Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Hyosung Comet

15.3.2015 21:59

Toi stx14a-bs näyttäs kans olevan sellanen vähän harvinaisempi malli. Aika monet sivut ehdottaa tota YTX14a-bs kun pistää googleen hyosung gt125 battery, niin kait se nyt siihen pitäisi mennä.

Re: Hyosung Comet

15.3.2015 22:16

eddiedo kirjoitti:stx14a-bs / YTX14a-bs


Lyhenne vaihtelee, mahdollisesti mitatki vähä (Biltema joskus), mut samat tuotteet on. Toivottavasti kierrosluku nousee normaaliks kunhan sytytys saa kunnolla virtaa, luulisin että ongelma paljastui... tai sitten on vielä jotain muuta. Tällasta kevätkiukuttelua se joskus on :)

Re: Hyosung Comet

16.3.2015 20:41

Mut nyt kun tota ajattelen niin miksi pyörä sitten vapaalla jaksaa kiertää ihan rajoittimelle asti mutta ajossa jää siihen 8k. Eikä edes oikeastaan pätki, ne kiekat vaan pysähtyy siihen ku seinään ja vedot loppuu... :roll:

Re: Hyosung Comet

16.3.2015 21:45

No joo, mut vapaalla kone ei joudu huhkimaan ajovastuksia vasten. Kiertääkö se pienemmillä vaihteilla sitten korkeammalle? Muistaakseni itellä ilmeni heikolla akulla nimenomaan motarilla toi sytytyksen katkominen (oli kyl tuntuvaa nykimistä jos muistan oikein, eli tyhmempikin huomas et "heyy, THAT`S not right?!" ;) ).

Toinen mikä ainaki Shadown vinkkelissä vie yläväännöt on kaasarien alipaineiden epätasapaino (jostain syystä synkkaus pielessä siis) - ja se nimenomaan on muutoin oireetonta hyytymistä heti kun kuormitus lisääntyy (esimerkiks pienikin vastamäki rokottaa nopeutta tuntuvasti), ellei kenties hyvin vaimeaa vihellystä (mahdollisesti kampuran laakereista kun sylinterit vetää eriparisesti, en tiedä, tai ehkä kuvittelin vain). Hyosungissahan on kans kaks kaasaria, eli vois hyvin olla tuokin juttu. Eikös Cometissakin ollu jokin Mikunin BDS:ien versio... nyt en muista, Aquila/Comet voi taas sekottua, enkä viittiny alkaa tarkistaa?

Lähdin tosta akkuviasta nimenomaan koska käsitin Sun tarkoittaneen pätkimistä (terävää nykimistä, eli sytkäpuolelle viittaavaa). Oireita maiskuttelemallahan ehkä pääsisit jäljille mikä Hyoa vaivaa: vielä yks vois olla seoshäiriö esimerkiks bensansaannin ongelman takia. Meneekö sitten laihalle vaiko päinvastoin liian rikkaalle? Mun mielestä noi tuntuis oireina erilaisilta, ja summittaisesti tulppien väri viittais onko ne selvästi vaaleet/harmaat (laiha) vaiko mustat/nokiset (paksu). Tosinhan koneen tarttis lämmetä ja poltella tulpat puhtaiks ennenku väri rupee kertomaan seoksista.

Näähän on ihan mielenkiintoisia juttuja pohdiskella, koska itellä Shadow-järkäle on kans aika herkkä menettään parhaan kulkunsa (raskaassa Komeetassa varmaan sama juttu?). Suht usein joutuu funtsiin minne &/*%@#:ttiin ne parhaan terän 5-10km/t nyt taas on kadonnu. Jos etsit ylimmän vaihteen kulkua niin peliin tulee vielä muutkin ajovastukset (ketjun kunto ja rengaspaineetkin ainakin Shadowssa, tai esimerkiks sadekelillä se menee lisävastuksen takia selvästi poutakeliä lussummaks), eli todella pienet jutut tuntuu. A1-teho on pirun nafti jos aletaan puhua ajokunnossa pitkälle yli 200kg ajopelistä (kuskin paino siis mukaan laskien): kulku on siedettävä ja jopa ihan kivaakin vain jos peli on tikissä.

Sori kun en suoraan osaa sanoa mikä Sul vois olla ongelmana...

Re: Hyosung Comet

16.3.2015 23:08

Pätkiminen saatto olla ehkä väärä sana kuvailemaan asiaa, vaikka sitäkin teki ennen (turvakytkimen ohitus poisti tän ongelman, tai ei ainakaan sen jälkeen ole nytkähtänyt ja pätkähtänyt kertaakaan). Nyt ei vaan yksinkertaisesti kierrä paitsi vapaalla paikallaan kaasuttaessa. Pienemmällä vaihteella ei kierrä korkeammalle. Cometassa on just se mikunin bds26.

Laihalla vois tosiaan käydä kun joskus kun ottaa huonosti kierroksia niin ei se röpötä vaan enemmänkin booaa. Mutta tätä vastaan sotii se että vanhat tulpat näytti hyviltä (vaihdoin talvella) ja myöskin suuttimet on vakioon verrattuna aika isot ainakin omasta mielestäni. :s

Joo, tosiaan kyllä hyosungin 15hv (paljon allekkin kun ei kierrä) saa liikuttaa sellaset kevyet 270kg ajossa ja jos daami kyydissä niin päälle 300kg :lol: . Joskus itsekkin ihmettelen että miten se edes pääsee eteenpäin.

