Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: YPVS

6.7.2011 13:02

Lapuccino kirjoitti:Tais pamahtaa rikki tuo ypvs systeemi mites onko kokemuksia kuinka hankala tuo on laittaa kuntoon ja mitä sieltä voisi olla riikki kun alkaa pätkiin 6-7t kierroksessa ajossa...

Sama juttu itsellänikin :s Alakierrokset uupuu ja juuri enne tehopiikkiä alkaa nykimään ja pätkimään. Huollossa ehdottivat kokonaan uutta pakoaukonsäädintä mutta derbiltä 1200e hinta ei houkuta ostamaan. Olisikohan yamahalla tätä halvemmalla kun dt:n koneet näissä vehkeissä kuitenkin on.

Re: Derbi GPR 125

6.7.2011 14:15

mullaki oli tommosta, ja luulin että ypvs:ssä vikaa, mutta olikin putken tukkoisuudesta :D.

Re: Derbi GPR 125

7.7.2011 21:32

Tullut vastaan kaksikin Geparia jossa talvella on mittari nollaantunut kun akkua ladattu.. Liikkeessä eivät tarkemmin osannu sanoa että saisko niitä kilometrejä palautettua.. Eli ostohommissa ollaan.

Eikö oo mitään nappikomboa jolla saisi nuo kilometrit muistista jotenkin palautumaan? Tai vastaavaa..

derbi gpr 4t

7.7.2011 22:54

Onko kellään tietoo paljo tommonen 4t gpr kulkee?

Re: derbi gpr 4t

9.7.2011 1:33

juppu95 kirjoitti:Onko kellään tietoo paljo tommonen 4t gpr kulkee?

Hyvä jos ees satasen saa kerättyä, mutta mutta tehkää ne prkl soikoon sille 4t mallille oma topicci, kun ei kukaan täällä haluaisi edes kuvitella omaa pyöräänsä varustettuna 4t moottorilla :eek:

Re: Derbi GPR 125

11.7.2011 21:37

Kertokaas vähän kokemuksia kepardista!
Esim. Onko luotettava? Miten usein täytyy mäntää vaihtaa ja muuta koneremppaa tehdä? Minkälainen on ajaa pitempää matkaa? Paljon kuluttaa? Miten kulkee verrattuna muihin piikkeihin? Ja mitä tyyppivikoja näissä on?

Ja toki voitte kertoa myös muuta mitä nyt tulee mieleen :D
Kevarin osto piakkoin edessä ja olis kiva saada vähän tietoa ;)

ja kyse 2-t vehkeestä.

Re: Derbi GPR 125

12.7.2011 0:35

Kawasaki Ninjan vihreä (kawasaki lime green) värinen -06 GPR tallissa!

On kyllä vähän huonosti maalailtu että ensi viikolla lähtee soodapuhallukseen (maalit pois + hioo, uusi tekniikka) ja sitten uuteen maalaukseen. Pitää samalla kiillotella vähän metalliosia ja käsitellä mustat muoviosat vahalla, kyllä tästä vielä hyvä tulee, kuvia projektin jälkeen toivottavasti ensi viikon jälkeen ! ;)

// Vikoja ei pahemmin ole löytynyt, paitsi että koneöljyjä tiputtelee kun pyörä on kallistunut, eli rattaan takaa stefa mennyt. Miten iso homma vaihtaa, pukilla suorassa ei tosiaan valuttele..

Re: Derbi GPR 125

12.7.2011 9:16

Miten tota ypvs-systeemii voi säätää? Kun laitan virrat päälle niin säädin liikkuu vasemmalle, mutta ei mene oikeaan kohtaan :s

Kyllä luin tietopankin, mutta tarvitsisin lisä/tarkennus ohjeita :D

Re: Derbi GPR 125

12.7.2011 11:20

Tuo vetarin stefan vaihto ei oo iso homma, eturatas vaan pois, sellanen holkki sieltä välistä pois, ja stefa jollain koukulla tms ulos. Ei pitäs olla tiukassa. Öljyjäkään ei tarvii valuttaa ulos, ainakaan jos pistää pärrän vaikka seinää vasten kallelleen toiseen suuntaan. :)

Re: Derbi GPR 125

12.7.2011 20:50

Mikäs mahtas pyörässä olla kun kiihdyttäessä lähti kierrokset laskemaan ja kaasun vaikutus lakkas kokonaan ja lopulta sammu koko vehe, eikä edes työntämällä lähteny käyntiin. Tulpan pitäs kunnossa olla kun kipinää vielä anto. Oisko bensan saannissa vika?

Re: Derbi GPR 125

12.7.2011 23:20

Mikähän nyt mahto tulla kun ajelin ylämäkeen ja yhtä äkkiä alkoi kuulumaan ihme kilinää ja kolina ja sitten laitoin kytkimen pohjaan ja samantien sammu eikä enää lähe millään käyntiin? ja pyörällä ajettu se 8000km

Re: Derbi GPR 125

12.7.2011 23:23

Onko puristukset tallella, eli kokeile vaihde päällä työntää ei kovin kevyesti pitäisi liikkua.

Re: Derbi GPR 125

12.7.2011 23:30

--kim-- kirjoitti:Onko puristukset tallella, eli kokeile vaihde päällä työntää ei kovin kevyesti pitäisi liikkua.

no sillee että kun 1 vaihde on päällä nii on se aika jämäkkä työntää mutta jaksaa kuitenki

Re: Derbi GPR 125

13.7.2011 0:11

Katalysaattori irronnu putkessa?

Re: Derbi GPR 125

13.7.2011 0:59

zonzaz kirjoitti:
--kim-- kirjoitti:Onko puristukset tallella, eli kokeile vaihde päällä työntää ei kovin kevyesti pitäisi liikkua.

no sillee että kun 1 vaihde on päällä nii on se aika jämäkkä työntää mutta jaksaa kuitenki

nyt tuli selvitettyä mikä vikana ja niitähän löyty
katti irronnu putkesta ja tulppa sulanu ja samalla lähteny sitte männän päältä palasia
ja kun tuota mäntää nyt pitäs ruveta vaihtelee nii tarviiko konetta ottaa kokonaan pois vai saako nitkuteltua jostain välistä ja mitä pitäs ottaa pois?