Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
14.11.2015 12:59
notreal911 kirjoitti:Jep. vain yksi syyläri, mutta onneksi flekti. Meillä on kannen lämpötila-anturi muutettu antamaan mittarille lämpötilanäyttö sekä varoitusvalo, ja siksi muutimme flektin manuaaliseksi, erillisellä käyttökytkimellä toimivaksi. Tuosta laakerihommasta, itsekkin olen sitä mieltä että, öljypulasta ekana laakerina paukahtaa kiertokangen alapää, koska se on pienin, isoa liikettä tekevä laakeri. Syy tässä hajoamisessa oli joko viallinen laakeri tai viallinen asentaja. Veikkaan jälkimmäistä. Muistan että ne oli pirun tiukat irroittaa ja asentaa paikalleen. Laakerilla oli ajettu 4500km.
Tuohon laakerin vaurioitumisen syyksi on paljastunut uusi mahdollinen syy. Epäillys on, että syynä on liian syvälle asennettu stefa. Stefa ja laakerin sisäkehä ovat hankautuneet toisiinsa joka on aiheuttanut laakerin sisäkehän lämpenemistä.
Tästä huolimatta itse stefa oli kuitenkin muodossaan vaikka olisi voinut luulla että siinä lämmössä ( laakerin sisäkehässä päästöväri ) olisi kumit jo sulaneet?
17.11.2015 22:34
notreal911 kirjoitti:Nyt kauan odotettu Rave2:sen titaanilaippa on kiinni. Muuta kokemusta sen toimivuudesta ei vielä ole, mutta tuntuu ainakin laippa liikkuvan tallissa kaasutellessa.
Myöskään kustannusta ei ole vielä tiedossa kun sen valmistamiseen menneet työtunnit ei ole tiedossa, mutta pelkkä sahaus ilmeisesti kesti n. 4h joten kaupallisiin tarkoituksiin tästä ei taida olla...
Vähän kokemuksia Titaanilaipasta. Toimii, eroa alkuperäiseen ei huomaa pienestä painoerosta huolimatta. Aikani kuluksi porasin reiän / kierteen laipan punaiseen säätöruuviin ( tai pitäisikö kutsua korkiksi?) Ruuvasin tähän reikään ( kierteeseen ) sähkökytkimen jonka oli alunperin käsijärrukahvassa jarruvalon kytkemiseen. Koska kytkimessä on kierteet, oli tämä kytkin helppo säätää sopivalle korkeudelle punaisen säätöruuvin asento huomioiden ja nyt merkkivalo kertoo milloin laippa on noussut yläasentoon. Muuta hyötyähän tästä ei ole, mutta merkkivalo kertoo jos laippa jumittaa...
17.11.2015 22:51
Ovelaa
24.8.2016 21:09
hei, onko kellään tietoa pajo näistä hemmeistä lähtee tehoja ja millasella setillä? eli kannattaako putken ja rave 2:n lisäksi ostaa esim. 34 lortto tai 36 keihin ja vforce 3 ??
Tietoja kaipaisin, jos joku näkee ni saa vastata
25.8.2016 14:15
Vhm kansi on halvempi ja hyödyllisempi kuin vf3, joka on lähinnä viimestä hifistelyä. Ja 34 vhsb dellorto todellakin kannattaa hankkia ensimmäisenä sillä sille rotax 122 on alunperin suunniteltu.
Ps. Jos kiinnostaa rotax 122 wa ryhmä niin heitä yv:llä numeroa
25.8.2016 18:44
Selvä, hemmiä oon ostamassa jos joku sopiva löytyy ja kakstahtisen kuitenki haluaisin... Kotarii ei oo raheita muuten sen voisin ostaa
Mites sitte yleisesti osien ja varaosien saantia on ollu ?
Ja jos joku on penkitelly ni saa kertoo tuloksii ja millasilla seteillä on saatu ne
))
25.8.2016 19:43
34 vhsb, vhm, rave, hyvä putki, vf3 setillä ~30hp irtoaa rotaxista takapyörältä.
Hemmin merkkivaraosasaannista en osaa sanoa, mutta sama kone on aprilian piikeissä (rs, sx, mx, rx) joten koneeseen saa kyllä osia
26.8.2016 9:31
Juu nii mä oon kattonukki et niis olis sama kone, mut lähinnä noit muita kuluvia osia mietin et millane niiden saatavuus on
20.11.2016 20:25
Mistä näihin saa keulan stefoja
21.11.2016 0:06
Ollaan hankittu Stom motorilta, löytyy muistaakseni ihan oikealla merkilläkin kirjasta vastoin kuin monet muut osat jotka ovat Hondan merkille luetteloitu.
TooPeli28:lle junnun pyörästä mitattiin nyt syksyllä 32 Hp tosin mittaustulos on hieman niin ja näin kun pakkasi sutimaan läpi tehopiikin joka vedolla. Mutta varmuudella ainakin tuo saatiin ulos takapyörältä.
Ai niin, eli Italkit 140cc + vhm, Rave 2, 34mm Dellorto ja Scalvinin putkella...
21.11.2016 21:27
Onko 140cc avarrettu vai tukkonen vakio?
21.11.2016 23:37
Siitä on kanavat istuttettu lohkoon, valupurseet poistettu ja väliseinät teroitettu.
22.11.2016 15:56
Väliseinillä meinaat imupuolen seinämiä?
Nämä um italkitit ei ole meinaan mitään verrattuna vm italkitteihin. Vm oli suoraan 125 pytystä porattu ja pinnotettu 140. Nämä uudet puolestaan on tehty suoraan 140 ja imupuoli on tukkoisempi kuin vakiopytyssä... Internet on kuvia pullollaan joista tämän eron näkee.
Mutta joo ihan kiitettävä tulos tuo +32hp takaselta
, sitten seuraavaksi vain 36/37/38 vhsb dellorttoa kiinni ja lisää viilaa+ säädettävät sähköt ja kevennetty vauhtis.
Tutulla on kevennetty vauhtis 140 tekniikassa ja sanoo sen olleen huima sijoitus siihen tekniikkaan. Lisäsi kierrosherkkyyttä ja kaasuunvastaavuutta huimasti. Vääntöä ei kuulemma kadonnut juuri yhtään 140 tekniikan vääntävyyden vuoksi
23.11.2016 0:46
Kevennetty vauhtis? Alkup. sorvattu vai "kisasähköt"?
23.11.2016 16:32
Sekä että
kys. Henkilöllä
Näissä "kisasähköt" on lähinnä säädettävä sytysyksikkö. Zeeltronic ja HP ovat vaihtoehtoina. En muista kumminpäin mutta toinen vanhoihin ja toinen uusiin sähköihin. Hemmiin sopivuudesta en osaa sanoa. Luulis menevän se uudempi kun ei näiden uudempien eri rotax mallien pitäisi niin paljoa erota sähköiltään (tarkotettu apriliaan siis alunperin)
Alkuperäistä vauhtipyörää joo kevennetty aika rankalla kädellä