Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

13.2.2007 16:01

--JK-- kirjoitti: Nooh tehojaha täsä ilmotetaan olevan 7.5 kw eli sama kone ku yamaha xt, ybr, (derbi senda ?) yms. kulukoo 100-125 omaan mittariin olosuhteista, kuskista yms. riippuen.
Derbissä ja Betassa on ainaki 1kw enemmän rek otteessa ;)

13.2.2007 16:06

--JK-- kirjoitti:
<Tomppa> kirjoitti:
--JK-- kirjoitti:Dodii, elikkä onko kukaan täsä talavenhorroksisa saanu mitää tehtyy pyörälle? Ja niin onko kukaan vaihtanu nuita välejä tähän?
Yks mun luokalla oleva rakentelee faitterii... :D
Joo sen oon kyl nähny vissii tääl mototiski, jos se on sellanen punanen ja siin on kromiset tuplalamput eesä täl hetkel. Iha komeehan siitä on tulosa, oottelen mielenkiinnolla valmistumista :D
Joo sama :D

13.2.2007 18:05

Juuzmo kirjoitti:
--JK-- kirjoitti: Nooh tehojaha täsä ilmotetaan olevan 7.5 kw eli sama kone ku yamaha xt, ybr, (derbi senda ?) yms. kulukoo 100-125 omaan mittariin olosuhteista, kuskista yms. riippuen.
Derbissä ja Betassa on ainaki 1kw enemmän rek otteessa ;)
Mutta taas käytännössä.. :P

26.2.2007 15:59

Mites teillä ketkä jo omistatte kyseisen pyörän niin kuinkas pitkän matkan ootte päässy ennen ku alkavat paikat puutumaan? :)

Ja ei ilmeisisti kukaan oo tehny pyörälleen mitään piristävää tai muutakaan (porannu sitä pakoaukkoo, tai vaihtanu piikkiä pienempää ratasta eteen??) :D

26.2.2007 18:10

-Rico- kirjoitti:Mites teillä ketkä jo omistatte kyseisen pyörän niin kuinkas pitkän matkan ootte päässy ennen ku alkavat paikat puutumaan? :)

Ja ei ilmeisisti kukaan oo tehny pyörälleen mitään piristävää tai muutakaan (porannu sitä pakoaukkoo, tai vaihtanu piikkiä pienempää ratasta eteen??) :D
Itellä ei oo muutamien ensimmäisien kertojen jälkeen puutunu paikat olleskaa, vaikka en oo kyl ajanukkaa ku jotai max. 150 km matkoja putkee. Tosi lepponen on siis ajaa ainaki mun pituselle (186).

27.2.2007 21:04

Mites toi härveli sopii n. 175 senttiselle kuskaajalle?

27.2.2007 22:36

kyl luulen et ois aika hyvä.. ei pitäis öiian isoks jäädä

5.3.2007 20:01

Onkos tullut mitään uusia vikoja pyöriinne vai toimiiko kuten ennenkin ja miten on seisonnassa käynnistynyt, jos joku on käynnistelly ja miten hyvin käynnistyy?

Olisin tuota pyörää hankkimassa kuukauden sisällä ja ajattelin että miten olette ajaneet sisään ajon ja mitkä ovat huiput normaalissa säässä (tasasella, mahd. pienellä tuulella) ja miten lujaa pääsee pystyasennossa, ilman kauheeta huudatusta? :)

7.3.2007 18:37

-Rico- kirjoitti:Onkos tullut mitään uusia vikoja pyöriinne vai toimiiko kuten ennenkin ja miten on seisonnassa käynnistynyt, jos joku on käynnistelly ja miten hyvin käynnistyy?

Olisin tuota pyörää hankkimassa kuukauden sisällä ja ajattelin että miten olette ajaneet sisään ajon ja mitkä ovat huiput normaalissa säässä (tasasella, mahd. pienellä tuulella) ja miten lujaa pääsee pystyasennossa, ilman kauheeta huudatusta? :)
Eipä oo kummemmin vikoja ollu eikä niitä luulis heti tulevankaa ja ohan tuo aina käynnistyny.
Sisäänajossa en teheny täyskaasukiihytyksiä enkä ajanu pitkää korkeilla kierroksilla, yritin myös ajella vaihtelevilla kierroksilla ja lämmittelin pyörän aina hyvin ennen ajoa.
Eihä nuita huippuja nii tarkkaa taas talaven jäläkee muista, mut sanotaan ny näi et 100-120 sil saa mittariin tuulesta ja tiestä riippuen. Huuattamista ei tällä pyörällä ainakaa vakioväleillä oikee voi tehäkkää, ku ei tää kierrä 5. läheskää loppuu.
Ja vaikka et kiihtyvyyttä kysynykkää, nii se on iha kohillaa tehot huomioo ottaen ainaki omasta mielestä, koska mitä nyt kesällä mittailin ajotietokoneella niin sellaset 10 sec. kesti 0-80 km/h.

Mietin täsä et onkoha tuosa vakiona liian raskaat välit (14/46), ku ei se jaksa kiertää viimisellä vaihteella läheskää loppuun. Auttaskohan pienempi etu/taka-ratas?

7.3.2007 20:01

Kiitän :)

Kyllähän tuo piikkiä pienempi eteen jo luulis auttavan aikas hyvin, mut onko ykkönen lyhyt vai pitkä vakio väleillä?

