, -EIX jne.
Vakiovälit on tosiaan 16-50, mutta harvalla taitaa edes täysitehosena vetää kunnolla noilla, joten kannattanee vaihtaa suosiolla eturassi ainakin 15-piikkiseen. Ketjut 428-jaolla.
Kiitän nopeasta vastauksesta ja unohtu viel, et kuinka pitkät ketjut noille 15-50 rattaille?
20.7.2011 22:59
Kiitän
21.7.2011 20:24
Tosiaan katalysaattori putkesta otettu pois ja ilmanoton kurin otan vielä pois, miten veikkaatte mistä lähden hakemaan suuttimia? Täytyykö myös tyhjäkäyntisuutin vaihtaa?
Olis vaan niin helppo viedä paikalliselle mp mestalle säädettäväks, niillä on kuitenkin niin paljon kokemusta näistä.. Pelkkä suuttimen vaihtokin tässä taitaa olla aika tuskallinen homma vaikka pyörä on kokonaan osissa melkeinpä..
Ja tohon meni Mikunin kuusiokolo suutin,
http://www.mpt.fi/index.php?categoryID=5184 , Pääsuutin, mutteri ?
Mitä veikkaatte joutuuko seoksia muutenkin säätämään.. Tai pääsisinkö helpommalla jos en ota pois ilmanoton kuria?