Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

23.7.2008 21:54

Charles kirjoitti:Tulin töistä ja moottoritiellä tehot hiipus ja tiesin et nyt tää paska leipos --> talutin himaan n.6km ja otin motin auki, aavistin oikein ja mäntään oli palanut reikä.

Eli kysymys kuuluu myydäänkö Rotaxin 123 ylikokomäntiä ja onko sitä järkevää porauttaa?
53.99mm taitaa olla isoin mäntä. Eikä pyttyä pysty poraamaan, mutta hoonaus onnistuu.

23.7.2008 22:59

Cece kirjoitti:
Cece kirjoitti:Mites tollasen krossistongan asettelu apikkaan, mitä kaikkia osia tarvitsee uusia? T-pala nyt ainakin, käykö jonkin pyörän pala suoraan?



Vieläkin vastausta odotellessa... Saattaa olla hölmösti muotoiltu kysymys tai jotain, mutta auttaisi suuresti jos jollakulla ois stongan vaihdosta kokemuksia :roll:


ei tarvitse ostaa uutta muutakun stonga ja kiinnikeet.. vanhat sarvet lähee pultilla irti ja sitten T-palaan vaa reijät keskelle ja stonga kiinni :)

23.7.2008 23:02

Keppis- kirjoitti:ok, nyt alkaa pikkuhiljaa olla siinä rajalla että teen vakuutuspetoksen...

mä en enää jaksa korjata tota vitun apriliaa kun esteitä tulee joka viides minuutti eteen saatana.

tällä kertaa tuorevoitelun pumppu.
http://xs329.xs.to/xs329/08303/23072008068744.jpg
milläs helvetillä mä tiedän mikä on minimiasento tossa mustassa ruuvissa johon tulee se varsi johon vaijeri kiinnitetään. kun tuo pyörii vaan ympyrää!


Älä nyt sentää, ota se pumppu irti ja pistä siihen liittimeen mikä imee säiliöstä letku ja pistä se öljy kippoon.. sitte poralla tai vastaavalla pyörität sitä pumppua ja kääntelet sormilla sitä "mustaa ruuvia" sitte ku löydät nolla kohan eli mitään ei tule ja pikkasen kun kääntää alkaa tihkua niin lyö se käpälä ja jousi kiinni.. ja se muovinippa siinä vaijerin päässä kannattaa varmistaa jollain!

24.7.2008 1:04

puukaasari kirjoitti:
Ansta kirjoitti:Mulla on nyt sellane ongelma ton aprilian kanssa, että n.5-7 tonnissa tulee ihan saatanan iso tehomonttu, ei pysty ajaa matka-ajoa noilla kierroksilla, eli matka-ajon ajaminen on aika helvetin vaikeaa kun vauhtia pitää olla kokoajan yli sallitun että se kulkee eteenpäin.

Isoilla kierroksilla toimii ihan hyvin, mutta kun ottaa huiput irti viimosilla rupee vähän "kakertelemaan"

Pyörässä on rave2 ja 28mm kaasari.

Mitä tolle pitäs tehä? raven asennolla ei ole vaikutusta tohon vitunmoiseen tehomonttuun.


Tuo on enemmänkin ominaisuus kuin ongelma Aprilioissa joissa on 28mm Dellorto. Voit saada tuon katoamaan säätämällä kaasuttimen täsmälleen oikeisiin säätöihin tai vaihtamalla sen tilalle 34mm TT-kaasuttimen.




Joku siinä on pielessä, ei ole mielestäni mikään ominaisuus, jos ei jaksa 6 tonnista lähteä vetämään edes alamäkeen ja pitää vedättää pienemmällä vaihteella kierrokset ylös. Täysiä ajaessa pyörä myös käkertelee vähän. Raven asennolla ei merkitystä. Säädin neulaa ei auttanut. Pyörittelin seosruuvia ja ei auttanut sekään?

Mikähän on pielessä

EDIT: kaasarin putsaus poisti ongelman kokonaan... Mutta nyt pitäs säätää toi rave kohilleen, ja onko mitään haarukkaa mistä löytyis oikee kohta mahdollisesti

24.7.2008 17:20

12 naksauksen kohilta.

24.7.2008 20:46

Ja naksaukset lasketaan kiinni-asennosta?