8.3.2007 19:25

Ja jos ykkönen on valmiiksi vähän "suuri" kiihdyttämiseen niin on viisasta vaihtaa eteen pienempi sillä myös kiihtyvyys paranee ja huiput voi kasvaa jos ei vakio väleillä kierrä yli 6-7k kierrosta/min suurimmalla, mutta onkohan se liikaa jos laittaa piikin pienemmän eteen, vai kannattaisiko laittaa piikin/kaks isompi taakse?? kun eiks oo aika suuri ero sen suhteen jos laittaa eteen yhtä pienemmän, kun taas taakse yhden isompaa? kun en ole näihin välien muuttamiseen oikein kunnolla perehtynyt. :D

8.3.2007 19:33

About niin, että 1 edessä vastaa kolmea takana.

8.3.2007 21:16

-Rico- kirjoitti:Ja jos ykkönen on valmiiksi vähän "suuri" kiihdyttämiseen niin on viisasta vaihtaa eteen pienempi sillä myös kiihtyvyys paranee ja huiput voi kasvaa jos ei vakio väleillä kierrä yli 6-7k kierrosta/min suurimmalla, mutta onkohan se liikaa jos laittaa piikin pienemmän eteen, vai kannattaisiko laittaa piikin/kaks isompi taakse?? kun eiks oo aika suuri ero sen suhteen jos laittaa eteen yhtä pienemmän, kun taas taakse yhden isompaa? kun en ole näihin välien muuttamiseen oikein kunnolla perehtynyt. :D
Ei se ykkönen mun mielestä kovin pitkä oo ja kiertää se kuitenki enemmän, :D Vois tosiaan laittaa 2 piikkiä isomman taakse, ku voi olla et tollanen 13 piikkinen eturissa voi olla vaikee löytää. Vaikka maksaahan se takarissa nii hemmetisti veraattuna eturattaasee :/

8.3.2007 22:10

--JK-- kirjoitti:
-Rico- kirjoitti:Ja jos ykkönen on valmiiksi vähän "suuri" kiihdyttämiseen niin on viisasta vaihtaa eteen pienempi sillä myös kiihtyvyys paranee ja huiput voi kasvaa jos ei vakio väleillä kierrä yli 6-7k kierrosta/min suurimmalla, mutta onkohan se liikaa jos laittaa piikin pienemmän eteen, vai kannattaisiko laittaa piikin/kaks isompi taakse?? kun eiks oo aika suuri ero sen suhteen jos laittaa eteen yhtä pienemmän, kun taas taakse yhden isompaa? kun en ole näihin välien muuttamiseen oikein kunnolla perehtynyt. :D
Ei se ykkönen mun mielestä kovin pitkä oo ja kiertää se kuitenki enemmän, :D Vois tosiaan laittaa 2 piikkiä isomman taakse, ku voi olla et tollanen 13 piikkinen eturissa voi olla vaikee löytää. Vaikka maksaahan se takarissa nii hemmetisti veraattuna eturattaasee :/


Kannattaako välejä muuttaa ennen ku vast sitten ku sisäänajo on suoritettu? ku kai sitä pitää ensin kattoo millai vääntää, koska jos se on ollu joku "huono" yksilö mikä sulla on, mut kuitenkin jos kulkee vakio väleillä noin 110km/h, kun ei jaksa kiertää kunnolla vikalla vaihteella ja takarattaiden vaihdoilla saman, mut kiihtys paremmin ja uskaltas vikalla vaihteella lähtee ohittaan ku kiihtyy paremmin :)

8.3.2007 22:53

-Rico- kirjoitti:
--JK-- kirjoitti:
-Rico- kirjoitti:Ja jos ykkönen on valmiiksi vähän "suuri" kiihdyttämiseen niin on viisasta vaihtaa eteen pienempi sillä myös kiihtyvyys paranee ja huiput voi kasvaa jos ei vakio väleillä kierrä yli 6-7k kierrosta/min suurimmalla, mutta onkohan se liikaa jos laittaa piikin pienemmän eteen, vai kannattaisiko laittaa piikin/kaks isompi taakse?? kun eiks oo aika suuri ero sen suhteen jos laittaa eteen yhtä pienemmän, kun taas taakse yhden isompaa? kun en ole näihin välien muuttamiseen oikein kunnolla perehtynyt. :D
Ei se ykkönen mun mielestä kovin pitkä oo ja kiertää se kuitenki enemmän, :D Vois tosiaan laittaa 2 piikkiä isomman taakse, ku voi olla et tollanen 13 piikkinen eturissa voi olla vaikee löytää. Vaikka maksaahan se takarissa nii hemmetisti veraattuna eturattaasee :/


Kannattaako välejä muuttaa ennen ku vast sitten ku sisäänajo on suoritettu? ku kai sitä pitää ensin kattoo millai vääntää, koska jos se on ollu joku "huono" yksilö mikä sulla on, mut kuitenkin jos kulkee vakio väleillä noin 110km/h, kun ei jaksa kiertää kunnolla vikalla vaihteella ja takarattaiden vaihdoilla saman, mut kiihtys paremmin ja uskaltas vikalla vaihteella lähtee ohittaan ku kiihtyy paremmin :)
Enpä tiiä onko sillä mitää merkitystä vaikka ne vaihtaa ennen sisäänajoo, mut ite en kuitenkaa vaihtas. Eikä mulla sen huonompi yksilö oo, sil eipä tuo vissii muillakaa kierrä läheskää tappii vika vaihetta..