Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
14.9.2009 21:26
_E_Z_ kirjoitti:Keulan paineidenpäästöruuvit ovat löysällä, voisiko tämä olla syy?
Rungon kiinnitykset takaiskarille ovat ilmeisesti liian kaukana toisistaan joten iskari ei kiristy kunnolla. Pitäisi vissiinkin sinne sisäpuolelle heittää prikkaa väliin. Kahdeksaan kiloon (80Nm) kiristin pultin ja siltikin klotasi.
sama vika oli takaiskarin kanssa factory bikessä, vittuunnuin ja runttasin (tietenkin uudella pultilla vanha katkes ku otin pois) sen kiinnikkeen kiinni
14.9.2009 21:43
Ilmakeula tässä on ja jäykkä ku papin kulli!
14.9.2009 22:04
ootko sä avannu sen?
14.9.2009 22:22
Domizz kirjoitti:ootko sä avannu sen?
No en hitossa avannu,mut ensinnäkin ilmoituksessa lukee ja toiseksi ku nuita pumppuja painaa alaspäin ja nosti nii kuuli ilman ""suhinan"".
14.9.2009 22:29
Ihan normaalissakin keulassa on ilmaa, paremmissa keuloissa ne saa poistettua eli ilmattua. Tiedätkö mikä on ilmakeula?
14.9.2009 22:40
Kyllä se on nestekeula, stefat vuotavat öljyä (ei siis vielä minun vehkeessäni, mutta koulussa on toinen enemmän ajettu Miksu josta vuotaa). Ja tosiaan ilmakeulassahan pitäisi olla täyttönipat jossain. Eivät ne jutut mitä on kirjoitettu ole aina totta.
14.9.2009 22:41
No anteeksi sitte että olin väärässä,mut takaiskari tässä ainaki on ilmalla täytetty("täyttö"nippa sen säiliön pohjassa)
14.9.2009 22:45
Mistä tiiät ettei sinne kaasua laiteta?
14.9.2009 22:47
Domizz kirjoitti:Mistä tiiät ettei sinne kaasua laiteta?
No jompaa kumpaa,semmonen nippa siinä oli että voi kompuralla pistää ilmaa,mut sama tuo mulle on,ei oo enään tätä vehettä ja oon tyytyväinen.
16.9.2009 21:37
Tänään heitin rikkaa takaiskarin ylemmän kiinnityksen väliin. Ihmettelin kun vieläkin klappasi; katsoin alempaan kiinnitykseen ja huomasin että sekin tarvitsee prikkaa väliin.
Samalla vein etujarruletkun maskin edestä, alunperin kun se meni maskin takapuolelta.
17.9.2009 22:05
Mulla ei valot tahtonu toimia ja siinä katkasijassakin jotain häikkää. Kone glans yllätys ei niitä varaosia lähettele, niin vedin uudet johot niille valoille ja laitoin katkasijan nii toimii nyt paljon paremmin.
Jossain maissa näitä myydään näköjään ihan yamahana, hondana jne
http://www.kaxamotos.com/products.asp?b ... ghao_id=85
22.9.2009 16:58
Tuon enska mikilonin myin tutulleni ja hän purki pyörän aivan osiksi. Takaiskarissa on öljyä siitä ilmanipasta voi päästää vaan ylimääräset ilmat pois. Keulaa ei olla vielä purettu, mutta aika jäykkää tavaraa näyttää sisältävän. Takalinkussa ja niissä laakereissa ei ole öljyä varmaan vakiona ollenkaan, joten ne ruostuu kiinni. Jos ottaa takarenkaan irti, niin takalinkku ei oikeestaan liiku yhtään kevyesti vaan väkisin painamalla. Ne pitää kaikki purkaa ja rasvata. Runko maalattiin, kun maalipinta oli huono ja jostain kohin ruosteessa. Näyttää minullakin olevan, jo jostain kohin ruosteessa, että rungon maalaus olisi paikallaan. Jos en saa myytyä nyt niin ajokauden päättääksi puran pyörän samallalailla.
22.9.2009 21:01
Ei, vaan Yamahan/Hondan/Kawasakin väreissä. Paina jotain kuvaa, nii tulee esim. Same size as kawasaki kx250 jne...
24.9.2009 13:56
Joo, tuo rungon ruostuminen on kivaa.
Papereista ei ole kuulunut mitään, mutta, toisaalta eipä minulla kiire ole koska kortti tulee luultavasti vasta joskus keväällä (Suorituskieltoa 19.10. asti).
24.9.2009 14:02
mikael34 kirjoitti:Takaiskarissa on öljyä siitä ilmanipasta voi päästää vaan ylimääräset ilmat pois.
Älkää ny pojat kaasuja laskeko pois niistä iskareista!!!!! Siel ei oo sit vaan ilmaa
Loputki vaimennukset hävii.....