Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
10.4.2016 19:18
Mulla on noi 3 uraa kohdakkain mutta se hevosenkenkä ei liiku ihan kokonaan loppuun niin sen takia se oikeanpuoleinen luukku mikä liikkuu oikeanpuoleisen rattaan avulla niin se ei aukea ihan kokonaan vaan se jää 3 milliä vajaaksi.
Liittyy varmaan siihen tappiin jota säädetään kytkimen puolelta?
Miten sitä säädetään?
11.4.2016 12:28
^Koetan etsiä sen ohjeen tänään ja laittaa kuvaa
Ja omaan kysymykseen
. Mitä veikkaisitte käyneen kun aamulla ajoin pysäkille, viimesellä parilla sadalla metrillä annoin vähän happea ja ennen pysäkkiä aloin jarruttelemaan, kytkin pohjassa tottakai ja pumppasin kaasua. Yhtäkkiä kuulu vaan BOOMM BOOMM MOOOMMMM.. Ja pyörä sammu siis vauhdista, kytkin pohjassa. Rullasin pysäkille, löin parkkiin ja aloin tutkimaan. Puristuksia mainiosti ja aika tuore mäntäki sisällä. Bensaa sai, tankki täynnä. Tulppana BR9EG.
Kaikki vaikutti ihan normaalille ja koetin siinä sitten polkea, ei edes hörähtänyt tai lupaillut. Muutaman minuutin siinä tutkin ja kokeilin uudelleen niin pärähti ensimmäisellä käyntiin
.. Kierti siinä ihan hyvin ja vaikutti toimivan normaalisti. Luulin ihan 100% varmasti että tulppa ois menny.
Eli mikähän tollasen aiheutti
.. Ei kovin mukavaa jos alkaa useammin käymään
11.4.2016 17:45
Ja tuotahan alkoi käymään enemmän..
Eli oltiin ajelemassa ja aina kun vedätti kunnolla niin pyörä sammuu... Sitten ei hetkeen taas lähde, pieni odottelu ja taas hörisee normaalisti. Tulppa vaihdettu, BR9EG. Tulpan vaihto ei auttanut. Matalemmilla kierroksilla ja alta piikin köröttelyllä toimii mainiosti koko ajan. Piikin korkeille kierroksille kun mennään niin booooo booo ja sammuu...
Ehdotuksia vian suhteen saa antaa, jotain sähkövikaahan tuo varmaan on
..
Pyörä on pesty eilen, tuskin enään tänään vettä olisi jossain liittimissä yms..?? Ja eihän sen pitäisi pelkillä korkeilla kierroksilla vaikuttaa vaikka olisikin vettä jossain??
11.4.2016 18:05
Mulla oli sama vika joskus, tarkistin vaikka mitä mutta syy olikin loppujen lopuksi tankin huohotinventtiili
11.4.2016 21:36
Nyt lisää infoa herraah, kiitos jos voisit hjelpata!!
, siis mikä mistä ja millä tapaa vaikutti ja yms..? Alan oleen epätoivoinen
Eli tänään illalla kävin sähköjä läpi ja paikkailin niistä paikoista joista voisi mahdollisesti maadoittaa repsottavista piuhoista tunkoon tms. Putsasin myös ilmanputsarinkotelon täysin ettei varmasti ole kosteutta tai että vettä pääsisi koneeseen..
Löin kasaan ja kävin kokeilemassa. Ekan 6vaihteelle suoritetun kiihdytyksen jälkeen painoin kytkimen pohjaan ja pumppasin kaasua, jolloin taas kuului boomm ja sammui. Työntelin kotiin ja pihassa taas tärähti käyntiin, matkalla työntelyn lomassa olin koettanut polkea, koetin myös työnnellä käyntiin. Pihassa antelin kaasua ja toimi taas normaalisti.. Kunnes yhtäkkiä taas korkeilta kierroksilta kierrosten laskeutuessa booommmm boomm ja sammus.
