Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
12.3.2012 20:55
ite kävin tänää ajaa ja kuvasin samalla et multa tulee varmaa videoo koht
Huomas kyll et oma pyörä käynny laihalla ku tukin vähän ilmansuodatinta nii kulki heti paljo paremmi
pitää tukkia sitä vielä enemmän tai sit viedä säädettäväksi
Onko se siis parempi vaa ostaa 54 takaratas kun se että ettii sitä 52 ratasta jota ei pakolla edes ole olemassa ?
13.3.2012 0:04
Mullaki varmaa voisin laittaa päivitetyt kun toi pärrä näkis ton auringonvalon ja kuivan asfaltin:)
Pyörä on kyl vähä murissu siihe mallii et hitune kuumotus olis päästä.
Nieminenn, ootko vaihtanu tota suutinta ylipäätään? tai nostanu neulaa? entä putkenvaihto?
Itellä oli kun vaihto gpr putken niin kun neulan nosti toimi paremmi mut kun vaihto suuttimen isompaa niin kävi paljon mukavemmin.
13.3.2012 0:07
en mut mietin et samalla ku se menee huoltoo nii liike saa säätää sen kun en itse jaksa purkaa sitä nii paljoo et pääsis käsiks siihen kaasariin helpommin
13.3.2012 11:26
Onkos kukaan ottanut Rieju Marathonia vastaan viivoja? Mikä on ollut lopputulos?
13.3.2012 18:00
Rieju on vieny alkumetrit Derbi tullu loppuvaiheilla ohi.
13.3.2012 19:41
Mmarkoo kirjoitti:tai nostanu neulaa?
Eikös tässä kaasarissa ole kiinteä neula jota ei voi säätää?!
SomaliKapteeni kirjoitti:Onkos kukaan ottanut Rieju Marathonia vastaan viivoja? Mikä on ollut lopputulos?
Riippuu siitä puhutaanko vakio riejusta vai kurittomasta? Muistaakseni kuriton vie. Ja kaverillani kun on tuo rieju nii taitaapi se viedä kaikki nelari smotot(ellei jopa kyykytkin) mitä ite muistan(kyseinen yksilö kuriton).
14.3.2012 14:35
Juu, kurittomasta puhuin
15.3.2012 23:28
Neula on säädettävissä, Nostettii sitä parilla pykällä prikoilla. Oli semi iso homma mutta vaivan arvosta.
Että kyllä on mahdollista, mutta en suosittele yksin tekemään jos ei oo hajuakaan. Tein ite joka korjaa derbejä/myy henkilön kanssa ja ei ollu pikku homma.
17.3.2012 1:52
ne jotka on vaihtanu änkän nii miten se änkän vaihto vaikutti huippuihin?
17.3.2012 17:12
Mmarkoo kirjoitti:Neula on säädettävissä, Nostettii sitä parilla pykällä prikoilla. Oli semi iso homma mutta vaivan arvosta.
Että kyllä on mahdollista, mutta en suosittele yksin tekemään jos ei oo hajuakaan. Tein ite joka korjaa derbejä/myy henkilön kanssa ja ei ollu pikku homma.
Nii eli sitä joutu sit kumminki vähän amistelemaan? Eli ei voinu suoraan säätää?
nieminennn kirjoitti:ne jotka on vaihtanu änkän nii miten se änkän vaihto vaikutti huippuihin?
Ei pitäis vaikuttaa mitenkään jos säädätät kunnolla.
17.3.2012 17:17
Pitäshä sen säädettynä vähän lisätä vääntöö ja tehoo, ja ehkä huippujaki.
17.3.2012 18:11
nii mut tarkotan sitä jos ei säädä et paljo huiput laskee ? vai laskeeko yhtään
17.3.2012 18:23
Vetää laihalle, eli laskee mutta ei se oo ku max tunnin homma (jos ei ymmärrä kaasareista yhtään ennestään ja rauhassa tutkailee) laittaa isompi suutin kiinni. Sanotaanko, että 5-10km/h tai tuurilla ei yhtään ja jos oikein munkki käyny säätöjen kanssa tehtaalta ne voi jopa nousta.
17.3.2012 20:04
nieminennn kirjoitti:nii mut tarkotan sitä jos ei säädä et paljo huiput laskee ? vai laskeeko yhtään
mikä siinä on niin vaikeeta vaihtaa se suutin?
17.3.2012 23:12
Prätkä jätkä kirjoitti:Pitäshä sen säädettynä vähän lisätä vääntöö ja tehoo, ja ehkä huippujaki.
No tehoja nyt tulee korkeintaan sen 2hp
Sen verran ettei edes huomaa. Nelareissa(125cc) noi änkät on sitä varten että lähtee ääntä ja aika harvoin tulee huomattavia tehonlisäyksiä.