Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
12.5.2006 21:45
Tontsah kirjoitti:Joo näyttäsi aika kuolleelta täällä olevan.. nyt vähän miettinyt noita isompia pyttyjä, näsäristä tulee pari tonnia rahaa kun myyn. Ei taida kellään olla kokemusta noista sitten ja mistä saisi, ilmeisesti rebel 250cc kävisi tuohon..
Tume34:llä ainakin oli jotain aikeita tuommoista toteuttaa kun tuolta aikaisempia viestejä luin, mutta ei tainnut sitten edistyÄ?
rebelissä 250cc muistaakseni eri isku joten joutuisi kampurankin vaihtamaan, ja se rebelin 250cc moottori on aika onneton menijä
12.6.2006 0:45
Eilen kaivoin tuolta maalta papan joskus ostaman cb 125, vm 72-75? koska rumpujarrut. Täysin alkuperäis kuntonen, hyvässä maalissa ym ym, penkinpäälliset ja äänenvaimentajat joutuu vaihtamaan, koska vähän huonossa hapessa ja parasta on että paperit ym löytyy.
eli aattelin nytten alotella kunnostusta ja laittaa museorekisteriin.
e: 22tkm ajettu, ruostetta ei oikeestaan missäään, koska kuivassa seisonut 10-20 vuotta
14.6.2006 0:00
Tuo on varmaankin aika upeassa kunnossa ja erinomainen "löytö". Pistäs kuvia jos vaan pystyt...
15.6.2006 10:09
S-moto laitahan kuvia. Välillä on mukava kattella näitä hyvässä kunnossakin olevia kunnostus kohteita.
Toivottavasti tulee oikeen hieno, minkä värinen on muuten tankki?
17.6.2006 11:35
Tuli tuossa vähän aikaa sitten ostettua Honda CB B6 vm. -77. On muuten sama yksilö minkä joku tuossa pari sivua sitten linkitti, eli hieman laiteltu yksilö.
On muuten sit luultavasti aikalailla varma peli. Oli seisonut 2 vuotta, varmaan 3 vuotta vanhat bensat ym. ja lähti vielä työntämällä käyntiin aika helposti. Tai siis se entinen omistaja sai sen käyntiin, mulla olikin sit vähän vaikeuksia. Mut kyllä sen vielä Nokialta Kangasalle ajoi ilman suurempia ongelmia, mitä bensa meinasi loppua.
Multa löytyy sitten räjäytyskuvat ja sähkökaaviot ainakin jonkin mallin CB:hen, jos jollakin on tarvetta. Pitää laittaa ne jossain vaiheessa tuonne räjäytyskuvat topikkiin, jahka ehtii
19.6.2006 1:21
punanen on, pitää ottaa kuvia seuraanvan kerran siellä käydään.
25.6.2006 23:29
Löytyiskö keltään kokonaista varaosa cb:tä tai yleensäkkin varaosaa? Mielellään Vihanti-Tampere väliltä.
26.6.2006 12:08
[Nimimerkki] hieno homma,ostit juuri oikean pyörän.
Mulla on itellä 77- B6, jos ois aikaa enempi nii ehtis laittaa sen kuntoon.
Kyllää nää varmoja pelejä on, ei siinä mitään, mutta sytkä/sähkö puoli on kyl Ihan Täys paska.
26.6.2006 20:43
Sleepperi kirjoitti:[Nimimerkki] hieno homma,ostit juuri oikean pyörän.
Mulla on itellä 77- B6, jos ois aikaa enempi nii ehtis laittaa sen kuntoon.
Kyllää nää varmoja pelejä on, ei siinä mitään, mutta sytkä/sähkö puoli on kyl Ihan Täys paska.
Yep, tuossa vanhemmassa mallissa tuntuu olevan sähköpuoli vähän niin ja näin, uusimmassa mallissa ei mitään vikaa sähköissä.
