Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
16.5.2012 19:57
Kannattaa tsekata männän kunto, helppo homma mutta voi säästää kalliilta remontilta!
16.5.2012 22:59
mikkets kirjoitti:Kannattaa tsekata männän kunto, helppo homma mutta voi säästää kalliilta remontilta!
Itelläki toi männän vaihto salettii eessä, ku puristukset vähenee päivä päivältä ja öljyä uppoo semipaljo.
Eikai mitää tiivisteit tarvi uusii ku kurkkaa sinne ja kattoo männän koon sun muut?
Viimeksi muokannut Salamimestari päivämäärä 16.5.2012 23:03, muokattu yhteensä 1 kerran
16.5.2012 23:01
Jupezki kirjoitti:Missä vika? Laskin sokkaa 2. ylimmästä lovesta alimpaan loveen, kun tuppas sammumaan pienillä kierroksilla ja ryyppy hieman päällä toimi normaalisti. Samalla asensin Raven toimimaan, mutta se ei ole olellista. No, sitten läjäsin ja lähdin kokeilemaan. Ei meinannu lähtä millään käyntiin ja lopulta sitten tuuppasin tulille. Kierrokset olisivat nousseet ihan tappiin asti, mutta sammutin pyörän aina ennen sitä, kun on 115 km ajettu mäntä sisässä. Oletin, että kaasarin luistin hahlo ei oo menny kohalleen, jotenka ähräsin tankki paikallaan kaasarin auki ja sain mielestäni luistin hahloonsa.
No, tämän jälkeen on sitten niin että kierrokset leijjuuu nii vitusti. Kiristin imukaulan niin paljon kun menee ja samoin ilmanputsarin, mutta silti leijjuu. Sitten meinaa sammua ja ryypyllä saa ainoastaan pidettyä käynnissä. Booaaa jos pistää vain kaasua. Elikkä onko luisti jumissa tms. että laskee hitaasti alas, vaiko imuvuoto? Eikö se, jos bräkliiniä, tai jtn puhistusainetta, suihkuttaa imukaulaan, ala nostaa kierroksia silloin? Kaasarissa on 130 pääsuutin ja 70 tk suutin. Nii ja 28 'Lortto.
Vika löydetty, olin laittannu samalla kaasuvaijerin liian tiukkaan runkoa vasten, kun erään johdon nidoin kiinni. Sen takkii leijju, kun vaijeri ei päässy laskeutumaan. Sen jälkeen tuli sit sellanen vika, että antanu kipinää. Puhistin puolan liittimet ja mangeetolta tulevat liittimet, niin alkoihan se sitä tulta iskeä.
Nyt vaan ilmeisesti käy liian rikkaalla, menee aika äkkiä tukkoon ja röpättää. Mutta, jos tyhjäkäynnillä lyö äkkiä kaasun pohjaan, booaa. Eli oisko niin että, neulan sokkaan yks ylöspäin ja isompaa tk suutinta?
16.5.2012 23:08
Salamimestari kirjoitti:mikkets kirjoitti:Kannattaa tsekata männän kunto, helppo homma mutta voi säästää kalliilta remontilta!
Itelläki toi männän vaihto salettii eessä, ku puristukset vähenee päivä päivältä ja öljyä uppoo semipaljo.
Eikai mitää tiivisteit tarvi uusii ku kurkkaa sinne ja kattoo männän koon sun muut?
no yläpään tiivistesarja on hyvä vaihtaa ja neulalaakeri kiertokangen yläpäähän
16.5.2012 23:19
^^jaani^^ kirjoitti:Salamimestari kirjoitti:mikkets kirjoitti:Kannattaa tsekata männän kunto, helppo homma mutta voi säästää kalliilta remontilta!
Itelläki toi männän vaihto salettii eessä, ku puristukset vähenee päivä päivältä ja öljyä uppoo semipaljo.
Eikai mitää tiivisteit tarvi uusii ku kurkkaa sinne ja kattoo männän koon sun muut?
no yläpään tiivistesarja on hyvä vaihtaa ja neulalaakeri kiertokangen yläpäähän
Näitä ei sitten mahdollisen männänvaihdon yhteydessä tarvi vaihtaa?
16.5.2012 23:41
Tiivisteethän pitäisi vaihtaa aina, kun pintoja, joiden välissä tiiviste on, käytetään erillään. Tai mun mutu on tälläinen.
16.5.2012 23:43
Aina kun yläkertaa avaa niin kannattaa ne tiivisteet siinä uusia.
Ja pakoaukostahan voi kurkkia eikä maksa mitään:D
16.5.2012 23:51
Nyt sitten vielä, että kannattasko alistua nakkilan hintoihin vai tilata pjmestä?
Kauan pjmessä on toimitusaika ja mitä postitus suomee maksaa?
17.5.2012 0:16
Itte tilasin PJME:ltä männän, yläpään tiivistesarjan, neuliksen ja Raven laipan, postit 50€ ja toimitusaika oli maanantaista seuraavan viikon perjantaihin.
Mulla ei vissiinkään myöskään Raven laippa aukea ylös asti, sillä piikki ei ole yhtään repäisevä ja tuntuu ja kuulee, kuin äänet laskevat, laippa nousee ylös ja laskee kesken kaiken alas. Kun testaillin ilman tankkia, niin solenoidi ei vetänyt itseään ihan kokonaan sisään. Onko mitenkään korjattavissa, vaiko uutta solenoidia hommaamaan?
17.5.2012 1:11
Meniköhän painelaakeri? Ajoin kutosella ja sitte kokeilin kytkintä ni tuntuma oli kadonnu, kahva oli ihan löysä. MUTTA tapauksesta en kuullut minkäänlaista poikkeavaa ääntä. Koitin säätää kytkintä ylhäältä ja alhaalta eikä vaikutusta. Mistä nopein ja halvin uusi tilalle? Niksejä vaihtamiseen?
Vaihoin öljyt talven aikana, edellisen omistaja oli vain laittanut 600ml öljyä koneeseen...
E: Kytkinkruunu kädessä, pallossa uria, mutta liikkuu eli tais siis mennä?
17.5.2012 15:31
Jos pelkän männän tarvii niin motoracingshop ehkä paras vaihtoehto, jos osat varastossa niin kotiovelle kolmessa päivässä ja postit 18€.
Disasteri: Joo kyllä se sille vaikuttaa, uusia saa pjme:ltä/easypartsilta, samalla uusi kytkinkopan tiiviste. Mittahan samalla myös kytkinlevyt ja jouset että ovatko valmistajan toleransseissa, mukavampi rempata kaikki kerralla
http://www.laverdaman.co.uk/Rotax%20Engine%20Manual%20122.pdfTuolta löytyy nuo mitat yms
17.5.2012 17:09
Levyt ja jouset oli sentää vielä hyvissä mitoissa
Pitää kattoo mitä maksaa liikkeessä painelaakeri ja tiiviste.
17.5.2012 17:19
Nakkilassa 86€ uusi painelaakeri , töistä tuleekin sitten äkkiä toinen mokoma
17.5.2012 21:22
Onneksi töistä ei tarvikkaa maksaa
Easypartsilta 63e + 20e + 12e = 95e
Nakkilasta 86e + 9e = 95e (Koska nakkilasta mahdollista noutaa)
18.5.2012 1:03
Vaikuttaakos hirveesti huoltoväleihin, jos isken ton "perus setin" kiinni, eli vhm dome kansi, vforce kolmooset ja ton 34mm mikunin?