Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia MX 125

18.5.2012 11:40

Mäntää voi joutua vaihtelemaan hieman useammin mutta se on pikkukulu näissä mopoissa :lol:

Re: Aprilia MX 125

18.5.2012 12:32

Ja mitähän tarkottaa hieman? ;) Mut ettei nyt männänvaihtoväli varmaan minnekkään 5-7tkm tipu? :D

Re: Aprilia MX 125

18.5.2012 13:47

Noo kun puristukset alkaa tippumaan niin uutta sisään :lol: Ite viimestään siinä ~8tkm kohalla vaihtelisin, sitäpaitti männänvaihto ja kaikki muutki pienet huollot on mukavaa ajanvietettä ;)

Re: Aprilia MX 125

18.5.2012 14:21

JES! Ei ollut männänrengas katkennut, vaan raven vaijeri irronnut.
Mistä johtuu? Säätö mennyt pieleen? Vaikka säädin kyllä niin että aukeaa kokonaan ja laskee kokonaan.

Vinkkejä säätöön?

Alapäästä siis oli irti.

Saatana, tais olla nippa irti, ei ollukku sellanen millin halkasija siinä päässä. Onko kukaan laittanu tinaamalla "nippaa"?

Re: Aprilia MX 125

18.5.2012 15:39

Minä viimekesänä oon tehny vaikka minkälaista patenttie sen Raven kanssa ja mikkään ei oo toiminu, ainakaan montaa sataa kilometriä pitempään. Kaikkein helpoimmalla pääset kun uutta vaijeria tiluuseen. :)

Re: Aprilia MX 125

18.5.2012 16:02

Nooh, väännettiin sellasesta kupari "pop-niitistä" siihen "nippa". Saas nähä miten pitkään pelittää.

Re: Aprilia MX 125

18.5.2012 16:43

Patenteilla saa vaan pahan mielen. 8)

Re: Aprilia MX 125

18.5.2012 17:18

Eikö kannattas vaan tilata se uus vaijeri, ettei se laippa mene rikki?

Re: Aprilia MX 125

18.5.2012 18:10

Mikä vittu tässä nyt mättää, kun mulla ei Raven laipat kestä? Laittoin nyt joku päivä sitten uuden laipan,tiivisteen, o-renkaan, sen vihreän lämpötiivisteen(vaimikävittuonkaan) ja jousen, siis kaikki uudet osat, paitsi vaijeri. No, sitä lystiähän kesti huimat 200km ja nyt lähti laipasta siitä kiinnityskolon kohalta kaikki helevettiin siitä. Minkä takia nuita laippoja menee noin vitusti? Niitä meni viime ajokaudella varmaan 3-4 kappaletta, vaijereita toinen 3-4 kappaletta. Ei ole huollon puutetta, sillä ei kerkeä ajaa niin paljoa, että huoltoväli tulisi täyteen. http://www.youtube.com/watch?v=akMxkdV6CTA :paha:

Re: Aprilia MX 125

18.5.2012 19:06

Jupezki kirjoitti:Mikä vittu tässä nyt mättää, kun mulla ei Raven laipat kestä? Laittoin nyt joku päivä sitten uuden laipan,tiivisteen, o-renkaan, sen vihreän lämpötiivisteen(vaimikävittuonkaan) ja jousen, siis kaikki uudet osat, paitsi vaijeri. No, sitä lystiähän kesti huimat 200km ja nyt lähti laipasta siitä kiinnityskolon kohalta kaikki helevettiin siitä. Minkä takia nuita laippoja menee noin vitusti? Niitä meni viime ajokaudella varmaan 3-4 kappaletta, vaijereita toinen 3-4 kappaletta. Ei ole huollon puutetta, sillä ei kerkeä ajaa niin paljoa, että huoltoväli tulisi täyteen. http://www.youtube.com/watch?v=akMxkdV6CTA :paha:

Mullaki meni viime vuona joku 4 laippaa, hermo siinä sitten meni ja tilasin rave 2, hyvin ne laipat tossa kakkosessa kestää. Rave 2:seen saa suomestakin laippoja, nii ei tarvii ulkomailta tilata.

Re: Aprilia MX 125

18.5.2012 19:38

mikkets kirjoitti:Noo kun puristukset alkaa tippumaan niin uutta sisään :lol: Ite viimestään siinä ~8tkm kohalla vaihtelisin, sitäpaitti männänvaihto ja kaikki muutki pienet huollot on mukavaa ajanvietettä ;)

Kyllä sitä mielummin päästelee menemään tienpäällä, kun istuu aurinkoisen päivän katoksessa vaihtamassa mäntää :lol:

Re: Aprilia MX 125

19.5.2012 2:44

Joo, eihän se patentti kestänyt kuin kolme raven nostoa..:DD

Uuden laitoin tulemaan.

Nyt korolaippa kiinni, ja en sano muutakuin että hyi helvetti.

Re: Aprilia MX 125

19.5.2012 11:35

Itte oon kehitelly semmosen kiinteän laipan, joka on kompromissi kurilaipasta ja korolaipasta; Siihen puoleen väliin tai pikkusen ylemmäs, niin on paljon mukavampi ajaa. Pääsee kuudennellakin vaihteella 80km/h ilman että hyytyy. Ja sitten pääsee lujempaakin hyvin. :)

Re: Aprilia MX 125

19.5.2012 17:04

No joo lei tollanen mx tuli pihaan ostettuu ja noin 2km kerkesin siinä pihassa päästelee ja kahinaa/kilinää koneesta... Männänrengaan see see lovi tai siis aukinainen kohta päässyt jotenkin pyörimään pakoaukkoon ja sylinteri ja mäntä pitäis sen johdosta uusia... En tiedä käsittikö kukaan tosta mitään mutta mitä suosittelisitte ostanko ton mitakan vai polinin ja jos toi polini ni tuleeko jotain ongelmii esim potkiiko ala kerran lyttyyn :D ja mielellään ostaisin 34 kaasarin jos jollain ois myydä. tulee muuten melko kalliiks ku alkaa tollasta vanhempaa pyörää projektoimaan kun kulutus osaa saa vaihtaa vaikka onkin melko hyvä kuntoinen ja sit tietysti modataan omaan makuun ;) Ei muute kellää kottaraise uudempaa maskii oo ku ite sellasen ostin ja on kolot mihin luultavammin menis ruuvit mut eii oo laisinkaan kierteitä eli miten toi kuuluu kiinnittää :lol: kuinka moni ottais polinin vakio sylinterin tilalle vai riittääkö mielestänne potku?

Re: Aprilia MX 125

19.5.2012 18:11

sinuna kävisin lätkimässä entistä omistajaa turpaan :D

E. siitä maskista, mitä kiinnitystä meinaat? eikait siinä muita reikiä oo ko ne mihin umpio ruuvvataa, etkä oo ikinä kuullu ruuvveista jotka poraa ihtensä kiinni, että ei tarvi kierteitä? :lol: Ja jos koko paskan kiinnitystä meinaat nii niihi isoihin reikiii tulee semmoset kumilenkit ja ne pumppuje ympäri