Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

8.7.2013 7:14

putsipa kirjoitti:@Kotemi_ koht ihmetellään ku 2013 ajokauden jälkee on nettimotossa harvinaisen paljon "vähän" ajettuja kotareita myynnissä :lol: Mutta tarvisin uuden mittarin kilvettömään kotariin, joten YV jos löytyy!

Edit: Otat vaa pytyn pultit auki ja se pytyn tukipalikka mikä tulee runkoo kii. Siinä pakoaukon säätimessä ei ole mitään kummempia, sieltä ei mitään osia putoile yms(tai ei ainakaa pitäis) kunhan muistaa kun laittaa pyttyä takasin, että kohdistaa sen tapin oikeesee kohtaa. Kantta ei tarvii aukasta.

Mistäs mää tiedän missä kohtaa sen tapin kuuluu olla :D ?

Re: KTM EXC 125

8.7.2013 11:13

Kotemi_ kirjoitti:
putsipa kirjoitti:@Kotemi_ koht ihmetellään ku 2013 ajokauden jälkee on nettimotossa harvinaisen paljon "vähän" ajettuja kotareita myynnissä :lol: Mutta tarvisin uuden mittarin kilvettömään kotariin, joten YV jos löytyy!

Edit: Otat vaa pytyn pultit auki ja se pytyn tukipalikka mikä tulee runkoo kii. Siinä pakoaukon säätimessä ei ole mitään kummempia, sieltä ei mitään osia putoile yms(tai ei ainakaa pitäis) kunhan muistaa kun laittaa pyttyä takasin, että kohdistaa sen tapin oikeesee kohtaa. Kantta ei tarvii aukasta.

Mistäs mää tiedän missä kohtaa sen tapin kuuluu olla :D ?


Säääää tiedät kun nostat sen pytyn pois ja käytät vähä järkees.. se alakerrasta tuleva ( paisarin puolelta) musta tappi pitää sattuu pytyssä olevaan haarukkaan sisälle jotta se säädin toimii. Eli kytkinkopan kylessä oleva se iso mutteri auki ja sen alla olevaa pienempää pyörittelet nii se alakerran tappi liikkuu ja sit vaan kohdistelet.

Ja jos et säää tosiaan älyä niin mää suosittelen lämpimästi että myyt sen kotaris pois :lol:

Re: KTM EXC 125

8.7.2013 11:32

terpi-- kirjoitti:Onko muilla takajarru sellanen oudon tunnoton että jos painaa vähän niin ei ota melkeen yhtään mutta jos painaa vähänkin enemmän niin menee heti lukkoon? miten jarrusta sais sellasen pehmeen? palat, levy ja nesteet vaihettu vähän aikaa sitten

Re: KTM EXC 125

8.7.2013 11:36

alpinestars^ kirjoitti:
Kotemi_ kirjoitti:
putsipa kirjoitti:@Kotemi_ koht ihmetellään ku 2013 ajokauden jälkee on nettimotossa harvinaisen paljon "vähän" ajettuja kotareita myynnissä :lol: Mutta tarvisin uuden mittarin kilvettömään kotariin, joten YV jos löytyy!

Edit: Otat vaa pytyn pultit auki ja se pytyn tukipalikka mikä tulee runkoo kii. Siinä pakoaukon säätimessä ei ole mitään kummempia, sieltä ei mitään osia putoile yms(tai ei ainakaa pitäis) kunhan muistaa kun laittaa pyttyä takasin, että kohdistaa sen tapin oikeesee kohtaa. Kantta ei tarvii aukasta.

Mistäs mää tiedän missä kohtaa sen tapin kuuluu olla :D ?


Säääää tiedät kun nostat sen pytyn pois ja käytät vähä järkees.. se alakerrasta tuleva ( paisarin puolelta) musta tappi pitää sattuu pytyssä olevaan haarukkaan sisälle jotta se säädin toimii. Eli kytkinkopan kylessä oleva se iso mutteri auki ja sen alla olevaa pienempää pyörittelet nii se alakerran tappi liikkuu ja sit vaan kohdistelet.

Ja jos et säää tosiaan älyä niin mää suosittelen lämpimästi että myyt sen kotaris pois :lol:

Joo siis avaan ton laitteen vasta tänää ja aattelin kysellä vähän etukäteen ni ei tuu mitää erikoista vastaan :)

Re: KTM EXC 125

8.7.2013 15:20

kyselinkin tossa aikasemmin tosta 3000h kotarista 04 ajettu 850h nii onko kannattava ostos ? kuitenki rempattu 90h sitte kyktin, jarrupalat, laakerit, stefat, uuet renkaat, uus sylinteri, kiertokanki, kampiakseli, ja männän tuo tyyppi vaihtaa ennen myyntiä, ja uusi johtosarja, vilkut, etu ja takavalo on laitettu ?
http://www.nettimoto.com/ktm/125/1530265 eikä toi rumakaan ole.

vai kannattaako ostaa mieluummin 06 ktm joku 450-500h ajettu 250 tuntii sitte koko kone remppa tehty, eli mun pitäis alakerta vissii remppaa 50h päästä? hintaa tolla ois 3100-3000 ?

