Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

15.4.2016 7:38

Koskenkorva55 kirjoitti:Mikäköhän kotaris mättää, kun pyörä on seissyt hetken ja kun käynnistää ja laittaa ykkösen päälle niin vaihde rusahtaa tosi kovaa päälle. Joskus myös ykkösellä hitaasti ajaessa saattaa nakata vapaalle?


Kytkinlevyt liimaantuu kiinni seisonnan aikana, kokeile jollain toisella öljyllä.

Re: KTM EXC 125

15.4.2016 11:31

No mikä vittu kotkaa risoo kun kulkee päivä päivältä vähemmän, vissiin sittenkin sytkässä vikaa kun ampuu putkeen välillä jos huudattaa kaasu pohjassa? Tehotkin kadonnut lähes kokonaan tässä parin päivän aikana. Ei oo silti väljistynyt turhaksi sillä puristuksia löytyy.

Re: KTM EXC 125

15.4.2016 12:59

Aluslevy vähän löysällä ja sytytys päässy liikkumaan inasen verran?
Pakoaukonsäädin putsattu?

Sytkä on helppo kattoa, koppa irti niin näät onko merkki kohdallaan vai ei.

Re: KTM EXC 125

15.4.2016 13:58

Sytkä on oikeassa kohdassa, sitä on koitettu jopa säätää tässä viimepäivien aikana eri kohtiin ilman mitään hyötyä.
Pa-säädintä en oo nyt putsannut, pitää varmaan se purkaa viikonloppuna.

Re: KTM EXC 125

15.4.2016 14:53

Pistäkää kaasarin säädöt kuntoon ja antakaa vitusti leipää niin ei mee paikat tukkoon. Tuntuu 90 prosentilla kevaripojista olevan pyörät liian rikkaalla kun valuu öljyä pitkin änkkää, mitä noita nyt kattellu.

Re: KTM EXC 125

15.4.2016 14:55

Ittellä on änkän pää aivan kuiva, näyttää sisältäkin ihan kuivalta kun kattoo ja savuaa vähän ajon jälkeen, liekö normaalia. Ei ole edes välipillissä kumia mutta silti ei tiputa öljyä sieltä välista.

Re: KTM EXC 125

15.4.2016 16:41

JL- kirjoitti:Pistäkää kaasarin säädöt kuntoon ja antakaa vitusti leipää niin ei mee paikat tukkoon. Tuntuu 90 prosentilla kevaripojista olevan pyörät liian rikkaalla kun valuu öljyä pitkin änkkää, mitä noita nyt kattellu.


+1

Suurin osa räkkii, pätkii, ei toimi pienillä kierroksilla, öljyä on joka paikassa ja karmee savupilvi perässä. Kun säädöt on kohdallaan ja oikeat seokset niin eipä juurikaan savuta eikä roiskuta öljyä, eikä karstoita pa-säädintä niin helposti. Liian rikkaasta seoksesta ei ole muuta kuin riesaa. Hyvin harvoin näkee valkokilpistä Kotaria joka on ihan oikeasti säädöissä, enkä nyt tarkoita niitä säätöjä jotka joku on kertonut hyväksi.

Nämä on oikeasi kilpamoottoreita ja niitä pitää kohdella sen mukaan, säädöt kohdalleen ja vitusti leipää kuten jo ohjeistettiin. Jos edelleen on ongelmia niin aina voi vaihtaa pyörän nelariin :seko:

Ja kohta huoli on ohi kun uusia 2T 125 KTM/Husseja ei saa enään kilpiin.

Re: KTM EXC 125

15.4.2016 19:14

Onneksi itellä ei ole koskaan ollut säädöissä vikaa :D, ei räi öljyä mihinkään ja tulpat maitokahvilla 8). Tosin säätöjä tuleekin kelattua aika paljon kelien vaihdellessa. Kaverit välillä nauraa kun kuulemma liian usein säädän ja ne painaa koko ajan samoilla. Sitten on itse päässyt nauramaan kun yhtäkkiä tutun pyörä leipookin kun auttamattomasti laihalla käynyt taikka sillon kun ne rötää niin maan perkeleesti ajaessa :lol:

Nuo sähköviat on vaan ärsyttäviä kun ovat niin epäselviä ja arvaamattomia :s

Re: KTM EXC 125

15.4.2016 21:46

Juuri noin se pitää toimia 2T säätöjen kanssa jos haluaa että pelit rokkaa eikä leipase tai muistuta öljynporauslauttaa. Kisakone on aina kisakone eikä se pidä kompromisseistä, säädöt pitää olla kohdallaan kelien mukaan niin silloin kone toimii, myös rauhallisemmasa ajossa eikä pelkästään vaijeri kireänä.

Noi sähkäviat on ärsyttävimpiä ja hankalimpia, toivottavasti saat pelin kuntoon staattorin vaihdolla.

