Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Beta RR 125 4T LC

4.10.2013 22:19

Murska Arska kirjoitti:No ei kyllä ole lähellekkään samanlaiset muovit, eikä sovi teleskooppien suojatkaan.

teleskooppien suojat menee heittämällä kiinne :)

Re: Beta RR 125 4T LC

5.10.2013 10:15

Pakko oli käydä kattomassa vierekkäisistä pyöristä ja oikeessa olet, WP4860 telarisuojat käy Betan keulaan. Vaikka molemmista oli keulat levällään viime kesänä niin en näköjään tuota huomannut, varsinainen puusilimä :D

Re: Beta RR 125 4T LC

10.10.2013 20:12

Onko totta että näissä betoissa on joku parempi nokka-askseli vakiona? kun mietin tuota 180cc sylinterin tilausta niin eihän sitten mitään nokkaa kannata alkaa vaihtamaan jos vakiona parempi sellainen kuin esim yamaha wr? :|

Re: Beta RR 125 4T LC

10.10.2013 21:05

Epäilen että olisi eri nokalla, mutta ei se mahdotonta ole.

Kovempaa se kulkee kun siihne laittaa uudet hienot tarrat :D http://www.hyena-mx.com/ris.asp?cod=144 ... 4t-lc-2012

Re: Beta RR 125 4T LC

10.10.2013 22:34

eikun tässä vain mietin että kun ei tuo 180cc niin paljoa ulkomailla maksa ja pientä lisävääntöä kaipaisi niin olisi sopiva http://www.automotivespartsshop.com/pro ... ?o=terbaru
ja sitten tuli mieleen että samaan satsiin voisi mennä tuo nokka, tuoko toi nokka mitään kummempia muutoksia että kannattaako jätää pois?
http://www.automotivespartsshop.com/pro ... /Camshaft/ :D

Re: Beta RR 125 4T LC

11.10.2013 6:46

Nokka tuo lisää löylyä yläkierroksille, vastaavasti alavääntö saattaa mennä ohuemmaksi. Laittaisin pelkän 180 pytyn, sillä saa hieman lisää vääntöä ja ajettavuutta, vakionokka tuntuu aika hyvältä ja laajavääntöiseltä. Seuraava vaihe onkin koko setin laittaminen 180/200, nokka ja isovena kansi mutta moottorin huoltotarve kasvaa ja kellarin laakereiden ikä lyhenee.

Re: Beta RR 125 4T LC

13.10.2013 16:12

Voisiko joku linkata tähän menevän iridium tulpan oikeella lämpöarvolla jostain motonetistä jne

Re: Beta RR 125 4T LC

13.10.2013 17:40

Sama tulppa mikä siinä on mutta IX loppuinen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/111091/NGK-CR8EIX

Re: Beta RR 125 4T LC

18.10.2013 21:36

ajattelin tässä tehdä jonkinnäköiset kaatumatapit talveksi :D mistä olisi paras tehdä?
oon kuullut että etuakseliin porais kierteet ja 8mm kierretankoo ja skeittilaudan renkaat päihin? vai jotkin muut?
Tai sitten matkustajan jalkatappien kiinnitysreikiin jotkin tapit? :D

Re: Beta RR 125 4T LC

20.10.2013 21:19

Minkä kokoinen pakovena on vuode 2006 125 betassa? yamhan koneella oleva.

Re: Beta RR 125 4T LC

21.10.2013 20:15

Arskalta lähinnä mielipidettä kaipaisin: mitenkä olette ratkaisseet tuon istuvan ajoasennon? Kun kävin tossa autonoston jälkeen ajelemassa sorateitä jälleen kerran,niin huomasin taas sen saman,nyt jo häiritsevän ajoasennon. Kun kaipaisi vähän lisää hallittavuutta kovissa vauhdeissa hieman seisomalla,niin ei onnistu. Ja uumoilin ettei se sarvien asennon muuttaminenkaan oikeen auta,on auttamatta liian istuva asento. Mitenkäs teillä,ajetaanko penkistä?

Re: Beta RR 125 4T LC

21.10.2013 21:03

Soratiellä yleensä ajetaan penkiltä, sitten kun siirrytään mettäteille ja poluille niin ajetaan tapeilta eli seisaaltaan. Sama juttu krossiradalla, siellä ei paljoa persettä penkkiin laiteta.

Jos sulla on alkuperäinen ohjaustanko niin ajoasento on aika ahtaan oloinen, varsinkin jos olet pitkä kuski. Tilanne paranee kummasti kun vaihtaa korkeamman ohjaustangon, tai laittaa fatbarin ja sovitepalat. Pojan pyörään on laitettu Timelessin sovitepalat, pikkasen joutui Dremeliä näyttämään kun pulttijako ei ole tarpeeksi leveä. Tankona on Renthal, Biltsun fättiskin toimii ihan samalla tavalla.

Nyt ajoasento on selkeästi ryhdikkäämpi ja tapeilta ajaessa ei tarvii olla missään mäkikotka-asennossa. Pojalla, 178cm, on ajoasento noiden muutosten jälkeen kohdallaan, niin tapeilta kun penkiltä ajaessa.

Madaltavia jalkatappeja olen kyttäillyt mutta en ole löytänyt, ne kun vielä saisi 10-20mm alemmaksi niin sitten olisi vielä parempi kun polvikulma loivenee. Yhdet jalkatapit on tilattu joten katotaan onko ne matalammat vai ei.

Re: Beta RR 125 4T LC

21.10.2013 23:02

Mukavan nopea vastaus,kiitokset siitä :D

Joo eli onhan sitä pituutta tullut lähes 190 senttiä koottua,että ehkä ei ihan ideaali pyörä mihinkään crossitouhuihin mulle. Mutta täytyypä kokeilla joskus fättistä,yksi Renthalli taitaa tuolla tallinpohjalla makoilla. Siihen vaan sovitepalat ja asentoa hakemaan.

Re: Beta RR 125 4T LC

22.10.2013 7:25

Sulla on sen verran pituutta että noilla muutoksilla ajoasento menee varmaan parempaan suuntaan. Johdoissa ja vaijereissa on juuri sen verran pituutta että sinne ehkä voisi sopia +10 tai +15mm sovitepalat.

Re: Beta RR 125 4T LC

24.10.2013 19:11

Mistä kannattaisi alkaa suunnittelemaan vaahtomuoviselle ilmanputsarille kehikkoa? Löysin tuolta tallin pohjalta noin 1,5-2mm rautalankaa niin jos siitä väsäisi oikean muotoisen ja hitsaisi sateenvarjotyyliin putsarille tukia. Ja keskelle tulisi rinkula mihin muut väkäset olisi hitsattu ja vanha putsarin kiinnike kävisi myös tähän :D Tossa tommonen paint töherrys selventämiseksi, voi myös antaa ehdostuksia parantamiseksi :D