Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

8.11.2012 17:13

eli joku on vääntäny sen metalli vivun sillai että se painaa sitä koko aja, väännä sen verran oikosemmaks sitä, että vähä ennenkun kaasu on pohjassa, se vipu painaa se pumpun paskeen pohjaan

mahtaakohan tuosta saada selvää :roll:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

8.11.2012 18:28

1. En rupee takuupeliä vääntämään.
2. Jännä että joku pääs vääntämään sitä pyörän käydessä ja kun itse olin vieressä.

Sori vittuilu, mutta vituttaa vaan kun pyörä huollossa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

8.11.2012 18:37

se nappi on jääny muutevvaa pohjaa ilmeisesti

joo voisin olla hiljaa tästä lähtien

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

8.11.2012 21:59

Ei se nyt tarkota että jos on takuita jäljellä, niin pikkuvian takia viedään huoltoon. On mullakin vielä takuita huhtikuuhun asti, pyörä käynyt kerran kokonaan osissa kun piti itse putsata kaikki linkun akselit ja yms kun ei huolto sitä tee. Venavälyt ja parit takuuhuollot olen liikkeessä teetättänyt.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

8.11.2012 22:16

Sen verran huonoja kokemuksia mopon takuiden nipottamisesta, niin hussea en viiti kovin paljoa ruuvata.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

8.11.2012 23:06

Husse löytyi tänään 3 kuukauden kateissaolon jälkeen. mm. virtalukko rikottu, omia sähköpatentteja tehty ympäri pyörää ja penkin alla oleva sähköboksi oli revitty pois ja heitetty menemään... kellään mitään tietoa mistä uuden boksin vois ostaa?. Mp-Racingilta en ainakaan pikaisesti katsomalla löytänyt.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

8.11.2012 23:46

Sitä en tiedä, mutta eikö sulla ollu varkausvakuutusta?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

9.11.2012 9:17

miiggz kirjoitti:Ei se nyt tarkota että jos on takuita jäljellä, niin pikkuvian takia viedään huoltoon. On mullakin vielä takuita huhtikuuhun asti, pyörä käynyt kerran kokonaan osissa kun piti itse putsata kaikki linkun akselit ja yms kun ei huolto sitä tee. Venavälyt ja parit takuuhuollot olen liikkeessä teetättänyt.


Sen verran korjausta että ei ole olemassa mitään takuuhuoltoa, on pelkästään takuun alaisia korjauksia jos vika täyttää takuun ehdot.

Linkkujen ja liikkuvien osien huolto/puhdistukset kuuluu yleensä määräaikaishuollon piiriin, mutta fiksu kuski tekee ne useammin, joko omatoimisesti tai sitten huollossa korvausta vastaan. Takuun tehtävä ei ole tehdä puhdistus/huolto toimenpiteitä.

Monesti porukat tuijottaa pelkästään määräaikaishuollossa tehtäviä huolto ohjelmia, ne on tehty keskimääräisen käytön perusteella. Jos monottaa mopoaan jatkuvasti, ajaa enskaa, krossia, motoa, kekettää, polttaa kumia, ajaa paljon hiekkateillä jne. Silloin huollon määrä lisääntyy automaattisesti. Öljyt on hyvä vaihtaa useammin, liikkuvia osia kuten jarrut, iskunvaimennuksen liikkuvat osat, ohjauslaakerin, vaijereiden ja ketju/rattaiden säännöllisestä puhdistamisesta/huoltamisesta.

Nämä on niitä omatoimisia huoltoja joita ei kannata väheksyä. Pyörien peseminen ja hinkkaaminen on ihan hyvä asia mutta, jos sen ylimääräisen ja monesti turhan kiillottamisen sijaan keskityttäisiin perusasioiden tarkasteluun ja huoltoon, pysyy pyörät paremmassa kunnossa pitempään.

Lukemani perusteella monet pitää omatoimisesti pyörästään ylimääräistä huolta, jotkut menee määräaikaishuollon mukaan. Toiset ei välitä näistä asioista pätkääkään vaan ajellaan niin kauan kun pelit rokkaa ja sitten sanotaan iskälle että nyt on jopo rikki...

Lopuksi, ylläoleva teksti ei kohdennettu erityisesti kehenkään, yleisluontoista turinaa tehdyistä huomioista 8)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

9.11.2012 18:59

Lähti sitten Husse uuteen kotiin :itku: , ikävä tulee uskollista ratsua.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

9.11.2012 19:11

Husse tuli huollosta, olivat paineilmalla putsanneet kaasarin ja sen kiihdytyspumpun mekanismin. Oli kuulemma vähän hiekkaa päässyt sisään, mutta nyt taas skulaa. Tosin kelit on niin kylmät ettei hussella enää viitti ajaa...

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

10.11.2012 21:29

tembsu kirjoitti:Husse löytyi tänään 3 kuukauden kateissaolon jälkeen. mm. virtalukko rikottu, omia sähköpatentteja tehty ympäri pyörää ja penkin alla oleva sähköboksi oli revitty pois ja heitetty menemään... kellään mitään tietoa mistä uuden boksin vois ostaa?. Mp-Racingilta en ainakaan pikaisesti katsomalla löytänyt.

Jälleenmyyjä tai maahantuoja aka mp-racing myy uuden, eivät vaan pidä listaa varaosista netissä, eli puhelimella kun soittaa tai pistää spostia niin saa osat tilattua.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

10.11.2012 22:18

Tänään huomasin kun ajoin vesisatees, et kutos vaihteel jos oli kierrokset 5000rpm nii ei jaksanu nostaa nopeutta eikä vääntää yhtää, et oli pakko tiputtaa vitos vaihteelle jos halus saada lisää vauhtii. Niin ja ku yritti kiihdyttää nii röpötti/pätki tol kutos vaihteel. Eli onkos porukoil ollu samanlaista vesisatees ajaes? Muute siis jaksaa lähtee vetää kutos vaihteel jos pitää vähä saada lisää vauhtii :D

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

10.11.2012 22:19

Ei oikeestaan, mutta näin kylmillä ilmoilla kone käy liian kylmänä. Kannattaa laittaa pahvia tms. peittämään ainakin toinen syyläri.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

10.11.2012 22:27

Samantien molemmat ja sitten vähän rei-ittelee jos liikaa lämpenee, mutta parempi et eka liikaa pahvia ja siitä sitten vähentää tarpeen mukaan.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

11.11.2012 1:41

ei mullakaan aina meinaa lähtee kiihtyyn kutosella sitte millään, en oo merkille tosin pistäny että minkälaisilla keleillä tekee sitä :roll: