Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 10:25

Täälläkin vaan lukenu paljon juttua että raveen tullu jotain häikkää.. Mahdollisesti olisin ostamassa 1800-2300 eurolla vakio RS:n ja siihen 300-400 eurolla osaa, ne TT osat jos nuo siihen riittää. Derbi GPR olis toinen vaihtoehto mutta tää Aprilia on omaan mieleen paljon mukavampi.

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 14:56

Osta multa niin ei tarvii ostaa noita viriosia :)

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 16:52

Kolmetoista kirjoitti:Eli jos sen laipan katkasee niin pitääkö olla Rave? Kuinka usein raven vaijeria jne pitää huoltaa?



Putken tyhjäys, about 125 pääsuutin (käy luultavasti vielä rikkaalla 128 suuttimella tt-putkella mutta et ajossa kyllä huomaa kuin hieman tehoista jos laitat 128, jos 125, varmistu että ei käy laihalla. Huom jos pyörä toimii hyvin ja kiertää vitun iloisesti, se ei tarkota sitä että ei kävis laihalla), neula oikeeseen kohtaan kokeilemalla, molemmat imutorvet auki nätisti tehtynä puukolla tai sitten ostaa erikseen valmiiksi täysitehoisen version, Kurilaipasta 8mm pois = Sulla on tt-pyörä, rahaa ei menny paljo mitään. Ainut mikä vituttaa, niin vääntöjä ei koneessa alle 8k RPM ole yhtään.

Omassa pyörässä oli joskus VHM FLat top mäntä+kansi setti 1mm squishband, hyvin säädetty 34mm lortto, px paneeli vakiokotelossa, arrow, hpi cdi boksi, mutta EI ravea, ja tällä setillä jopa matka-ajo onnistui jotenkin kutosella alle tehopiikin mutta heikkoa se oli silti.

Mutta oma mielipide on se että siinä vaiheessa se ravettomuus alkaa vituttamaan kun nostetaan vauhti yli 70km/h matka-ajoa. Jos lyödään vielä kaks päälle, niin vitosella joutuu piikkiä vasten ajamaan tai kutosella vitun lujaa.

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 17:11

Kai se pitää sitten katella TT.. Noista muovirattaista pitäis vielä kysyä, missä kohdassa ne kuuluu vaihtaa? Viittiikö ostaa 15-20tkm ajettua pyörää?

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 17:14

Muovirattaista en tiedä muuta kun sen, että vaihtoväli tehtaan mukaan 15tkm, mut monet sanoo et ne on tyylii ikuisia jos oikeat öljyt, oikea käyttö, ja oikea määrä öljyä.

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 17:15

Ansta kirjoitti:Muovirattaista en tiedä muuta kun sen, että vaihtoväli tehtaan mukaan 15tkm, mut monet sanoo et ne on tyylii ikuisia jos oikeat öljyt, oikea käyttö, ja oikea määrä öljyä.


Ja se tehtaan suosittelema öljy ei ole 10-30 tai 10-40, vaan jotain tarkalleen 75w-90 tais olla...

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 19:31

ittekki sanon, että sitten vaihtaa ko ne räjähtää. räsässä oli 16 000km ajetut eikä mitää, säxässä 4000-6000km ja jysähti :D

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 19:41

Ja varmaan kivan hintaisia :D Nyt on sitten WR myynnissä, allekirjoitus vinkvin... Täytyy vaa katella hyvä täystehonen, vähä pelottaa että joutuu ruuvaamaa koko kesän jos tollaseen vaihtaa :roll:

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 21:46

Vitut, ne on ne leipuri husset ja muut mitä saa ruuuvvata ;)

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 21:52

Toivotaan :D tuo Kaksnelikantin aprilia kyllä vaikuttais aika kiinnostavalta. Jos tuon Raven vaijerin rasvaaminen ja läpän puhdistamisen oppii niin toivonmukaan ei tarttis hetkeen siinä puuttua koneen puolelle tarkemmin..

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 23:03

RAVE on yksinkertaisimpia pakoaukonsäätimiä mitä on tehty, pneumaattinen varsinkin. Jos vähänkään on ymmärrystä tekniikasta ja pysyy meisselit käsissä, ni pienellä perehtymisellä sen ymmärtää jo täysin ;)

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 23:06

Täällä ainakin on pätevää väkeä neuvomassa tälläisiä amatöörejä :D Talvella vois kyllä perehtyä tuohon RAVEn toimintaan.

Re: Aprilia RS/Tuono

24.9.2012 23:17

Kolmetoista kirjoitti:Täällä ainakin on pätevää väkeä neuvomassa tälläisiä amatöörejä :D Talvella vois kyllä perehtyä tuohon RAVEn toimintaan.


Ei oo kukaa seppä syntyessään, muistan itekki 15-vuotiaana ku ei ollu mitää käsitystä ravestakaan mutta kyllä ne siitä selviää kun tekemällä nimittäin oppii ja kohta huomaatkin jo että hallitset yhden osa-alueen pyörästäsi jo täysin

Re: Aprilia RS/Tuono

25.9.2012 15:38

Kolmetoistalle vielä että tossa mun pyörässä on toi paineella toimiva niin ei tarvii vaijeria rasvailla :D

Re: Aprilia RS/Tuono

25.9.2012 20:52

Taispas löytyä syy miksi ei jaksa startata. :lol:
Kuva
...Ja eikun uutta tilaamaan.