Re: KTM EXC 125

8.7.2013 16:28

jaa jaa... tulikin sitten melkoinen lovi lompakkoon... staattori, vauhtipyörä ja runkolaakeri vaihtoon ja taidan samalla heittää uuden johtosarjan, vauhtipyörää saa tarjota yv:llä.

Re: KTM EXC 125

8.7.2013 20:24

Morjens pari kysymystä tosta pa säätimestä.
Pitääks se haarukka olla just tossa asennossa http://aijaa.com/pjZDfv
Miten noita rullia pyöritetään että saa ne pisteet oikeeseen kohtaa?
Miten saa säädettyä esim että tulee enemmän alavääntöä?

Re: KTM EXC 125

8.7.2013 22:38

torstaattori.Staattorin voit ainaki käämii ite,kaveri käämi 98vm temmistä.

tartet kuparilankaa (mittaa kotkan langan paksuus,temmissä oli toi 0,22mm), kutiste muovia, ohutta sähköjohtoo, elektroniikka lakkaa käämien eristämiseen ja epoksi liimaa


Mutta se käämien puhistaminen on tarkkaa hommaa että ei jää vanhaa lankaa.pitää kuumentaa se alakuperänen lanka kun siinä on lakka päällä ja sitten mitata sen paksuus (temmissä oli lakan kanssa 0,25mm)


Ja sitten laita ihan täyteen niin monta kohtaa kun on ollu alkuperäsessä,kierroksilla ei ole mitään merkitystä kuhan mahollisimman paljo.


Kaverilla tulee vahvempi kipinä,vaikka onkin enempi lankaa mitä alkuperäisessä.

Neuvot käämimiseen on kysetty ammattilaiselta.

Re: KTM EXC 125

8.7.2013 23:17

joo no kysyisin vielä kerra et sais vastauksen.

kyselinkin tossa aikasemmin tosta 3000h kotarista 04 ajettu 850h nii onko kannattava ostos ? kuitenki rempattu 90h sitte kyktin, jarrupalat, laakerit, stefat, uuet renkaat, uus sylinteri, kiertokanki, kampiakseli, ja männän tuo tyyppi vaihtaa ennen myyntiä, ja uusi johtosarja, vilkut, etu ja takavalo on laitettu ?
http://www.nettimoto.com/ktm/125/1530265 eikä toi rumakaan ole.

vai kannattaako ostaa mieluummin 06 ktm joku 450-500h ajettu 250 tuntii sitte koko kone remppa tehty, eli mun pitäis alakerta vissii remppaa 50h päästä? hintaa tolla ois 3100-3000 ?

Re: KTM EXC 125

8.7.2013 23:22

Itse laittasin mieluummin tuon 850h ajetun,koska noin paljon remonttia tehty.

Re: KTM EXC 125

9.7.2013 13:57

vaikka tuo 04 kotari mistä oon puhunu on jo 9vuotta vanha 850h ajettu mutta 90h rempattu nii mitä luulette onko kovassaki tikissä ettei oo mikää laiska paska ?

Re: KTM EXC 125

9.7.2013 14:17

Mites kannattais sisäänajaa uus mäntä?

Re: KTM EXC 125

9.7.2013 15:02

Kone lämpöseks huolellisesti vain tyhjäkäynnillä ja sit annat jäähtyä ja sen jäljee norm. ajoa. Eli ei tasakaasua. Eikä mitään huippujen tesmauksia. pariin tankkiin Öölii n.3%

Re: KTM EXC 125

9.7.2013 16:09

Proxin vai wössnerin mäntä?

Re: KTM EXC 125

9.7.2013 19:10

tmhj kirjoitti: blaah.


Ei se nyt mikään "laiska" ole, mutta tietenkin sieltä yks/kaks hevosta voi kadoksissa olla, sekä vääntöjä. Koskee kyllä kaikkia vähänkään iäkkäämpiä pyöriä. Turhaan siitä stressia ottaa.

Kotemi_ kirjoitti:Mites kannattais sisäänajaa uus mäntä?


Jos kellosta löytyy tunti ylimäärästä aikaa, niin 2 kertaa käytä tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja annat jäähtyä koneen kylmäksi, joka kerta. Kolmannella kerralla, sitten annat lämmetä tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja kovaa ajoa sitten.

^^sami^^ kirjoitti:Proxin vai wössnerin mäntä?
Vertex, alkuperänen. Hinta ei ole sen korkeampi. Jos et nyt kumminkaan jaksa, sitä alkuperästä hommata niin valitse wössner.