Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Rieju Marathon

12.4.2012 16:54

min-akin kirjoitti:Ja olen kuullut, että on jotkut laittanut koson mittaria tähän Maraan, niin miten kierrosnäyttö aktivoidaan: kytkemällä johdon mittariin johonkin paikkaan vai? kun liitinhän säilyy samana? ;)

Itellä Koson DB-01R, ja siinä tulee mukana liitin joka menee käämin kohdalle alkuperäsen johdon väliin.

Re: Rieju Marathon

12.4.2012 22:47

Postijunnu kirjoitti:Tietääkö kukaan että miten marathonista saa magneeton vaihdettua? Katkes kiertokanki tuossa alkutalvesta, ja ajot on enää ruiskukoneen magneetosta kiinni, kun vaihdoin yzf-r:n koneen. Paikallinen huoltomieskään ei viitti väkisillä repiä sitä irti ettei se mene paskaksi, eikä oikeen ouluunkaan viittis lähtiä viemään tuota (130km matkaa) eikä naapurikylässä savusalollakaan ollu aikoja ku joskus 2vk päähän :x

Ulosvetäjällä lähtee, tosin sopivan tietoja en osaa kertoa, mutta meinaatko laittaa sen ruiskun kanssa paikalleen vai kaasarilla ja kerro toki pelaako normaalisti ku saat vaihdettua sen koneen.

Re: Rieju Marathon

12.4.2012 23:06

Postijunnu kirjoitti:Tietääkö kukaan että miten marathonista saa magneeton vaihdettua? Katkes kiertokanki tuossa alkutalvesta, ja ajot on enää ruiskukoneen magneetosta kiinni, kun vaihdoin yzf-r:n koneen. Paikallinen huoltomieskään ei viitti väkisillä repiä sitä irti ettei se mene paskaksi, eikä oikeen ouluunkaan viittis lähtiä viemään tuota (130km matkaa) eikä naapurikylässä savusalollakaan ollu aikoja ku joskus 2vk päähän :x


ulosvetäjällä, sellyoursoul.90 käyttäjä teki mulle ulosvetäjän pientä maksua vastaan :D sillä irtos magneetto. tosi jumissa oli, piti lämmittää magneettoa ja napautuksia antaa ulosvetäjälle

Re: Rieju Marathon

15.4.2012 20:25

Nojoo siis olis mulla ulosvetäjä ja kaikki mutta ei huoltomies viittiny vääntää tarpeeksi kovaa sitä, ku ei oikeen tykänny irrota vaikka lämmittiki. Pitäisköhän tuota kevyttä naputtelua kokeilla, ei tuota muuten kyllä taida ikään saada ajoon :s Ihan kaasarilla, ainut mitä piti vaihtaa vanhasta ni oli imukaula, se palikka mihin putki tulee kiinni ja magneetto. Pitää tosin kattoa vielä sitte ku saa ton riejun oman magneeton kiinni että miten rupiaa toimiin, toivottavasti ei tartte enää muuta :|

Re: Rieju Marathon

15.4.2012 20:33

juu kiristä se ulosvetäjä kireelle ja lämmitä sitä magneettoa ja sit anna teräviä napautuksia siihen ulosvetäjän pulttii, tarpeeks kovia nii lähtee.

Re: Rieju Marathon

16.4.2012 21:27

onko kenelläkää vilkkunut lämpövalo sillei et se antais jonku vikakoodin?

Re: Rieju Marathon

17.4.2012 20:41

Tietäskö kukaan kaasarin pääsuuttimen vakio kokoa? 2012 mallinen pyörä.

Re: Rieju Marathon

17.4.2012 21:01

min-akin kirjoitti:Onkos kukaan koskaan selvittänyt mitä ne kaksi sähköjohtoa on, kaasarin kyljessä? :s


Luulisin et ne on jotai lämpövastuksia sillä onhan suurimmassa osassa mopoissaki kaasarin lämmitys tosin jäähdytysnesteellä, mut sama idea.

Re: Rieju Marathon

17.4.2012 21:59

Jep, kaasarin lämmityspiuhoja vaan.

Re: Rieju Marathon

18.4.2012 14:58

3duski kirjoitti:Tietäskö kukaan kaasarin pääsuuttimen vakio kokoa? 2012 mallinen pyörä.

Hiukan vaihtelua arvolla tai parilla voi olla, yleensä 122

Re: Rieju Marathon

19.4.2012 14:07

Ei siihen muuta kuin magneetto tarvinnu vaihtaa. Ainakaan vielä ei oo mitään ongelmia ilmaantunu tuon uuden koneen kanssa kun sain sen viimein toimiin ;) toivotaan ettei tulekkaan.

Re: Rieju Marathon

19.4.2012 15:47

Hyvä et pelaa, ja tuon takia voi varmaanki olettaa et virtaosat eli magneetto ja bensapuoli eli ruisku on ainoat erot yamahan ruisku minarellin ja muiden kaasari minarellin välillä.

Niin ja tietysti siis cdi:t, johtosarjat yms. on eri, mut noin niinku koneen puolesta ei oo muita eroja.

Re: Rieju Marathon

19.4.2012 22:09

Voisko joku laittaa suoran linkin tähän sopivaan 56p takarattaaseen, ettiny vaikka kuin kauan vaan en oo löytäny

Re: Rieju Marathon

19.4.2012 23:00

Seuraavilla yhdistelmillä välityssuhde on sama kuin vakio;
11 - 44
12 - 48
13 - 52

48-piikkisiä takakiekkoja ainakin näkyy löytyvän lähes joka paikasta, mutta mitä pienemmän eturattan laittaa, sitä nopeammin se kuluttaa ketjuja.

Takarattaan hammasluvun kun jakaa eturattaalla, saadaan välityssuhde. Mitä pienempi luku on, sitä pidemmät/raskaammat välit on kyseessä, tehkää sen pohjalta omat valintanne.
Esimerkkinä 13z eturatas 51z takarattaalla
51/13 = 3.923 eli melko lähellä vakiota, vähän pitempi.

Re: Rieju Marathon

19.4.2012 23:14

Laitoin Yamaha WR:n 13p eturattaan ja Derbi Senda 125:n 54p takarattaan tilaukseen... Toivottavasti sopii, lähti eturatas kävelemään pari tuntia sitte ku lähin ajaan :s Pitäis varmaan vielä lukituslevy hommata, mutta jospa sen jostaki sais.