Re: KTM EXC 125

15.4.2016 23:48

Eli -02 kotariin, missä on 150sx tekniikka, niin mietein saisko käytettyä TÄTÄ suutintaulukkoa. Nyt kaasarina pyörän vakio PWK 38AG ja tossa 150sx:ssä olis uudempi PWK 38S AG. Ei varmaankaan säätämisessä eroa? Eli nykyisestä 182ps, NOZF-keskellä, 45tk ---> 190ps, NOZH-keskelle, 45tk taulukon mukaan.

Ja sit vielä onko 150sx cdi:stä hyötyä, kun tässä tosiaan alkuperäinen. Hyvin tälläki pelittäny lukuunottamatta pientä yläkierrosten pätkimistä, mikä johtuu varmaankin säädöistä. Joillaki vaan oon nähnyt et se 150sx cdi laitettu samalla.

Edit: Linkki korjattu
Viimeksi muokannut taMMisto päivämäärä 16.4.2016 17:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: KTM EXC 125

16.4.2016 8:42

Aika moni on joo vaihtanut 150 cdi sen vakion tilalle, koska ei ilmeisesti vedä vakiolla ihan kuten pitäisi.
Motocross kirppiksellä (FB) olisi näköjään aika halvalla myynnissä sxs boksi 144/150. Voisi olla sulle aika hyödyllinen ostos ;)

Re: KTM EXC 125

16.4.2016 12:55

Tässä ollaan iskän kanssa sitä staattorin vaihtoa pohdittu ja iskä haluais viedä pyörän laitettavaksi motopalveluun :roll: .. Mä puolestani laitan vastaan kun haluan itse tehdä ja säästäis sen älyttömän kulun töistä liikkeessä.

Eli jos itse vaihtaa niin millasen ulosvetäjän tarvisi? 2 vai 3 koukkusen? Ja mites tuo vauhtipyörän takaisin asennus. Tarviiko siinä jonkinnäköistä työkalua että saa vauhtipyörän/ magneeton takaisin paikoilleen? Lukitus ja avaushan käy pulttipyssyllä mutta sitä "työntöä" paikoilleen tavallaan meinaan.

EDIT
Mikäs tämä on? http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... X1-KOKUSAN
Onko kyseessä ulosvetäjä vai semmoi ihme työntötappi :D.. Ja kyllä googleakin käytin mutta näyttää niin erikoiselle että paras kysyä

Re: KTM EXC 125

16.4.2016 20:54

Vauhtipyörässä on tiheä (oletettavasti 27x1mm) sisäkierre, johon ulosvedin kierretään (useimmiten vasemman käden kierre) ja ulosvetimin pulttia kierretään kiinni päin , jolloin vauhtipyörä lopulta irtoaa..

Mahdollinen vauhtipyörän mutterin aluslevy pitää ottaa pois välistä, ennen kuin ulosvedin kierretään vauhtipyörään.

Vauhtipyörän asennus ei vaadi muita työkaluja, kuin pulttipyssyn (jolla asennetaan vauhtipyörän mutteri). Eli ts. vauhtipyörä vain laitetaan kampiakseliin kiinni käsin (katsot vain, että vauhtipyörän kiila on kampiakselissa kiinni).

Mp-liikkeessä tuollainen työ maksaa n. 50-90€, riippuen paljonko a) asentaja siihen työhön käyttää aikaa / paljonko ohjeaika on b) mikä on ko. liikkeen tuntihinta c) vaatiiko esim. vauhtipyörän irroitus enemmän vaivaa (= aikaa), eli jos on pahasti jumissa.

Re: KTM EXC 125

16.4.2016 22:18

Juu tuossa on 27x1 kierre ja tuo mun linkkaama tarvike onkin juuri kokusanin oma ulosvetäjä, joka toimii juuri kuvailemallasi tavalla. Selvisi kun vähän käytti päätään :lol:

Työn hinta olisi tiedossa kun sitä jo kyselin, 70€ sanoivat ottavansa.. Karmea hinta 30-60min työstä jonka voisi itsekin tehdä. Mutta jos iskä päättää että sinne viedään niin ei mulla paljoa sanottavaa ole, pitää vaan nieleskellä ja maksaa :roll: ..
Tosin olisihan liikkeessä tehdyssä työssä aina takuu.. Mutta silti :|

Re: KTM EXC 125

17.4.2016 10:55

http://www.motonet.fi/fi/tuote/803031/M ... nen-kierre

Siitä PV:n ulosvetäjä ja pian on vauhtipyörä kädessä. Hankala tossa mitään on rikkoa kun rauhassa tekee, sama pätee melkeinpä kaikkiin remontteihin. Hyvää isäpoika -aikaa jos on mahdollista yhdessä ruuvata, samalla oppiikin jotain :)