Prkl ku vituttaa tällane
, husaberg ois just tikissä ja kiertää kuin pieni eläin
ja sitte tulee tällanen... Pryyhh
11.4.2016 21:43
Eli katso että saa tankin korkin kautta korvausilmaa. Jos ei saa, niin bensa loppuu kaasarista ja pyörä sammuu, kun tankkiin tulee alipaine eikä bensaa valu kaasariin. Eli käytännössä voisit kokeilla toimiiko pyörä ilman tankinkorkkia, tai korkki raollaan, jos sulla ei toista korkkia ole. Kattoo vaan ettei bensat tuu syliin.
11.4.2016 21:59
Anteeksi taas kun "jankkaan" samaa kysymystä, mutta mitään vinkkejä saada pa-säädin hiertettyä yläasentoon?
Ja mites toi kytkinkopassa oleva iso mutteri josta säädetään pakoaukon säädintä. Meneekö niin että mitä enemmän kierittää sisään niin sen enemmän pakoaukon säädin nousee?
11.4.2016 22:06
Mitenkäs tollasesta kotarin TT-putkesta sais syvät naarmut pois, kun edellinen omistaja kaatunu vissiin. Lommon saa varmaan oikeemaan, kun hitsaa pultin kiinni ja vetovasaralla hakkaa suoraks?
11.4.2016 22:23
Tossa ois jtn siihe pa-säätimee liittyvää, koetan vielä etsiä jos löydän ne paremmat ohjeet
Noi kuvat menettää tinypicissä jostain syystä laatuaan.. Noh, toivottavasti saatte auki klikkaamalla selvää. Ja noi siis löytyy exc 125-200 repair manuaalista ja se ihan googlailemalla (ei se perus omistajan käsikirja)
11.4.2016 22:48
Eli kuten kuvassa näkyykin niin sitä tulisi säädellä noihin tiettyihin ohjearvoihin jotka saadaan mittaamalla tuo etäisyys *Z*. En oo ihan varma onko um pytyssä samat arvot kun 2003 eteenpäin olleessa vm sylkässä.
11.4.2016 22:52
Joo kyllä näköjään kansi pitää käyttää auki ei kai siinä muu parane. Kiitän vastauksesta toivottavasti löytyisi vastaus vikaan....
11.4.2016 23:17
Joo itellä samaa vikaa, ettei oikeen kulje kun +125kmh ja sinnekkin saa vinguttaa aika kauan. Onkohan pa-säätimessä vikaa ja miten toi koneen kyljessä oleva pa säätimen jäykkyyden(?) säätömutteri pitäs olla? miten näen helpoiten aukeaako pa säädin kokonaan?
12.4.2016 7:39
Siitä ohjeet että toimiiko pa-säädin kunnolla
12.4.2016 8:15
Kyllä tuo Massi bensaropleemalta kuulostaa. Ettei olis ihan vaa bensatankin sihti tukossa? Ihan kokeilemisen arvonen juttu..
Meinaa jos se on osittain tukossa, se saattaa antaa polttoainetta senverran, että jaksaa alta piikin toimia, mut korkeille kierrolsille se ei vaan saa imettyä tarpeeksi bensaa. Toinen tuo huohotinmekanismi.
12.4.2016 15:22
Pitää tuo sihti tutkailla kanssa, kiitoksia. Äsken putsasin paineilmalla korkin ja katsoin että ilma kulki läpi. Siitä huolimatta sammu ajossa.
Eniten ihmetyttää kun ei mitään vikaa ilmene kun kiihdyttää ja ajaa isoilla kierroksilla. Vasta kun kierrokset laskevat ja kaasu palautuu pienemmäksi niin pyörä sammuu. Eli esimerkiksi tällaisessa tapauksessa käynyt nyt jo monesti: Kiihdytys kaikkien vaihteiden kautta ja 6 vaihteella reilun piikin jälkeen kun lyö kytkimen pohjaan ja antaa välikaasua, pumppaa kaasua niin sammuu.... Samaan tapaan sammui kertaalleen pihassa kun kierrätti reilusti useamman kerran paikoillaan, ilman kytkintä. Päästi kaasun palautumaan niin mooooommm ja sammus..