Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha RD 125

21.5.2013 16:43

Uppasin nyt noita löytyneitä softia mediafireen. Virittelijöillähän nää on jo muutoinkin. En viitsi käydä läpi mitä softia noissa taas oli. Toimii jos on toimiakseen. http://www.mediafire.com/?r09q75an78v81

Re: Yamaha RD 125

29.5.2013 13:48

Olipa siinä kilkettä jos jonkinlaista.

Pientä päivittelyä tilanteeseen. Uudet yamahan orkkispetilaakerit on lähes paikallaan ja 34€:n vesipumpun stefa tuli asennettua väärin päin. Kohtuu tiukka sovite kytkimen puolen lohkon laakeripesässä; vaikka lämmitti reiluun sataseen lohkon ja laakeri oli pakkasessa, niin joutu silti moskalla paukkaamaan. Näyttää kyllä siltä että olis jälkeenpäin asenneltu uusi laakeripesä turhan tiukalla sovitteella. Nyt se on sitten jämähtäneenä millin verran pohjasta.

Re: Yamaha RD 125

30.5.2013 0:15

Mäkistation kirjoitti:http://homepage.ntlworld.com/ultimatelccrazy/
Tuoltahan niitä saa, sysleri1 lienee tuolta ainakin onnistuneesti tilaillut?

Jep,hyvin on myyjä lähettäny,mitä nyt tuli hätä kun,eräs tilattu tuote ei tullukkaan,kiireesti mailia,niin kertoi,että ei ollu tällä hetkellä varastossa,mutta laittaa eri lähetyksellä.
Tuli se.
Oma Rd vielä seisonnasssa ja toinen vielä odottaa "Kenny Robertsia" ispiraatioa.
Dt:llä jo ajeltu :) Toinen.
Kuva

Re: Yamaha RD 125

2.6.2013 14:54

Ei helveta. Nyt on lohkosta kampiakselin stefan pidike särjetty prässillä. Antovat liian ison laakerin. Ei tuu mitään.

Edit: Eräs metallipaja esitti arvionsa: reilu satanen plus alvi. Kai tässä joutuu kokeilemaan poppakonsteja.
Ja hieman aihetta sivuten, kaveri löysi 3000km ajetun yamaha DT AG:n navetan nurkista pölyttymästä ja vei pois. Hieman saatan olla kateellinen.

Re: Yamaha RD 125

21.6.2013 13:31

Pitkästä aikaa foorumille kirjoittelua, joskus mopojonnena tuli viimeksi täällä pyöriskeltyä.

Sain tuossa työpalkaksi eräästä hommasta moottoripyörän, Yamaha RD:n. Kys. pyörä ei ole kilvissä, eikä mitään hajua, saakokaan tuolla rungolla ainakaan. Toiveita olisi, pitää nyt jossain vaiheessa ruveta selvittelemään historiaa vähän tarkemmin. Ajatus on tehdä tuosta cafe racer-tyylinen projekti, joka kyllä kestää varmaan seuraavat kolme vuotta näillä haaveiluilla.

Aluksi pitänee kysyä, että onko tuon pyörän kuutiotilavuudesta tietoa muilla. Moottori on 2-tahtinen, kaksisylinterinen ja molempien sylinterien kyljessä lukee 125cm³. Kaksi kaasutinta, molemmille sylintereille oma. Saako näiden tietojen perusteella vielä mitään tietoa, vai käynkö nappaamassa pyörästä kuvan? Pyörässä on puolavanteet, joten veikkaus on että se on jostain 80-luvun taitteesta eteenpäin.

Sikäli tuo nyt 250cm³, niin kiinnostus kyllä lisääntyy aika huomattavasti.

Kiitoksia jo etukäteen, kaikille tietäjille!

Re: Yamaha RD 125

21.6.2013 15:06

Puolavanteet viittaisi Twin DX malliin. - http://www.zweitakte.de/knowhow/YamHist ... _79_gr.jpg
Tutkihan jos löytyy tyyppikilpeä, niin siitä se koneen koko varmuudella selviää. Toinen on että jos katsot koneen tunnistenumeron. Joka tapauksessa,; Vanha ilmajäähdytteinen RD twini kyseessä. Luettavaa ja infoa ladattavaksi vanhoista rd twineistä löytyy: http://www.ytcn.nl/archief/

Mikäli se on 125 malli, jonka sen epäilen olevan, niin tuolla mun faktaosiossakin on jokunen RD Twini tiedosto: http://www.mediafire.com/?ihl21427cinnf

Re: Yamaha RD 125

26.6.2013 0:30

Eilen vaihtui ajopeliksi Rd.Laitoin DT:n talvisäilöön :itku: .
Osasyyllisenä oli vakuutusyhtiö,vaihdoin kevarien vakuutuksia siten,ettei tarvitse maksaa kuin käytöstä,Tapiola verotti 125 DT:stä n.Kesäkuun ajalta n.160e.,kun IF:ssä nyt 125 RD:n kuukausi n.35e.
Kuva
Viimeksi muokannut sysleri1 päivämäärä 26.6.2013 0:41, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Yamaha RD 125

