Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

14.6.2009 12:35

ÖsQ kirjoitti:sopiiko http://www.motorrad-bach.de/cbr125/html ... togp1.html toi kymcoon? ja mistä löytää kymcostqa rajottimen?


Eihän tosta tiiä ennenku kokeilee :P rajottimen paikasta ei tietoo..

15.6.2009 3:34

ÖsQ kirjoitti:sopiiko http://www.motorrad-bach.de/cbr125/html ... togp1.html toi kymcoon? ja mistä löytää kymcostqa rajottimen?


Vähän offtopic, mutta vaikea ymmärtää miks joku sijottaisi sebari, tai ylipäätänsä minkään nelaripiikkikyykyn, putkeen noin paljon. Yhtä rumat äänet tulee ku ite rassais putkee "avaraks"; samanlaiset ontot wannabe-smoto -papatukset. :D Ja virtausero on oikeasti suhteessa olematon. Onhan tossa alakauttasessa se ulkonäköjuttu, mutta esim. Devilit ja muut giannellit mitä sebareihin lykätään...

Ja mopopojille: piikkinelarien rajottimet on yleensä tehty sitä varten, että kone ei hajota itteensä kiertämällä liikaa. Uskokaa huviksenne, että vakiokunnossa nämä pyörät kestävät parhaiten... Veikkaanpa, että Taiwanin fiksut insinöörit ovat laskeskelleet virtaukset ja säädöt optimaaleiksi juuri vakiokunnossa.

15.6.2009 22:11

Dayttoona kirjoitti:
ÖsQ kirjoitti:sopiiko http://www.motorrad-bach.de/cbr125/html ... togp1.html toi kymcoon? ja mistä löytää kymcostqa rajottimen?


Vähän offtopic, mutta vaikea ymmärtää miks joku sijottaisi sebari, tai ylipäätänsä minkään nelaripiikkikyykyn, putkeen noin paljon. Yhtä rumat äänet tulee ku ite rassais putkee "avaraks"; samanlaiset ontot wannabe-smoto -papatukset. :D Ja virtausero on oikeasti suhteessa olematon. Onhan tossa alakauttasessa se ulkonäköjuttu, mutta esim. Devilit ja muut giannellit mitä sebareihin lykätään...

Ja mopopojille: piikkinelarien rajottimet on yleensä tehty sitä varten, että kone ei hajota itteensä kiertämällä liikaa. Uskokaa huviksenne, että vakiokunnossa nämä pyörät kestävät parhaiten... Veikkaanpa, että Taiwanin fiksut insinöörit ovat laskeskelleet virtaukset ja säädöt optimaaleiksi juuri vakiokunnossa.



Joo samaa mieltä :D Todella turhaa rahanhukkaa. Kyllähän nelarit ny aina pienen kutittelun kestää ettei siitä haittaa. Jos tehoa sitte kunnolla haluaa saada enemmän irti niin koneen luotettavuus laskee..

16.6.2009 22:05

Mikä kaasari näissä on? Saako suuttimia kaasariin vai pitääkö porata sitä niinku cbr?

17.6.2009 1:25

Dayttoona kirjoitti:
ÖsQ kirjoitti:sopiiko http://www.motorrad-bach.de/cbr125/html ... togp1.html toi kymcoon? ja mistä löytää kymcostqa rajottimen?


Vähän offtopic, mutta vaikea ymmärtää miks joku sijottaisi sebari, tai ylipäätänsä minkään nelaripiikkikyykyn, putkeen noin paljon. Yhtä rumat äänet tulee ku ite rassais putkee "avaraks"; samanlaiset ontot wannabe-smoto -papatukset. :D Ja virtausero on oikeasti suhteessa olematon. Onhan tossa alakauttasessa se ulkonäköjuttu, mutta esim. Devilit ja muut giannellit mitä sebareihin lykätään...