2.7.2006 12:15
Joo tämä pitää varmaankin paikkansa.
Pitäis jostain muuten hommatta uudet korkeajännitykset hondaan. Mutta mistä? Aika ei riitä ettimään rompepäiviltä.
Toinen vaihtoehto olis sellanen et jotenkin taiteilis uudemman cb:n 12v kärjettömän sytkän tohon, tässäkin ongelmana olis et mistä moiset ostais??
ONko kukaan muuten kuullut selalsesta härvelistä kuin "natiainen" tai "satiainen"? joka olis sokeripalan kokonen ja korvais kärjet, eli on kärjetön sytkä. Maksaa jotain 10e..
2.7.2006 21:50
Aijai, Hondassa vikaa. Imasee ilmaa imukaulan ja pytyn välistä, kun pytystä on kierteet paskana. Tarvii varmaan ottaa kone irti. Jos sitä vaikka samalla vähän porailis... Ehkä ihan vähän vaan piristelis samalla... Ideoita?
3.7.2006 0:08
Ideoita piristämiseen..kö?
Kannen kanavat on aika piänet, niitä voisit näyttää jollainen sepällä kellä on ees virtaus penkki ja jotain tietämystä kansi virityksestä.
Samalla venttiilit isommaks, nokkaa koneistuttaa, kaasarit vaikka 22mm tai sitten 1 iso ja y-haara imukaula, putket avarammiksi tai ainakin vaimentimet jos ei ole läpivirtaavat.
Daxin mäntiä sovittamaan lohkoihin, eli olikos se niin et pitää porata sylinteriputket 47mm?
Jotain tollasta perus häsmäkkää..
Sytkä puolen päivytys kannattaa myös mitettiä, kärjetöntä kehiin..tai sitten se mainitsemani 12v ja kärjetön.
6.7.2006 16:31
Piristämiseenhän niitä ideoita kaivattiin, kyllä. Kansi on menossa hyviin käsiin, lähipiiristä löytyy henkilö joka tekee perkeleen hyviä kansia. Löytyy meinaa useemmastakin kisapelistä (lähinnä autoista kuitenkin).
Onkohan sillä mitään seksuaalista merkitystä vetääkö putket 2-1 tyyliin? Oon aika n00b näissä puuhissa, niin vielä joutuu kyselemään muilta.
Sähköjä olen kans miettiny 12 V vaihtaa, sitä tässä kaverin kanssa jo suunniteltiin. Uudemmassa CB:ssähän on 12 V järjestelmä? Jos yrittäis jostain sellaista löytää. Tiedä sitten kuinka kiven alla ovat...
Kiitos.
6.7.2006 16:49
2-1 putki kyllä tuo tehoa lisää, mutta mitat pitää olla sitten aika pirun tarkkoja. Vähä niinku autoissa pelti sarja, jos jokaisen sylinterin putki tulis omana putkenaan niin teho hävikki olis ihan perstuntumalla huomattavissa vaikka normi valu sarjaan tai peltisarjaan verrattuna.
Ulkonäköä aatellen tupla putket rokkaa ehrottomasti!
12v järjestelmän vaihto voi loppupeleis tulla yllättävän isoksikin, muistaakseni juuri näissä uudemmissa ei ollu kärkiä laisinkaan, joten tehollista merkitystä löytyy muuallekkin kuin pelkästään valoihin..
11.7.2006 20:14
me ostettii tollane Honda CB100.
Ongelma on, että se ei siedä täyttä kaasua paikaltaan. Siis sellain jos lyö kaasun pohjaan se hyytyy. MUTTA jos pintakaasulla nostaa kierroksia ja lyö pohjaan sitten ottaa kaikki.
Ajossa sama homma. Jos lähtee kiihdyttämään täyskaasulla se hyytyy, muttakun vähän aikaa kiihdyttää vaik puolkaasulla se sietää täyden kaasun.?