Re: Hyosung Comet

2.4.2015 14:13

Onko kellään tietoa että mistä saisi uudet kytkinjouset komeettaan? Nykyiset ovat aivan valmiit joten kytkin luistaa kuin talkkari jäisellä peltikatolla. :D Joskus taisin lukea jostain että jonkun Suzukin jouset kävisi mutta en enää löytänyt sivua missä siitä olisi maininta eikä malli tietenkään tule millään mieleen.

Re: Hyosung Comet

3.4.2015 10:24

Ettei vaan olis levyt kuitenkin menny??

Re: Hyosung Comet

3.4.2015 11:26

No voihan se levyistäkin olla mutta kyllä ne ihan hyviltä näytti kun otin auki. Jouset olivat ainakin loppu kun otin ne irti joten ajattelin että voisi koittaa vaihtaa ensin ne ja katsoa alkaisiko toimimaan, ei viitsisi heti uusia levyjäkin ostaa kun opiskelijabudjetilla tulee fiksailtua eli mahdollisimman halvalla pitäisi päästä.

Re: Hyosung Comet

3.4.2015 12:51

Aaa, juu :D

Re: Hyosung Comet

8.4.2015 14:06

Tietopankissa pitäisi olla linkkejä varaosasivuille. Esim. HyosungSource, KoreanBikeParts...

Re: Hyosung Comet

12.4.2015 16:36

Olisko jollain myydä hyväkuntoisia jarrulevyjä kyseiseen vehkeeseen? :D

Re: Hyosung Comet

17.4.2015 17:37

Noniin, nyt on oma hyosung kotiutunut. Mitään vinkkejä tai juttuja mitä pitää tietää?
Entäs miten tässä säädetään kaasari(t)? Tyhjäkäynnin säätö nyt itsestään selvää, mutta ilma/seosruuvi? Missä sijaitsee? Miten usein venttiilien säätö ja paljonko pitää avata että pääsee säätämään?

Entinen omistaja vähän "virittänyt", dremelillä vakioputsarista tehty paremmin virtaava ottamalla pääliosa pois.. Tuon tyyppinen suodatin muutenkin päästää hyvin ilmat läpi niin miksi?? Ei kai mihinkään voi vaikuttaa? Vai onko järkevää ostaa suoraan uusi putsari...

Jos joku vielä yrittäisi selittää miltä tällaisen koneen edes kuuluisi kuulostaa? Ja nimenomaan KONEEN, ei pakoäänet, ei imuäänet vaan käyntiääni hyvissä säädöksiä. Videohan olisi paras.

Joo-o, muutaman huonon ostoksen jälkeen alkanut paranoia puskemaan päälle aina kun ostaa jonkun käytettynä... :x

Kiitos ja kuittaus! Näin liityin ketjuun ja ensimmäinen nelari siis kyseessä.

E: Nyt kun testiajot ajettu niin huomasin että välillä ei jaksa kiihtyä, kierrokset "seikkailee" korkeammalle tyhjäkäynnillä tai kytkin pohjassa. Imuvuoto? :roll: Pyörä kuulemma ollut pari vuotta tallissa seisomassa. Tulpat mustana, takana hieman vaaleampi

Re: Hyosung Comet

21.4.2015 9:03

http://www.motot.net/wiki/Hyosung_GT_125_Comet
http://www.motot.net/wiki/Hyosung_GT_12 ... uristukset

Huono käynti viittaa mahdollisesti hapertuneisiin alipaineletkuihin eli niihin, jotka lähtevät imukauloista eteenpäin. Paikallistaminen: tyhjäkäynnillä kun suihkii bräkleniä letkuihin niin kierrokset nousee. Helpoin ja halvin vaihtaa kaikki letkut kerralla.

Ilmanputsarin snorkkelin irroitus on osa "kuristusten poistoa".

Tässä omat videot tyhjillä putkilla viime vuosikymmeneltä:
https://www.youtube.com/watch?v=aAkpO_NV45Q
https://www.youtube.com/watch?v=-OS_NPnJLL0
https://www.youtube.com/watch?v=3eVnSiDuUBE

Ja vaimennettuna vähän pehmeämpi ääni:
https://www.youtube.com/watch?v=ie0fuAmlD44

Alkuperäisellä vaimentimella kuulostaa ompelukoneelta.

Jos kone pätkii yläkierroksilla repivästi niin ensimmäisenä kannattaa tarkistaa sivujalan ja kytkinkahvan turvakytkimet.

Re: Hyosung Comet

21.4.2015 22:41

Eli miten siis "oikeaoppisesti" tehdään tuo ilmaputsaritemppu? Imuputki ja ilmanottoaukko?

Joo ei letkujen vaihto helpottanut... Täytyy tosiaan suihkia imukaulat vielä läpi. Kytkimet nyt ohitin vaikka ei vikaa ilmennyt, vastaisuuden ja turhuuden vuoksi. :lol:

Re: Hyosung Comet

22.4.2015 14:28

Näin:
http://bikepost.ru/blog/14915/rejetting-suzuki-sv.html

Kannattaa harkita jotain kumiläppää tankin etupuolelle, ettei ihan suoraan kurat sun muut mene putsarille. Ei tuota välttämättä ongelmia, mutta toisessa piikkisessä oli Pipercrossit, öljytty, mudattu ja hiekoitettu...