Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

1.11.2009 23:37

Mikiloni on halpavalmiste 4t pyörä, ei tarvi kuristaa ollenkaan että tehot jää alle sallitun 11kw.

2.11.2009 0:33

Mutta tehoja on silti yli sallitun jos kurittomana ajelee? (Onhan näissä kuitenkin kuristuksia?)

2.11.2009 8:40

bearz kirjoitti:Mutta tehoja on silti yli sallitun jos kurittomana ajelee? (Onhan näissä kuitenkin kuristuksia?)

Onko luetun ymmärtämisessä vikaa? Tehoja ei todellakaan ole "kurittomana" yli sallitun.

2.11.2009 16:42

nää uudet kiinan 4t pyörät lyödään tukkoon yleensä päästörajojen takia. tai niin mulle motorpowerissa sanottiin, kun kysyin, miks änkkärissä on kolme kuria, alkukäyrässä mehiläispesä, joku ihme kaasunkierrätyssysteemi kannesta imukaulaan ja liian pieni suutin :D

2.11.2009 22:57

Eikä näitä kureja poistamalla saa vielä paljoakaan hyötyä. Jotta sallitun rajan yli päästäisiin, täytyy ehkä tietää jo jotain nelarin sielunelämästä.

3.11.2009 19:53

"Kurit" poistamalla moottori toimii huomattavasti paremmin, mutta ei se merkittäviä tehoja tuo. Yleensä kuollut kaasuunvastaavuus ja käynnistyvyys/lämpeäminen paranee, kun on konekkin säädöissä.

3.11.2009 23:56

äänet omassa mopossa sillon lähinnä vaan nousi. alaväännötki ny ehkä vähän..

Mikilonin M96 125 SBN

3.12.2009 10:33

Ite aattelin omaan 125:seen laittaa isommat venttiilit, porata imu ja pako kanavat isommiksi, laittaa virinokan, Tehä ite isomman ja kuristamattoman putken Ja laittaa 30 millisen kaasarin. Siitä pitäs tehoa kuulemma irrota kiihtyvyyteen ja vääntöihin aika paljon. Mitä olen kaveriltani kuullu. Hän on itse tupla turbottanut 1300 hayabusan. Ja on minullekkin ehotettu laittaa tähän ruisku ja turbo, mutta epäilen koneen kestävyyttä ja tarvitsisin ainaki 1200€ ylimääräistä :D Täytyy katsoa vähän eteenpäin alkaako kone reistata tai jne. ja sitten harkita sitä turbottamista.

3.12.2009 13:44

just just.. osta mielummin 250 nelari mylly mielummin..

3.12.2009 14:26

^^tömppä^^ kirjoitti:Ite aattelin omaan 125:seen laittaa isommat venttiilit, porata imu ja pako kanavat isommiksi, laittaa virinokan, Tehä ite isomman ja kuristamattoman putken Ja laittaa 30 millisen kaasarin. Siitä pitäs tehoa kuulemma irrota kiihtyvyyteen ja vääntöihin aika paljon. Mitä olen kaveriltani kuullu. Hän on itse tupla turbottanut 1300 hayabusan. Ja on minullekkin ehotettu laittaa tähän ruisku ja turbo, mutta epäilen koneen kestävyyttä ja tarvitsisin ainaki 1200€ ylimääräistä :D Täytyy katsoa vähän eteenpäin alkaako kone reistata tai jne. ja sitten harkita sitä turbottamista.

joo kolmosen kautta nelosen puhaltimella mikilon jättää sen. varmaa keulis täysii, kuulin kaverilt

3.12.2009 18:55

Makarooni Husse -poikaa ärsyttää kun 2-tahtiseen upposi taas uusi mäntä? :lol: Noh ei mitään uutta, kyynel..

3.12.2009 20:41

Mitä järkee ton 125cc koneen kanssa ruveta leikkimään, kun tollanen 250cc kone ei maksa paljoo mitään..

3.12.2009 20:47

samuli91 kirjoitti:Makarooni Husse -poikaa ärsyttää kun 2-tahtiseen upposi taas uusi mäntä? :lol: Noh ei mitään uutta, kyynel..
Ennemmin vaihtaa mäntä laadukkaaseen 2-t vehkeeseen ku ajaa ja vittuuntua kiinanromulla,en kadu hetkeäkään että vaihdoin mikilonin pois ;) mut tehköön muut mitä haluaa.

3.12.2009 20:58

dööbi13 kirjoitti:
samuli91 kirjoitti:Makarooni Husse -poikaa ärsyttää kun 2-tahtiseen upposi taas uusi mäntä? :lol: Noh ei mitään uutta, kyynel..
Ennemmin vaihtaa mäntä laadukkaaseen 2-t vehkeeseen ku ajaa ja vittuuntua kiinanromulla,en kadu hetkeäkään että vaihdoin mikilonin pois ;) mut tehköön muut mitä haluaa.

Asiaa joka sana ;)

3.12.2009 21:37

samuli91 kirjoitti:Makarooni Husse -poikaa ärsyttää kun 2-tahtiseen upposi taas uusi mäntä? :lol: Noh ei mitään uutta, kyynel..

Mielummin vaihdan männän vähän useammin kun katon tehariderbien takavaloja kun oma paskakasa ei kulje mihinkään.