Ja mopopojille: piikkinelarien rajottimet on yleensä tehty sitä varten, että kone ei hajota itteensä kiertämällä liikaa. Uskokaa huviksenne, että vakiokunnossa nämä pyörät kestävät parhaiten... Veikkaanpa, että Taiwanin fiksut insinöörit ovat laskeskelleet virtaukset ja säädöt optimaaleiksi juuri vakiokunnossa.


Sillon kun vakioputki avarretaan se kuulostaa 1 mukisen papatukselta. Jos ostaa kokoputkiston Ceparissa esim Arrow ja poistaa db:n. Nii äänet madaltuvat aivan älyttömästi. Toki myös kovenevat reilusti, mutta pysyvät tasaisina. Suosittelen! Ja kuten edelleen paras "tehon" lisäys nelareihin on välitysten vaihto. (Jos ei osta isompaa pyttyä, tai poraa suutinta.)

18.6.2009 2:10

On se silti vähä sama ku corollaan ostais putkiston :P Harva sellaseen investoi matalan äänen takia. Teho sitä ääntä pitää.

19.6.2009 1:56

totta ^^

mites ÖsQ saatko myytyä niitä osia ? tahtoisin sen takalampun meinaan =)

E: btw ... pystyisköhän ton tankin korkin kromauttaan ? mulla lähti maalit siin kun pesin, sitten tyhmänä menin hiomaan sen ja nyt se hapettunut niin jos sen sais kromattua niin olis ihan jees.

paljonkohan se mahtais maksaa ?

19.6.2009 13:42

kiillota se kunnolla ja laita metal polishia nii ei hapetu

20.6.2009 23:01

ntjt kirjoitti:kiillota se kunnolla ja laita metal polishia nii ei hapetu


tein ton heti alussa jo mutta hapettu silti :S ... voishan sitä vielä uudestaan hioo ja jos sitten laittais metalpolishia ja vaikka pari kerrosta spray lakkaa tai jotain

pitää nyt miettiä

21.6.2009 0:37

miten sen takalipan saa irti? ku tänään kokeelin nii ei lähteny eikä viittiny repii väkisin :D
nii pitääkö siinä irrottaa takavalo tai jotain? ehkä vilkut???

21.6.2009 14:05

ÖsQ kirjoitti:miten sen takalipan saa irti? ku tänään kokeelin nii ei lähteny eikä viittiny repii väkisin :D
nii pitääkö siinä irrottaa takavalo tai jotain? ehkä vilkut???


Ei muista enää tarkasti mut mun muistaakseni takavaloki piti irrottaa. Ja tais olla kans et siel tavaraboxin sisällä jossain ihan vittumaisimmas kolos oli joku ruuvi :D Kuitenki osan siitä saa helposti puukolla. Ruuveilla kiinnittyy sit takas..

21.6.2009 14:49

ÖsQ kirjoitti:miten sen takalipan saa irti? ku tänään kokeelin nii ei lähteny eikä viittiny repii väkisin :D
nii pitääkö siinä irrottaa takavalo tai jotain? ehkä vilkut???


siis se takalippahan on kiinni siinä takavalossa mutta jos sen koko setin haluaa helposti irti niin takakate pois.

muuten jos ei niin sielä "tavaratilan" takana takavalon yläpuolella on yks ruuvi

21.6.2009 20:54

hei oliko jollai viel semmone 16 piikkine eturatas quannonii myynnis? ?? ei oo löytyny mstää kaupoist ni ois voinu ostaa sen:)

21.6.2009 20:57

Miigu kirjoitti:hei oliko jollai viel semmone 16 piikkine eturatas quannonii myynnis? ?? ei oo löytyny mstää kaupoist ni ois voinu ostaa sen:)


http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=14539

toi sopii.

kymcoon ei omalla nimellä taideta mitään osia myydä paitsi huollon kautta

21.6.2009 21:42

Muistakaas sit tulla 4-t miittiin Jyväskylään Palokan ABC:lle 27.6 klo 14:00 !!!