25.7.2008 0:03

JerQQ kirjoitti:
Charles kirjoitti:Tulin töistä ja moottoritiellä tehot hiipus ja tiesin et nyt tää paska leipos --> talutin himaan n.6km ja otin motin auki, aavistin oikein ja mäntään oli palanut reikä.

Eli kysymys kuuluu myydäänkö Rotaxin 123 ylikokomäntiä ja onko sitä järkevää porauttaa?
53.99mm taitaa olla isoin mäntä. Eikä pyttyä pysty poraamaan, mutta hoonaus onnistuu.


54.01mm on suurin mäntä mitä saa pinnotettuun ja sitte jos on putkitettu joskus ( onko muute harvinaista näitte aprilioitte kanssa? ) ni nakkilasta ainaki saa 55.5mm saakka ja pystyy poraamaanki.

25.7.2008 11:45

Ansta kirjoitti:Ja naksaukset lasketaan kiinni-asennosta?

Jep.

Edelliseen: Olin siis väärässä, mutta eikös näissä oo kovakromi sylinterit? Eikä niitä pysty poraamaan?

25.7.2008 18:32

joo siis onhan näissä normaalisti kovakromipinnote, ja sitähän ei pysty poraamaan. ittelläni joku omistaja joskus putkittanut tuon pytyn ( siis pinnote veks ja "normaali" sylinteriputki sisään) ja putkitettuun pyttyyn saa ylikokomäntääkin.

tiedä sit, omasta mielestä oli iha mukava yllätys ku kaveri jolle kävin pyttyy näyttämäs ilmotti et sehä on putkitettu. toisaalta voi olla et tollasel pinnotetul ei tarttis mittää tehdä mut se sylinteriputki sit naarmuuntuu helposti ku vanhan peeveen valupytty.

27.7.2008 1:32

Miten pystyn tarkistamaan että onko 7800 boksi ehjä? kun ei tuppaa ottamaan piikkiä ja voiko vika olla muualla? Käynnistyy ja käy silti erittäin hyvin.

27.7.2008 18:15

tarkista raven vaijerin säätö. jollei nouse tarpeeks ylös ni ei se oikee tuppaa piikiltä tuntumaankaan.

ja siitähän sen boksin toimivuuden näkee et laitat pyörän käyntii ja kattelet samalla sitä solenoidia. samal taval se rave toimii vapaalla ku ajossaki. kääntele hiuka kahvaa ja jolle solenoidis tapahdu mitää ni sit voi vika löytyy vaikka siitä 7800 boksista.

28.7.2008 23:02

tulipahan tossa mieleen että jos haluais helposti saada lisää kiihtyvyyttä.huippuja, "jarrutehoa" niin hommais jostain paljon kevyemmät vanteet... noi afin vanteet meinaan painaa yllättävän paljon.(varmaa jonku 10kg renkaan kanssa kappale!)... jos pinna vanteet sais.... 8)

28.7.2008 23:12

Oon ostamassa Rave2:sta, olen kuullut että sylinteriin pitäisi porata jonkinlainen reikä? Myyjä kuitenkin sanoi, että AF1ssä ei tarvitse mitään porailla, että sen kun vaan heittää kiinni. Miten on?

28.7.2008 23:18

tarvitsee, ellei ole jo valmiina. rave2 topikissa valmiit ohjeet siihen.

29.7.2008 18:27

p.a._tuning kirjoitti:tarkista raven vaijerin säätö. jollei nouse tarpeeks ylös ni ei se oikee tuppaa piikiltä tuntumaankaan.

ja siitähän sen boksin toimivuuden näkee et laitat pyörän käyntii ja kattelet samalla sitä solenoidia. samal taval se rave toimii vapaalla ku ajossaki. kääntele hiuka kahvaa ja jolle solenoidis tapahdu mitää ni sit voi vika löytyy vaikka siitä 7800 boksista.


Joo no kyl se sen nostaa kun kattelee, mutta ajossa ei, ei ota piikkiä lainkaan. Vaijerin säätöruuvi on siten että solenoidi pääsee liikkumaan 8mm. Niinkuin rungossa lukee. ( ohjeet raven säätöön. ) lukitsin vaijerin yläasentoon väliaikaisesti nyt, ottaa piikin hyvin ja repii ihan eri malliin. Olisi silti kiva saada rave toimimaan että olis niitä alavääntöjäkin.