Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

19.6.2007 20:35

vähemmän menee pakokaasuja takas sylinteriin eli kaikki pakokaasut menee putkesta ulos, pakokaasun kierto polttaa vanhat pakokaasut puhtaammaks sylinterissä. ei paljoo tehoja tuo mut kone toimii paremmin ja vähemmän karstaa tulee sylinteriin.

ja se piuu ääni tarkottaa sitä että sylinteri tukehtuu ja kone ei enää käy, tulpan voisit ehkä vaihtaa. en tiiä miks se pitää sellasta ääntä, kannattaa joltain korjaamolta käydä kysymässä, ne tietää ja jos ei tiedä nii käske tutkimaan.

21.6.2007 17:37

Blizzer kirjoitti:Mitä tossa `topspeed` softassa tarkottaa tuo "Exh Valve opening in degrees BBDC" ja miten noita pitäs soveltaa ku tupla putken aion väsätä, vai otanko luvut suoraa? Ja sitte jos jollain ois daelimin vakio änkkää myynnissä (hyväkuntoinen) voi ottaa yhteyttä, tai sitte hommaan nuo auton änkät... Tai ehkä Akrapovicin :D


akran pöntöt maksaa iha vitusti kävin salon mopos ja pyöräs ni sanos vaa et yks akran pönttö on semmoset 1000e jäi se sit sinne kaupan hyllylle

21.6.2007 17:39

ei kukaan oo kiihdytys pumppuu säädelly tai tietäis sen säätöi meni renklaamaa sitä vaieria kun laitoin vakio koneen takas ja nyt kiihtyy iha kivasti mut ei jaksa vääntää 5 mihinkää

21.6.2007 17:53

miksu693 kirjoitti:ei kukaan oo kiihdytys pumppuu säädelly tai tietäis sen säätöi meni renklaamaa sitä vaieria kun laitoin vakio koneen takas ja nyt kiihtyy iha kivasti mut ei jaksa vääntää 5 mihinkää


Miksi vakiokoneen vaihoit takas?

21.6.2007 21:12

JMstyles kirjoitti:
miksu693 kirjoitti:ei kukaan oo kiihdytys pumppuu säädelly tai tietäis sen säätöi meni renklaamaa sitä vaieria kun laitoin vakio koneen takas ja nyt kiihtyy iha kivasti mut ei jaksa vääntää 5 mihinkää


Miksi vakiokoneen vaihoit takas?
Ja mikä oli sitä ennen :O

21.6.2007 21:25

Joo maksaa ihan sikana eikä niistä mitää hyötyä tässä kokoluokassa oikeesti oo... (ehkä äänissä) :D Mut nyt tuosta TopSpeedistä Eli mikä mikä luku siihen EXH valve opening in degrees pitää pistää? joku asteluku, mut mikä niin? neuvokaa tyhmää.
Niin ja mitä takanakkeja teil on kiinni? (siis leveempii ku vakio) attelin ite heittää 170 tai 180

21.6.2007 22:53

Blizzer kirjoitti:Joo maksaa ihan sikana eikä niistä mitää hyötyä tässä kokoluokassa oikeesti oo... (ehkä äänissä) :D Mut nyt tuosta TopSpeedistä Eli mikä mikä luku siihen EXH valve opening in degrees pitää pistää? joku asteluku, mut mikä niin? neuvokaa tyhmää.
Niin ja mitä takanakkeja teil on kiinni? (siis leveempii ku vakio) attelin ite heittää 170 tai 180


EXH= Exhaust eli pakopuoli, valve= venttiili, eli pakopuolen venttiilin aukeaminen asteissa.

Ja tosta nakista, eikö takana vakiona oo 140, seki on jo aika levee, saa nähä miten mahdutat 170 tai 180 sinne :D .

23.6.2007 21:47

millä ootte tukkinu ton pakokaasunkierron jos ootte?

24.6.2007 1:03

Ruuvilla se kannattaa. Sopivan kokosen löyät jostain rautakaupasta.

24.6.2007 1:09

siis tungen vaa jonku hemmetin ruuvin sinne sen putken sisää :O

24.6.2007 13:28

mukava vekotin ha se oli mut oli vaa toi putki ongelma ja rupes tankki tyhjenee kaasun väännöil eli ei sopiva omal kukkarol ostakaa pois vaan toimii moitteettomasti ja menee suoraa paikal

24.6.2007 14:55

miksu693 kirjoitti:mukava vekotin ha se oli mut oli vaa toi putki ongelma ja rupes tankki tyhjenee kaasun väännöil eli ei sopiva omal kukkarol ostakaa pois vaan toimii moitteettomasti ja menee suoraa paikal


Paljonko pyydät ja tuleeko siihe mitä mukaan?
Tarkoitan nyt sähköi ja kaasaria mm.

24.6.2007 17:55

"EXH= Exhaust eli pakopuoli, valve= venttiili, eli pakopuolen venttiilin aukeaminen asteissa.

Ja tosta nakista, eikö takana vakiona oo 140, seki on jo aika levee, saa nähä miten mahdutat 170 tai 180 sinne :D"

Joo kiitos tästä, mutta vielä se että paljonko se aukeaminen on tässä Daelimissa? :)
Kattelin että kyl sinne 180 nakki menee, mut en tiiä miten sitte sopii ku vanne on kuitenki aika kapee... 170 sano rengasliikettä pitävä kaverini et siihen sais..

24.6.2007 19:11

cdi käynnistys rele paikal on 15piikkinen eturatas ja powerfilsu kaasari on joklu 32mm en muista ulko muistista kun kaverin luona kirjottelen mut joku 400 voi alentaaki hiuka

24.6.2007 20:07

samssoni kirjoitti:siis tungen vaa jonku hemmetin ruuvin sinne sen putken sisää :O


ei vaan siihen sylinterissä olevan reiän siään, muista että lyhyt pitää olla se ruuvvi, enemmänkin levee.