Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

8.4.2016 12:14

herrAAH kirjoitti:Vieläkään ei kotari toimi täyskaasulla, PA-säädin on kunnossa.
Seuraavaksi tulppa ja suuttimet vaihtoon..


Samaa vikaa tuntuis itselläkin olevan... :roll:

Re: KTM EXC 125

8.4.2016 16:37

Minullakin tuota samaa vikaa että ei toimi täyskaasulla, PA-säädin on ikkunasta katottuna sillatti että sylinterin puoleinen lovi on ylempänä varmaan 2mm kuin putken puoleinen?

Ja toinen kysymys on se että kytkin kahvan joutuu vetämään ihan pohjaan että pysyy paikoillaan ja jos sitä palauttaa vain sentin niin sitten lähtee liikkelle. Onkohan kytkimessä vain ilmaa? kytkin rempattu 60h sitten ja öljyt vaihdettu 15h sitten

Re: KTM EXC 125

8.4.2016 18:09

Vaiha laatikkoöljyt (esim castrol mtx, valvoline durablend 4t, kunhan soveltuu märkäkytkimelle) ja ilmaa kytkin. Älä laita kytkimen säiliötä niin täyteen että nesteet pursuaa yli, lämmetessään voi muuten kytkin luistaa.

Re: KTM EXC 125

9.4.2016 1:09

lolvo_ kirjoitti:Itselläni vaivannut jonkin aikaa -12vm (240h) husabergissa ongelma, että tehoalue loppuu noin puoleen väliin (about 5-6k), jonka jälkeen minkäänosortin tehopiikkiä anna. Mäntä vaihdettu noin 2h sitten, procircuit pakoputki, fmf shorty vaimentaja muuten tt. Vika ilmestyi kuin salama kirkkaalta taivaalta, ei ajosta hajonnut. Pyörä toiminut minulla kyllä aikaisemmin mainiosti.

Tarkistettuja asioita:

-Läpät ok
-Pakoaukon säädin oikeassa lovessa
-Pytyssä olevat pakoaukon säätäjät putsattu ja kasattu merkittyihin kohtiin
-Kaasari putsattu ja säädetty oikeilla suuttimilla
-Sähköt tarkistettu kaikki eri pyörästä, ei vaikutusta

Pakoaukon säädin kyllä liikkuu näkee siten kun avaa huohotusluukun ja kierrättää paikallaan. Kytkinpuolelta säädelty eri suuntiin eikä auta asiaan (tällähetkellä kiristetty melkein pohjaan saakka jolloin toimii parhaiten).

Epäilisin, että pakoaukon säädin ei vain yksinkertaisesti liiku tarpeeksi pitkää liikerataa jolloin karsii tehoja ylhäältä. Alakerta koskematon mikä vikana? Miten pystyy hirttämään pakoaukon säätäjän yläkohtaan kokeilumielessä? Kiitän etukäteen vastaukista.


Eikö kukaan osaa auttaa? Kovasti olisi halua päästä ajelee toimivalla pyörällä. Miten saisin edes pa-säätimen hirtettyä yläasentoon se jo auttaisi paljon!

Toki myös jos osaa vikaa selvitellä niin kertokaa edes jotain havaintoja! 8o

Re: KTM EXC 125

9.4.2016 1:14

Osaisko joku auttaa eli kotarin mukana tuli 2 erilaista paisaria, toinen ilmeisesti katalysaattorilla, jossa heti alkukäyrässä näkyy jotain ritilöitä tms. Toisessa putkessa oli holkki heti alukäyrässä jonka otin pois, eli onko tämä putki nyt "tt-putki" vai onko tässäkin jotain muuta sälää sisällä ?

Re: KTM EXC 125

9.4.2016 11:30

Kaapelikela, laitahan kuvia. TT putkesta ei pitäisi joutua ottaaan mitään irti.. Mikähän putki sulla lienee?

Lolvo
Miten pyörä käyttäytyy tuon 6k rpm jälkeen? Kiertääkö pidemmälle? Pätkiikö vai mitä tapahtuu? Vahvasti PA-säätimeen viittaisi kyllä omasta mielestäni

Re: KTM EXC 125

9.4.2016 12:00

Jooh elikkäs putki jossa näkyy ritilöitä näyttää tältä Kuva
ja putki josta irrotin holkin näyttää tältäKuva

Omia kuvia en tällä hetkellä valitettavasti saanut.