26.6.2013 0:39

Oletkos POP-vakuutuksesta kokeillut hintalaskuria? Oman rd:n vaihdoin if:stä popiin. (383,04  € / vuosi eli ei kuukautta kohden paha)

Re: Yamaha RD 125

26.6.2013 1:01

Pohjolasta, Pohjantähdestä ja IF:stä kysyin eilen (ja kävin Tapiolassa),nyt siirsin tämän RD:n IF:iin.Tällä mennään nyt :|

Putkista,nämä roikkuu vielä seinällä,kyllä ne käyttöön tulee ;)
Kuva

Re: Yamaha RD 125

26.6.2013 1:14

Ei kun sitä DT:tä meinasin jos kerran noin kallis on. Helppo käyttää tuo popin laskuri (pelkkä rekkarinumero riittää) ja vanhan vakuutuksen saa samalla vaihdettua jos haluaa vaihtaa. Ei voisi olla sekään enää helpompaa. RD:n vakuutuksissa tuli aika paljonkin kotiinpäin kun vaihdoin. Tuolla vähän hintavertailua, tosin vaan mopoista http://www.skootterini.com/uutisarkisto ... -2013.html

Re: Yamaha RD 125

26.6.2013 23:51

Kiitos Zonelle vakuutusvinkistä,vaihdoin 13 v.meillä olleen moposkootterin vakuutuksen POP-vakuutukseen,kyllä se oli hyvä :idea:

Re: Yamaha RD 125

28.6.2013 23:43

Onkos täällä kellään tietoa, mistä on joskus saanut ART merkkisiä mäntiä? Mulla pyöri sellainen viimekesän RD:n koneessa ja nyt pitkän aikaa HonMahan koneessa. Vaikuttaa uskomattoman kestävältä valmisteelta. Melko kulunut alkaa vain olla, mutta on sillä ajettukin. Made in Japan lukee sisäpuolella.

Re: Yamaha RD 125

28.6.2013 23:50

Tietääkseni ne oli alkuperäismäntiä RD yammuissa.
"ProX is the aftermarket label for an ART piston. ART is stock in most japanese and a few euro bikes. "

Re: Yamaha RD 125

29.6.2013 0:08

Yleensä valmistajalla on support vain max. 1.00 ylikokomäntiin, tämä oli kuitenkin 1.50 eli 57.50mm mäntä. Tuo Yamahan YPEC-varaosajärjestelmäkin tarjosi vain max. 0.50 mäntää.

En nyt muista, onko linkattu aiemmin, mutta täältä näkee nykyisin lähes kaikki Yamahan varaosakuvat ja osanumerot, hieman supistettu versio jälleenmyyjien järjestelmästä (osien hinnat ei näy):
http://www.yamaha-motor.eu/fi/services/ ... index.aspx

Re: Yamaha RD 125

3.7.2013 22:14

Morjensta taas piitkästä aikaa. Neljä vuotta on vierähtänyt siitä kun täällä viimeksi kävin. Perhettä on kasvateltu, töitä tehty ja Viragolla ajeltu se mitä on ehtinyt. Mutta nyt olis taas projekti päällänsä; Yamaha RD 125 LC -84. Jonkun mielestä kai hassua että nelikymppinen äijä alkaa räplätä satapiikin kanssa, mutta sittenpähän on. Nuoruudessani nämä ärrykät oli suosittuja pyöriä, itselläni vain ei 16-vuotiaana ollut mitään mahkuja moiseen. No, nyt sellainen sitten nostalgian vuoksi on hommattu ja varsinkin vaimo on kovin innostunut siitä, hänellä kun oli ollut samanlainen kevari-iässä. Ainoa kenkkumainen asia on varsin kapea tehoalue, joten menin ja ostin -85 -mallisen varaosapyörän josta on tarkoitus laittaa YPVS-vermeet tähän. Kaikki sähköt on jo vaihdettu, mutta sylinteri on vielä vaihtamatta siksi etten ole vielä ehtinyt hankkia yläpään tiivistesarjaa. Mistä ja minkä merkkinen kannattaisi hankkia, kun niitä kai on monen laatuisia ja osa jopa huonoja? Varsinkin kannentiiviste olisi paree olla kunnollinen. Toki töissä oikaisin kannen ja pytyn tiivistepinnat, mutta silti. Tässä kun lueskelin noita DT-puolen juttuja, havaitsin että aika monella on pakoaukonsäädin lukittu kiinteästi johonkin kohtaan. Ilmeisesti herkkiä hajoamaan ne servot vai? Tässä tuntuu ihan toimivan, vaikka yhdestä servomoottorin alennusvaihteen muovirattaasta on kaksi hammasta poikki. Se kuitenkin liikuttaa akselia kuten pitääkin, mutta pitää vähän ääntä. Kyllähän siihen ehjänkin saisi hankkia... No, tässä kaikki tällä erää. Ens viikolla alkaa loma ja projekti etenee. Pannaas kattellen!