Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.3.2014 22:34
Jupesetä kirjoitti:Hondan valtuutetuilta jälleenmyyjiltä saa kaikkea Honda-osaa mitä maa päällänsä kantaa kun osakoodin antaa mutta marmoritiskin hinnalla sitten mennään. Mutta ei hirveitä hintaeroja välttämättä.
Kun kerran asut oulussa niin mistä kävit tilaamassa?
Itse nimittäin asun Oulu/Kempele ja oliko paljoa eroa hinnassa?
28.3.2014 4:17
Motorman on valtuutettu jälleenmyyjä. En ala mittää hintaeroja valehtelemaan mutta noihin ulkomaan nettikauppoihin verrattuna ei paha ollu ollenkaan marmoritiskin hintataso.
28.3.2014 13:53
Kiitos tiedosta. Pitääpä käydä kyselemässä jokunen päivä
Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
28.3.2014 22:52
Mitäs tuo cebarin ruiskuversio kuluttaa satasella? Varmaan kulkeekin ihan hyvin nelariksi?
Miltähän tuo näyttäisi jos vaihtaisi esim. GPR:n alustan, laittaisi katteitten väliin spacerit, vaihtaisi jonkun hienon valomaskin ja vakiotangon tilalle fättiksen?
29.3.2014 4:12
Riippuu ihan ajotyylistä, mummoilemalla silleen ettei käytä ikinä yli 7000 rpm kierroksia pääsee lähes pyhällä hengellä mutta jos täyzii ajelee maantietä niin helposti hörppää lähemmäs viisi litraa sataselle.
29.3.2014 13:28
Esitän epäilyni jälleen kerran: ketjulinja ei mätsää. Muuten ihan toteutuskelpoinen ratkaisu, kunhan saa takalinkkujen geometrian toimivaksi niin, ettei iskari ota missään kohtaa kiinni takahaarukkaan. Kannattaa ottaa tarkat mitat takapään geometriasta GPR:ssä.
Vai tarkoitatko nelari-GPR:ää? Se voi onnistua helpommin.
29.3.2014 23:30
Tuota nelarimallia ei hirveämmin purettuna löydy, joten 2-tahtia olen miettinyt.
Tiedän, että helppoa tuskin tulisi olemaan, mutta katsoin, että nuissa menee ketjut kuitenkin samalla puolella toisin kuin esim. räsässä, jossa ne menee nurinkurisesti tähän cebariin nähden.
Ajattelin siis ottaa kyseisestä pyörästä ihan kaiken tarvittavan jarrut ja vanteet + renkaat(jos pintaa löytyy) mukaan luettuna, ettei tarvitse niitä ruveta miettimään niin paljoa.
Ei tämäkään ihan varmaa ole. Alustavaa suunnittelua vain, mutta jos sattuu sopivan hintanen cebari ja osat nenän eteen, niin miksikäs ei?
3.4.2014 10:11
Nonnih nyt ois lamppu kotona mutta nyt pitäs saaha vanhat sähköpiuhat uusien kanssa yhteen.
Linkeissä uudet ja vanhat liittimet, iteltä loppuu uskallus kesken mennä muokkaamaan liittimiä joten mikä on paras ratkaisu/ohjeita (jos ei ole kovin vaikea niin saatan pystyä tekemään sen ohjeiden avulla)
Kiitos näin jo etukäteen.
http://aijaa.com/7tEWX1http://aijaa.com/DeUfsWhttp://aijaa.com/P5MciR
8.4.2014 20:58
Täältä ilmoittautuu taas yks uus ceparikuski
Eli semmosta kyselisin, että miten kytkimen sais säädettyä, kun ottaa aika ylhäältä kiinni. Toimii kyllä normaalisti ja vaihtaa vaihteet, mutta eikös kytkimen vapaa liike olisi suositeltavaa olla siinä 1-2 senttiä? Onhan siinä se mutteri, saako sitä pyörittämällä sisempään, säädettyä?
9.4.2014 1:32
Kytkinkahvan luona on säätömutteri ja kiristysmutteri, hetken kun niitä pyörittelet niin hoksaat miten systeemi pelaa. Muista jättää vähäsen "väljää" vaijerille, pari milliä pitää kytkinkahvalla olla vapaaliikettä ennen kuin se alkaa kiristämään vaijeria, jos tätä väliä ei oo niin palaa kytkin.
9.4.2014 22:45
Kiitosta, oli taas yks niin turha kysymys, kun olis vaan voinut mennä ja selvittää. Nyt toimii tosiaan hyvin
20.4.2014 2:47
Auttakaas seppomiestä:) Viime kesänä, seppo jakso kulkea sen 115 jolloinka oli vain se ilmanputsarin flärpäke otettuna pois.
Noh nyt talven jälkeen ei jaksa kulkee ku just ja just 100kmh, kokeiltu pienemmällä eturattalla, ei siltikään. ei siis ole tekniikalle tehty mitään muutoksia!!!! miten sais kadotetun nopeuden takasi.
Hillitään niiden hymiöiden kanssa.
Kannattaa katsoa kaikki perusjutut, heti ketjujen kunnosta laakereihin.
Haamu
20.4.2014 11:22
Voihan se olla, että rupeaa kohta taas kulkemaan, jos sillä ei ole ajettu vähään aikaan.
20.4.2014 13:19
Et kertonu (Omppa100) onko CBR koska viimeks saanu huoltoa. Vois laittaa CBR:n kesää varten timmiin, eli nesteet/suodattimet, säädöt ja yleistarkastus onko kuluvat osat jo huonona. Vähimmällä harmilla ja rahalla pääsee kun ei aja niitä loppuun, eli minimoit riskin taipaleelle jäämisistä. Joskus täytyy käyttää rahaa säästääkseen.
Varmaankin, jos otat tulpan esiin, se olis mustanpuhuva eli esmes ilmasuodatin tukossa, tai onko kone alkanu tupakoida öljyä. Talvisäilärin aikana kuivunu ja ruostunu ketju on kans ihan tavallinen tehosyöppö (pyörä kerrallaan ilmaan ja pyöräytys, saisivat pyöriä herkästi). Alipaineiset renkaat lisää vastusta myös aika paljon, ainakin ite käytän useimmiten ohje + pari kymppää. Virheet summautuu, nopeesti puuttuu 15km/t...
Yks jos toinen on myös huomannu, huolletulla pyörällä pidemmällä reissulla, että pikkunelari saa yllättävänki isot siivet kun se on aikansa huutanu putki punahehkuisena karstat pois. Huolletulla Hondallahan näin uskaltaa tehdä, kunhan tajuu et koneessa käy aika roihu eli lämmöt on aikalailla tapissa. Fysiikan alkeita, tohtori Watson. Et älä ihmettele jos Shadowt menee heittämällä sun ohi
20.4.2014 17:56
Bumppailen:
Onko -04 cbr sylinteri pinnoitettu vai ihan valurautaa?