Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Beta RR 125 4T LC

25.10.2013 14:14

Twin-air suodattimen kehikon tarkoitus ei ole käytännössä tukea putsaria, vaan tiivistää ilmanputsarikopan ja suodattimen välinen kontaktipinta. Rautalangalla et saa prässättyä saumaa tiiviiksi. Suosiolla ostaa suoraan käyvän muovisen kehikon :p

Re: Beta RR 125 4T LC

25.10.2013 16:08

miiggz kirjoitti:Twin-air suodattimen kehikon tarkoitus ei ole käytännössä tukea putsaria, vaan tiivistää ilmanputsarikopan ja suodattimen välinen kontaktipinta. Rautalangalla et saa prässättyä saumaa tiiviiksi. Suosiolla ostaa suoraan käyvän muovisen kehikon :p

Ongelma on se että tähän ei ole myynnissä mitään tollasta kehikkoa :D ainoa putsari mikä sopii on tuo orkkis paperisuodatin ja pitäisi nyt keksiä miten saisi tehtyä sellaisen mihin saa vaahtomuovisen asennettua :D kyllä siihen tiivisteeksi keksii aina jotain.

Re: Beta RR 125 4T LC

29.10.2013 19:26

Noniin nyt on piikkirenkaat hommattu ja pohjapanssarin demo kohta valmiita :D meneekö talvella tuo 10w40 motorexin öljy vai tarviiko ostaa 5w30? Jostain olen myös kuullut kun täällä etelässä noita teitä joskus suolataan niin pannattaisiko koneen pohjaan ruiskutella vanhoja koneen öljyjä estämään ruostumista? näin kuulemma tehty autoissakin ennen? :)

Re: Beta RR 125 4T LC

30.10.2013 21:05

Mistä vehkeestä menis etujarru levy vm 2006 125 rr betaan??

Re: Beta RR 125 4T LC

1.11.2013 21:43

Ajattelin kysästä täältä, kun oon tässä katellut edullista 2012 12,5tkm ajettua Betaa. Milloinko pitäisi seuraavaksi tehdä jotain isompaa kuin öljyjen vaihto ja kuinka usein näissä säädetään venttiilejä? Kysyin myyjältä venttiilien säädöstä, niin vastasi ettei tiedä onko edellinen omistaja ne säätänyt mutta sanoi ettei kone nakuta. Eli kai ne venttiilit sitten on säädetty? Minkä arvoiseksi arvioisitte tuollaisen keväällä?

Re: Beta RR 125 4T LC

1.11.2013 22:36

Venttiilien tarkastus ja mahdolinen säätö tehdään 6000km välein. Tarkastus tehdään rakotulkilla mittaamalla eikä korvakuulolta, vaikka ei nakuttaisi niin välys voi olla liian pieni ja ongelmia voi olla luvassa.

Isompaa remonttia tulee ajallaan männän vaihdon osalta mutta siihen on vielä matkaa vaikka kuinka ja paljon. Sivulla 67 löytyy huolto ohjelma: http://www.betamotor.com/system/attachm ... 125_LC.pdf

Re: Beta RR 125 4T LC

3.11.2013 20:26

Oletteko löytäneet TwinAir suodattimelle sopivaa kehikkoa? :s

Re: Beta RR 125 4T LC

3.11.2013 20:35

Peltisorsa kirjoitti:Oletteko löytäneet TwinAir suodattimelle sopivaa kehikkoa? :s

ei :D just suunnitteilla on sen ite väsäämisestä kunhan saa tärkeemmät asiat alta pois :D

Re: Beta RR 125 4T LC

4.11.2013 1:05

lusikka6000 kirjoitti:
Peltisorsa kirjoitti:Oletteko löytäneet TwinAir suodattimelle sopivaa kehikkoa? :s

ei :D just suunnitteilla on sen ite väsäämisestä kunhan saa tärkeemmät asiat alta pois :D


Mielenkiinnolla jään odottelemaan lopputulosta! Mistä oot ajatellu semmosen väkertää? :D

Re: Beta RR 125 4T LC

4.11.2013 17:23

se on vielä vähän auki :D lähden joko muokkailemaan vanhaa putsaria tai sitten teen muovista tai metallista sateenvarjokehikon ja koitan jotenkin saada pinnat tiiviiksi

Re: Beta RR 125 4T LC

17.11.2013 17:12

miten tässä kiristetään tuota ohjauslaakeria tiedän että kiristyy kuitenkin vastapäivään mutta onko siinä joku juttu kun on ne 2 rinkulaa?

Re: Beta RR 125 4T LC

17.11.2013 17:54

Ohjauslaakerin kiristysmutteri on yläkolmion alapuolelle ja säätöä varten joudut irroittamaan yläkolmion että pääset mutteriin käsiksi. Kiristystä ei tehdä vastapäivään vaan myötäpäivään koska ohjausakselissa on oikeakätinen kierre. Samalla kun paikat on auki niin ohjauslaakerit kannattaa puhdistaa ja voidella veden kestävällä vaseliinilla.

Re: Beta RR 125 4T LC

29.11.2013 23:44

Onko kukaan muunnellut tuota kytkinkahvaa muuten kuin karkaissut siitä katkeamisviivan kohdalta? itse toivoisin että kahva olisi vähän kauempana koska jos haluaa käyttää yhdellä sormella kytkintä niin hanskat ottavat vastaan ja tila kahvalle loppuu :D Joten onko ehdotuksia? Mitään muuta kahvaa eri muotoilulla? Ja vinkkejä niiltä ketkä käyttää tässä kytkintä yhdellä sormella niin mitä muokauksia jouduitte tekemään?

Re: Beta RR 125 4T LC

30.11.2013 17:51

Itse kaaduin ensin kytkin ja sitten jarrupuolelle. Molemmat kahvat siis menivät hujauksella poikki juuri siitä sauman kohdalta,mistä pitäisikin. Sain koko kesän ajella ihan rauhassa,kunnes tuli ensimmäinen ratsia vastaan,jossa poliisit sanoivat,että katkaistut kahvat ovat laittomia. Siispä vanhoista kahvoista joita tallista löytyy,niin kahvat pois ja hieman vartta. sitten kumiletkulla yhdistät nykyisen kahvan ja sen pallon yhteen. Hieman vulkanoivaa teippiä ympärille tueksi ja vóla: täysmittainen kytkinkahva joka taipuu sormien tieltä pois :lol: :D Tämä siis tehtii siksi,koska emme löytäneet tähän muita kahvoja kuin alkuperäiset,jotka olisi pitänyt tilata suolaisella hinnalla jostain. Ja oli kiire ajamaan. :D Suosittelen vaan en kehota,ovat varmaankin laittomia (jos huomaavat) 8)

Re: Beta RR 125 4T LC

30.11.2013 18:01

Katkenneeseen kahvaan saa tehtyä uuden pallon epoksimassalla, halpaa ja helppoa: http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/K ... te-361301/

Samalla voi tehdä sopivan mittaisen kahvan. Jos silmää häiritsee massan eri värisyys niin Motip satin black kilikolimaali kahvaan, kyseinen maali kestää hyvin kulutusta eikä ole heti kulunut puhki.