Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
11.11.2012 11:04
Mulla sama, säädöt menee päin pusikkoa näillä keleillä, kylmää ja kosteaa. Paperillinen ilmansuodatin vielä herkempi tuolle uskoisin. Noo eipä siinä, husse purettuna autotallissa puhdistusta varten ja sitten talvisäilöön. Keväällä mahdollisesti myyntiin
11.11.2012 17:15
Joo tänää huomasin et käy moottori vähä kylmänä ku ajon jälkee voi pitää kättä sylinterin kannen päällä, kun kesällä se ei oikee onnistu
ja kyl se oli aika lämmin, mut ei kuuma niiku kesäl.
12.11.2012 14:21
Onko minkälainen homma laittaa tuommonen Twin-Air suodatin tähän? ja pitääkös kaasaria säätää jos semmosen laittaa? Ja maksaakos miten paljon ja mitä kaikkee pitää ostaa sen suodattimen lisäks että menee? Helvetisti kysymyksiä
12.11.2012 14:51
No sitä ny on paha arvioda että minkälainen homma, toisen asennustaidoista kun ei tiedä. Vääntelyä ja kääntelyä jos niin sanotaan. Kaasari vaatii isomman pääsuuttimen ja tyhjäkäyntisuuttimen ja tietysti säätää niillä sopivaksi. Suodatin vaatii kehikon itselleen.
Tk suutinputki - 7,50 euroa
Pääsuutin - 4,00 euroa
Twinair öljyttynä - 16,70 euroa
Suodatinhäkki - 3.90 euroa
+ filtteriöljy - 15.00 euroa
Kutakuinkin tuollaisia summia. Vaihtelevat paikkakunnittain.
18.11.2012 13:29
nonniiin! elikkäs hussea tuli tutkittua tossa perjantaina ja hajoamisen syy oli siis ledilippa. elikkäs takavalon virtajohto oli aikansa kulunut ja ottanut sitten rautaan kiinni, sulattaen sitten metrikaupalla johtoja ympäri pyörää + mitä muuta on voinut mennä paskaks
eli nyt sitten vaa venataan vastausta, lähteekö pyörä lunariin. aika vitun käsittämätöntä minusta on se, että koko pyörä palaa jos joku takavalon virtajohto menee maihin.
elikkäs tästä opetuksena ottaneena, suosittelen kattoo miten ne oma viritteiset sähköjohdot menee siellä, oikeesti. tulee muuten varsin arvokas tommosesta ledilipastakin
18.11.2012 13:53
ookkeaki kirjoitti:elikkäs tästä opetuksena ottaneena, suosittelen kattoo miten ne oma viritteiset sähköjohdot menee siellä, oikeesti. tulee muuten varsin arvokas tommosesta ledilipastakin
Tätä ei voi koskaan korostaa liikaa. Aina ja poikkeuksetta vähintään yksinkertainen suojaus johtoihin/johtosarjaan. Muuten johdon eriste hinkkaantuu puhki ja tuhoa tulee kuten tässä tapauksessa. Johtosukka, muoviteippi, vulkanoiva teippi, lätkäteippi on hyviä suojaamaan johtoja. Sähkötöissä kannattaa muutenkin noudattaa huolellisuutta koska vauriot on yleensä suuria ja kiusallisia.
Harmin paikka, tollaset on ikäviä ja johtosarjan vaihto tietää parim päivän purkamista/kasaamista jos ei vak.yht. korvaa vahinkoa.
18.11.2012 15:51
Just tän takia ite ainakin mietin kahdesti ennenkuin ite lähen vaihtaa ledilippaa. Suosittelen kyselemään jotain sähköamiskavereita apuun.
18.11.2012 17:09
Eipä se ledilipan vaihto nyt oikeesti niin kamalaa ole, kun kerralla tekee kunnolla. Juottaa johdot yhteen ja kutistesukka päälle, eipä ole mulla yksikään liitos tolla tyylillä auennut/aiheuttanut muuta hämminkiä.
18.11.2012 18:15
Ja muistaa sen että johtojen kuoret ei saa näkyä mistään, eli aina riittävä suojaus. Asentaessa katsoo vielä että johtosarja ei jää mihinkään puristuksiin tai hankaamaan terävään kulmaan, eikä liian tiukalle. Johtosarjat kannattaa kiinnittää nippareilla runkoon niin pysyy paremmin ojennuksessa.
Ei noita hommia kannata pelätä, käyttää maalaisjärkeä ja ohjeita. Katsoo vähän miten pyörän omat johtosarjat on tehty ja miten johdot on niputettu sekä suojattu. Toki jos epäilee omia taitoja niin kannattaa pyytää kokeneempaa kaveria mukaan ruuvaamaan. Tekemällä oppii, joskus kantapään kautta
18.11.2012 18:29
liittimet ja liitännät oli kyllä tehty hyvi, mutta ois pitäny vaa kiertää teippi niitte johtojen päälle kokonaan, tuskin sillai ainakaa kuluis puhki.
mut joo tää kantapään kautta oppiminen on tää mun juttu ollu jo vähän aikaa ja sittehän sitä ainakin uskoo, ku on omia kokemuksia ja alkaa tuntumaan omassa perstaskussa
22.11.2012 16:50
Itselläni ruvennu temppuilemaan etuvalo :/ varmaan jotkut johdot huonosti siellä kun valo välillä sammuilee.. jos on pitkät päällä valo vain sammuu mutta jos on lyhyet päällä valo sammuu ja pitkien merkkivalo syttyy :O
22.11.2012 23:27
se oli kevari ajan loppu sitte. huomenna kyyditään husse avk:lle. ikävähän sitä tulee
22.11.2012 23:41
Mitäs kävi? Husse ihan tuusan nuuskaks?
23.11.2012 1:13
toi minkä aikasemmin kirjotin johtosarja + ei oo varmaa mitä muuta, mut kuulemma aina menee tämmösissä tapauksissa myös CDI-boksi
23.11.2012 13:04
Aijaa luulin että vedit jotku pahat panaanit. Sähköjen takia avk:lle? Ohoh.