Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
22.4.2015 23:18
Paljon kiitoksia sinulle!
Nyt kun imuvuodosta päästy eroon ja ilmaputsaritemppu tehty, olisi aika säätää kaasarit. Miltä kuulostaa kun sylinterit kun käy harmoniassa? Tarkoittaako että pakoputkista kuunnellen tulee pakotahdit (iskut/lyönnit, ihan sama) vuorotellen? Oon vaan pihalla alipainekaasareiden sielunelämästä. Eli aloitetaan saamalla pyörä käyntiin jotenkuten tk ruuvi auki ja ilmaruuvit 1,5? Sitten mitä?
Melkein jo hävettää, mutta parempi kysyä jos sillä välttäisi isommat vahingot.. Eli, säädöissä oleva pyörä vastaa miten kaasuun? Ja tyhjäkäynti kevyttä siinä 1,5k-2k rpm?
26.4.2015 1:17
moro
oon ostamassa hujoa. oisko kannattava ostos kertokaa omia mielipiteitänne
27.4.2015 10:34
Todella mukava ajaa! Ja ei tosiaan paljoa kuluta... 300km sekalaista ajoa ja vielä oli n. 10 litraa tankissa
Eikö kellään ole antaa vinkkejä kaasarien säätöön? En vieläkään ole sääntöihin saanut...
27.4.2015 14:59
Kysytään nyt täältäkin, jotta olisiko kellään Keski-Suomen tai Keski-Pohjanmaan alueella tai lähettyvillä myynnissä Komeettaa tai kesän aikana tulossa myyntiin? Saa olla rujonkin näköinen ja pikkuvikanen, kunhan tekniikka pelaa. Mahdollisimman halpa tietysti.
28.4.2015 22:32
Mielipiteet selviää kun lukee 30 sivua juttua tässä topikissa.
Miltä kaasun alueelta pitäisi säätää?
http://www.motot.net/wiki/Yamaha_XV125_ViragoSama kaasari, samat periaatteet. Kaasareitten synkkaus tietysti on tärkeää ja siihen ei pidä puuttua ellei ole jo valmiiksi pielessä.
Eri kaasun osa-alueet ja mikä siihen vaikuttaa.
12.5.2015 23:21
Mitäs mieltä ootte kun oon menossa loppukesästä Ranskaan ja kattelin sieltä 250cc koneiden hintoja jos nappais semmosen sieltä mukaan
Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon koneen vaihdon yhteydessä? Ketjut eri jakoiset? Meneekö samat kaasarit?
Meneekö vakioputkisto 250cc pakoaukkoon? Entä rahdista. Lentokoneeseen en ottaisi mukaan vaan lähettäisin paketin kotiovelle. Paljon tulee rahdille hintaa? Ja tuleeko alv mukaan?
12.5.2015 23:32
Noista lähetys hommista en tiedä, mutta kaasarit ja putkisto ei siihen varmasti mene 125cc:stä. Kalliiksi tulee, sen voin sanoa.
13.5.2015 14:36
250 cometissa on kyllä samat kaasarit kuin piikkisessä eli ne sopii mutta suutinjumppaa joutuu tekemään. Suurimmaksi osaksi bolt-on hommia kun piikkisen eturatasta voi käyttää puolikkaassa ja kaasarit ja sähköt sopii mutta putkisto täytyy ostaa tai vääntää itse. Aikamoinen työmaa tulee joka tapauksessa olemaan, itse meinasin tehdä saman muunnoksen talvella mutta ei antanut kukkaro myöden.
13.5.2015 19:13
Minkäs kokoset kaasarit tuossa sitten on jos kerta sopii myös 250cc??
13.5.2015 19:36
Kattelin vähän ranskan hintoja niin käytettynä saa alle 300e hyväkuntosia 250cc koneita. Sieltä käytettynä 250cc putkisto niin eipä se älyttömän kalliiksi tule.
13.5.2015 19:55
Puolikkaassa ja piikkisessä on molemmissa 2 kappaletta Mikuni BDS26:sia, erona ainoastaan suuttimien koot jotka ovat 250cc:ssä ymmärrettävästi isommat. Jos teet tuon swapin ja saat sen toimimaan niin kerro toki miten kulkee, kiinnostaisi itseäkin tehdä sama temppu.
14.5.2015 10:29
Kyllä kerron! Eihän tuossa kakspuokissakaan oo kun 30hp että ei se mitään älyttömiä kulje mutta tavoitteena et pääsis kakspäälläkin moottoriteillä ohi
14.5.2015 14:55
Itseäni himottaisi ostaa joku loppuunajettu Cometti ja tehdä Suzuki GS500 swappi, mutta kun tuo autoikä painoi päälle jo vuosi takaperin..
Siinä olisi sitä tehoa. Alkaisi varman kisapiikkien omistajat olemaan kateellisia kun huiput vajaat 200 ja 0-100 menee 5-6 sekuntissa vakiona (tuossa siis rivikakkonen).
Hyosung n. 200€ ja Suzuki 800-1000€. Siinä voisi vielä jäädä voitolle.
Tiedä sitten jos auton ja kortin jälkeen jää ylimäärästä, niin tuossa saattaa olla ens talven proju
15.5.2015 11:35
Mitenkäs noiden turvakytkinten ohitus onnistuikaan? Pitääkö johdot vaan kytkeä yhteen noista?
13.6.2015 14:31
Mikä vois olla hyossa vikana kun on vuodattanu bensaa koneeseen? Öljyt hais bensalle ja pyörä pätki ja paukku eikä kiertäny.