Re: KTM EXC 125

9.4.2016 12:42

Mites tota pakoaukon säädintä sitten säädetään? Ei ole ennen tarvinnut säätää

Re: KTM EXC 125

9.4.2016 13:19

ma$$i kirjoitti:Lolvo
Miten pyörä käyttäytyy tuon 6k rpm jälkeen? Kiertääkö pidemmälle? Pätkiikö vai mitä tapahtuu? Vahvasti PA-säätimeen viittaisi kyllä omasta mielestäni


Ei esiinny missään vaiheessa pätkimistä, kiertää kyllä "loppuun" saakka mutta laiskasti. Esim huippunopeus on tällähetkellä 120-125km/h jonka kiihdyttämiseen menee aika kauan kuin taas ennen mennyt 135Km/h huomattavasti ripeämmin.

Re: KTM EXC 125

9.4.2016 17:08

Mites tälläsestä vehkeestä pitäs lähtee tota jousitusta säätämää? Edellisen omistajan jäljiltä iskarit löysimmällä mitä saa :roll:

Re: KTM EXC 125

9.4.2016 19:48

Kaapelikela
Ylempi on A1 putki katilla eli kuriputki. Alempi on tt putki, en tosin ymmärrä minkä holkin otit pois :eek: ..

Lolvo
Kyllä ton on pakko johtua pa-säätimestä. Jos olisi sähköistä johtuvaa niin pätkisi yms. Sulla ei vaan pakoaukon säädin aukea. Kokoa se vielä varmuuden vuoksi uudelleen ja kohdista merkkeihin. Voisko siellä olla jtn niin kulunut että ei liikkuisi..? Esim se "hevosenkenkä" ilmeisesti kuluessaan jumittaa säätimen.

Tulisi myös äkkiä mieleen sen tapin toiminta. Eli se tappi alakerrasta, mikä pitää laittaa siihen sylinterissä olevaan hahloon ja joka nimenomaan avaa pa-säätimen. Itsellä ei ole sen toiminnasta tietoa.. Mutta voisiko se jumittua/ hajota ettei liikuttaisi pa-säädintä enään..? Mutuilua mutta.. :roll:

Karstamagneetti
Takajousia saa useammalle eri painolle hommattua. Jousen esijännitystä voi säätää sitä jousta kiristämällä siitä yläpuolelta. Iskarissa on myös 2(..?) Säätöruuvia joilla voi vaikutttaa perän jousitukseen ja sen herkkyyteen. Pumppuihinkin voi vaihdella eri jousia eri painoille sopiviksi, pumppujen päistä löytyy sellaset naksuteltavat jutut joista voi säätää palautusta ja joustoa

Re: KTM EXC 125

9.4.2016 20:14

Siis otin pois alemman kuvan putken alussa näkyvän levyn, jossa pieni reikä.

Re: KTM EXC 125

10.4.2016 0:44

ma$$i kirjoitti:Lolvo
Kyllä ton on pakko johtua pa-säätimestä. Jos olisi sähköistä johtuvaa niin pätkisi yms. Sulla ei vaan pakoaukon säädin aukea. Kokoa se vielä varmuuden vuoksi uudelleen ja kohdista merkkeihin. Voisko siellä olla jtn niin kulunut että ei liikkuisi..? Esim se "hevosenkenkä" ilmeisesti kuluessaan jumittaa säätimen.

Tulisi myös äkkiä mieleen sen tapin toiminta. Eli se tappi alakerrasta, mikä pitää laittaa siihen sylinterissä olevaan hahloon ja joka nimenomaan avaa pa-säätimen. Itsellä ei ole sen toiminnasta tietoa.. Mutta voisiko se jumittua/ hajota ettei liikuttaisi pa-säädintä enään..? Mutuilua mutta.. :roll:


110% varmuudella on merkit oikeissa kohtaa sylinterissä. Tässä 40h sisään 2 kertaa aukaistu, putsattu ja rasvattu liikkuu erittäin hyvin!

Alakerrassa en tiedä sitten onko sieltä jotain hajonnut kun ei toimi. Pitää jollain
konstin hirttää pa-säädin yläasentoon. On kyllä erittäin ärsyttävä asia, ei vain tunnu vikaa löytyvän ja miksi h#lvetissä se tuli kuin tyhjästä eikä edes ajosta?

Mitenhän sais järkevin hirtettyä ilman että availee pyttyä/kantta?

Re: KTM EXC 125

10.4.2016 17:10

Milla tavalla tää hevosenkengän pitäis mennä tänne?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: KTM EXC 125

10.4.2016 18:08

Siinä hevosenkengässä näkyy 3 merkkiä joiden pitää täsmätä noiden 3 rattaan kohdistusmerkkien kanssa