Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

3.3.2013 19:27

ostakaa se rave... Maksaa ihtensä melko nopeesti :D

Re: Aprilia SX/RX125

3.3.2013 19:47

Kysytääs ny vielä että kumi raveista on luotettavampi?

Re: Aprilia SX/RX125

3.3.2013 20:11

Luulisin että kakkonen luotettavampi ainakin sen osalta, ku ei oo vaijerii joka hajois, toimii paineella ja sen aukeemista saapi säädettyy.

Eipä oo itellä ollu ku rave1 niin en enempää mee sanomaan, ykkönen sitten ainaski helpompi asentaa. :)

Re: Aprilia SX/RX125

3.3.2013 20:12

Juu. Voisi ykkösen hommata, kun mun tuurilla poraan sen reijän mäntään asti :s

Re: Aprilia SX/RX125

4.3.2013 16:28

:lol: Eipä sitä paikoillaan saa oikein porattua, tai joku kyllä täällä kerto että poras sen reiän pytty paikoillaan. Mutta irrallaan se kannattaa tehdä niin ei lennä metallihilua pyttyyn. Mutta kun sen rave1 vaijerin rasvaa hyvin ja säätää oikein niin kyllä se kestää.

Re: Aprilia SX/RX125

4.3.2013 21:10

Jep, ja rave1 hinnatkaan ei nykypäivänä oo enää mitää tähtitieteellisiä. Itselle maksoi rave 100€ postikuluineen ja uusi vaijeri 20€.

Nyt kun muute lähti rave1 puheeks niin. Kehtaako joku käydä näppäsee kuvan mulle rave1 kiinnityksestä säxässä/räxässä?
ite mietin pääni puhki sitä raven kiinnitystä siihen pytynviereiseen rautaan, mutta ns. oikeaa tapaa en keksinyt. Joten päädyin tekemään siihen pienen kiinnikkeen, jolla sen sain kiinni ainenki väliaikasesti.
Johtuneekohan siitä että, mun rave on af-1:sessä ollut, niin josko se raven kiinnike ois erilaine mitä näissä uudemmissa?

Re: Aprilia SX/RX125

6.3.2013 20:46

Tuun taas kyselemään, mutta nyt ois 2 vakioputkea niin missä tuossa vakioputkessa sijaitsee kurit? Katti alussa ainaki.

Re: Aprilia SX/RX125

6.3.2013 21:18

Tuu vaa :P
Tommonen löyty galleriasta http://www.motot.net/galleria/kuva8873/ :) eli keskellä paisarii on

Re: Aprilia SX/RX125

6.3.2013 23:21

No oho :lol: Pitää mennä kiskasee saumasta kahti ja poistaa haittapalikat :D

Re: Aprilia SX/RX125

8.3.2013 1:36

Tämä piikillä ajelu vieläkin mietyttää..

Eli siis kun kaikki sanovat ettei voi ajaa piikillä koska leipoo. Tosiaan minkäslaiset välit Täystuho Säxässä pitäis olla että vois ajaa 100km/h alle piikin? Vai onko se vaan pakko nöyrtyä ajamaan alle satasta kokoajan...
Sitten sitä ihmettelen suuresti, että voiko sitä satasta ajaa ollenkaan, edes pientä matkaa kerralla (vaikkapa pari kilometriä), vai onko piikillä puolikaasulla päristely kokonaan kiellettyä? :D Ja voisiko sillä ajaa semmonen 20km yhteenputkeen satasta piikillä (Uimamatkoja :D)
Tähän tosiaan varmaan vaikuttaa onko Rave 1 vai Rave 2 (Jonka joku tyhmä säätäis niin korkeille kierroksille että voi satasta päästellä mutta ottaa 15k jälkeen piikin) Jep, liioittelin taas, älkää edes kysykö :D

Jaja sitten sitä että jos piikillä ajaminen on tosiaan niin tabu, niin tarkoittaako se sitä että jos ajelen enintään pari kilometriä kerrallaan satasta johonki suuntaan (jonka ei pitäisi paljoa haitata?), mutta jos tälläisiä lyhyitä puolikaasu matkoja tekee paljon niin haurastaako se konetta kokoajan sen verran, että sitten jossain vaiheessa kun vain päästää piikiltä kaasun puolikaasulle niin heti leipoo?

Vai onko tämä puhe sitten vain pelottelua niinkuin hammaslääkärissä olisi, että sitten maailmanympäri matkaa ei tehdä 100km/h vauhdilla tai leipoo siinä kolmen kuukauden jälkeen?

Ja vakiorenkaista pikainen kysymys. Mitenkäs nämä pitää sateella / märällä tiellä? Itse olen tottunut siihen että Gileran renkaat sutii sateella tyhjää kun äkäsesti lähtee risteyksestä, mutta tuskin näin tapahtuu Apikan vähän tasokkaimmilla renkailla? :D
Ja mitenkä nämä Pirellit muutenkin, raaputellaanko niillä peilejä mutkissa? :D

Pitkä ja perusteleva vastaus olisi mahtavaa! :D

Re: Aprilia SX/RX125

8.3.2013 9:22

Täystehosella voit ajaa 100km/h vakioväleillä just siinä piikin alussa, mutta hyytyy vastatuuleen. Ja saahan siinä 100km/h alueella ajaa vaikka 80km/h :)

Re: Aprilia SX/RX125

8.3.2013 10:21

no ei kyllä leivo vaikka piikillä ajaski.. Ja matka ajossa annetaan 2t:lle hyvät välikaasutukset. Kytkin pohjaan kunnolla kaasua monesti ja matka jatkuu

Re: Aprilia SX/RX125

8.3.2013 16:00

järki käteen niin ei leivo :D Mulla meni giannellilla ja korolaipalla, kun vakiovälit oli kiinni niin just jotai 85-95 ilman piikkiä. Nyt kun rave,34kaasari,vhm ja boyesenit niin uskoisin että vääntö riittää ajamaa satasta ilman piikkiä.
Mutta huoletta voi päästää piikilläki matkaa, välikaasua vaan muistaa käytellä ja vaikka välillä heijaa vauhtia.

Re: Aprilia SX/RX125

11.3.2013 14:24

Kohta ois mittarissa toi 8tkm, joten ajattelin siihen huoltoon tilailla noita osia. PJME:ltä siis tulee kamat ku halvimmalla saa. Mikäköhän noista mäntäsarjoista ois luotettavin/kestävin gianellin ja 28mm vakiokaasarin kanssa korolaipalla, orkkis, Wiseco, Wössner vaiko Vertex? Sitten kannattaa varmaan nuo tasapainoakselin muovihampikkaat ja vaijereita vaihtaa? Ja tuninkia tulee koneesee punai pulttisarja ja punaset täyttöruuvit :D

Re: Aprilia SX/RX125

11.3.2013 16:03

Itellä ainakin Vertex kestäny tähän mennessä 2tkm ja kuulemma muutenkin hyvä vaihtoehto niistä männistä.