Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.3.2012 23:33
Jos saat 2hp lisää 15hp vehkeessä niin sen kyllä huomaa! eriasia on jos olis 150hp. Jos joskus sulla on ollu mopo nii muisteleppa kun otit kurit pois ja sait siihen muutaman hepan lisää ja oli niin "armoton tykki" sen jälkeen, Eli kyl viel 15hepassa se pari hp tuntuu vähän!
muuteskin tehot riittää just just johki motarille sillee et pääsee kaasupohjas autojen joukossa niin ei lisätehot ole haitaksi yhtään.
18.3.2012 0:24
Evoluxione kirjoitti:No tehoja nyt tulee korkeintaan sen 2hp
Sen verran ettei edes huomaa. Nelareissa(125cc) noi änkät on sitä varten että lähtee ääntä ja aika harvoin tulee huomattavia tehonlisäyksiä.
En sanonutkaan, että paljoo vaikuttas lähinnä tarkotin, että ei ainakaan laske tehot tai vääntö jos säädöt on kohdillaan
kun säätämättömänä ainakin laskee.
19.3.2012 1:24
jalkapyörä kirjoitti:Jos saat 2hp lisää 15hp vehkeessä niin sen kyllä huomaa! eriasia on jos olis 150hp. Jos joskus sulla on ollu mopo nii muisteleppa kun otit kurit pois ja sait siihen muutaman hepan lisää ja oli niin "armoton tykki" sen jälkeen, Eli kyl viel 15hepassa se pari hp tuntuu vähän!
muuteskin tehot riittää just just johki motarille sillee et pääsee kaasupohjas autojen joukossa niin ei lisätehot ole haitaksi yhtään.
No joo tottahan tuo mutta derbissä vähän eri juttu näköjään kun ei mulla ainakaan tuntuvia tehoja tullut yhtään lisää(eikä huippuja) änkän vaihdon jälkeen ja huoltomiehen mukaan pyörä täydellisissä säädöissä.
Voihan se kyllä olla että tähän pyörään/moottoriin tarvitsee vaan enemmän työtä että saa niitä hepoja lisää käyttöön(ilmanputsari yms.).
Prätkä jätkä kirjoitti:En sanonutkaan, että paljoo vaikuttas lähinnä tarkotin, että ei ainakaan laske tehot tai vääntö jos säädöt on kohdillaan
kun säätämättömänä ainakin laskee.
Juu kyllä mä ymmärsin mitä tarkotit viestilläs
Ite tullut myös koettua toi että aika herkästi menee kaikki päin vittua kun on vähänki huonoissa säädöissä(köh köh huiput putos 20km/h väärällä suuttimella)
19.3.2012 16:27
Taitaa se kansi olla näissä Derbeissä se joka seuraavaksi ahdistaa kuten muissakin piikkisissä. Faktahan vain on se, että ei näistä sitä tehoa saada sitten millään. Otetaan nyt esimerkiksi eräs CBR täältä foorumeilta. 166cc sylinteri, Arrowin täysputkisto, vapaavirtaussuodatin, työstetty kansi, kireämpi nokka-akseli ja oikeat säädöt: 19,6hp ja 16Nm vääntöä.
Eli reilulla tuhannella eurolla saatiin 4,6hp ja 4-5Nm lisää. Kannattaako? Kannattaa jättää semmoinen rankempi tuunaus sikseen, pörinäpöntöllä ja säädöillä voi sitten luoda itselleen illuusion siitä tehosta, mutta kuten tuosta huomaa ei ole mitään järkeä lähteä sen kummemmin näitä pelejä rassailemaan.
19.3.2012 19:10
Joo ei kannata ku ei näillä kukaan aja kun sen aikaa, että saa isomman pyörän kortin eli 2 vuotta, mutta silti isomman pyötän viritys on vielä kalliimpaa ja niitäkin viritellään eli oma valinta ja ei nää pyöräjutut oo koskaan järjellä perusteltavissa
.
19.3.2012 23:25
ite ei kiinnosta tommonen viritys haluun vaa et se kulkee hyvin
20.3.2012 1:15
Eikä sitä naista tule yhtään enempää vaikka oliskin se 2hp enemmän. Se tehon määrä löytyy sieltä pääkopasta.
24.3.2012 21:49
Mistä mahtaa saada tähän 170cc big bore kittiä?
24.3.2012 22:14
... Ei mistään? 150cc tähän joskus sai, mutta sekin on nykyään kiven alla.
25.3.2012 0:05
Juu ei ole olemassakaan 170cc big borea tähän pyörään ja tuskin tulee olemaankaan koskaan
Tuli tässä kumminkin mieleen että muistaakseni tälle koneelle saattoi olla 180cc big bore mut se vaan tais olla siihen apikan nelari kyykkyyn(jossa on ruisku btw) niin ei taida tähän mennä.
29.3.2012 16:33
Onko kukaan kokeillut 99 polttoainetta tai shell v-poweria ?
29.3.2012 20:02
V-Poweria tullu joskus tankattua ku muuta ei saanu. Saanen kysyä miksi haluat tietää?
29.3.2012 20:10
Evoluxione kirjoitti:Juu ei ole olemassakaan 170cc big borea tähän pyörään ja tuskin tulee olemaankaan koskaan
Tuli tässä kumminkin mieleen että muistaakseni tälle koneelle saattoi olla 180cc big bore mut se vaan tais olla siihen apikan nelari kyykkyyn(jossa on ruisku btw) niin ei taida tähän mennä.
Jos siinä sama kone mutta ruiskulla niin sylinteri menee paikalleen, mutta todennäköisesti tulee ruiskunsäätö boxi mukana turhana kapistuksena sitten.
30.3.2012 11:48
Evoluxione kirjoitti:V-Poweria tullu joskus tankattua ku muuta ei saanu. Saanen kysyä miksi haluat tietää?
No että onko se niin hyvää ? Tuoke tehoa lisää...
30.3.2012 15:22
Ei vaikuta mitenkään näihin piikkeihin v-power. Isoimmissa pyörissä voi vaikuttaa pikkasen